به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش مراقبت از گیاهان گوشتخوار

مراحل آموزش مراقبت از گیاهان گوشتخوار

امروزه گیاهان گوشتخوار به عنوان گونه های پیشرفته شناخته شده اند، و شناسایی آن ها برای یک گیاه شناس آماتور سخت است. این مقاله شما را با دنیای باشکوه گیاهان گوشتخوار آشنا می کند.

مراحل

  1. مراقبت از گیاهان گوشتخوار مرحله 1
    1
    گیاه گوشتخوار موردنظرتان را خریداری کنید. هنگامی که گیاه گوشتخوار  را می خرید، ممکن است در گلدانی کوچک با پوشش گنبدی قرار داشته باشد. لذا شما ممکن است در مورد انتقال آن به تراریوم بزرگتر فکر کنید، البته فقط در صورتی که  بعدا بخواهید گیاهان بیشتری به آن اضافه کنید. در واقع پوشش های گنبدی نیازی نیست، اما ممکن است مجبور شوید گیاه را به آرامی با رطوبت بیرون انطباق دهید در این صورت بهتر است استفاده شود. آنها را به آرامی جابجا کنید. اگر گلخانه ای، گیاهان گرمسیری عجیب و غریب را بدون هیچ پوشش گنبدی بفروشد، احتمالا باید گیاه ونوس حشره خوار از کارولینای شمالی باشد.
     
  2. مراقبت از گیاهان گوشتخوار مرحله 2
    2
    گلدان و خاک را برای گیاه گوشتخوار آماده کنید. اکثر کارشناسان توصیه می کنند خاک گلدانی با ترکیبی  از 60٪ ذغال پیت ماس و 40٪ پرلیت، یا شن و ماسه تمیز برای گیاه گوشتخوار  مناسب است. شما هم اکنون می توانید گیاه خود را به گلدان اضافه کنید.
     
  3. مراقبت از گیاهان گوشتخوار مرحله 3
    3
    از یک بطری اسپری استفاده کنید و سطح مخلوط گلدانی را بخوبی خیس کنید. اگر گیاه گوشتخوار در خزه اسفانکتوم رشد می کند، به دلیل حفظ آب در خزه، نیازی به آبیاری زیاد ندارید، اما این بدان معنی نیست که اجازه دهید گیاه خشک شود. فقط از قسمت پایین گیاه گوشتخوار  را آبیاری کنید.
     
  4. مراقبت از گیاهان گوشتخوار مرحله 4
    4
    برای گیاهان گوشتخوار نور موضوع بسیار مهمی است. بعضی از گونه های گیاهان گوشتخوار در نور غیر مستقیم بهترین رشد را دارند، اما بیشترین میزان رشد خود را در نور کامل خواهند داشت. ونوس حشره خوار و دیگر گیاهان گوشتخوار شمال آسیا باید به میزان زیاد از نور آفتاب بهرمند شوند. گیاهانی را که هنوز روی آنها پوشش گنبدی قرار دارند، نباید مستقیما در برابر نور خورشید باشند.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان