به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کوددهی گیاهان گوشتخوار

مراحل کوددهی گیاهان گوشتخوار

بر خلاف بسیاری از گونه های گیاهی که به آب و کود که حاوی مواد مغذی بسیاری اند، نیاز دارند، گیاهان گوشتخوار به طور عمده در خاک مرطوب و حاوی کرم و حشرات بخوبی رشد می کنند. از آنجایی که گیاهان گوشتخوار به عنوان منبع اصلی غذایی به حشرات وابسته هستند، بیشتر گونه های گیاهان گوشتخوار برای انطباق با شرایط مرطوب و آفتابی در خاک فاقد مواد مغذی رشد می کنند. با انجام یکسری اعمال صحیح و مناسب ، گیاهان گوشتخوار با کمی نگهداری و مراقبت می توانند با زندگی سالم داشته و رشد کنند.

مراحل

  1. کوددهی گیاهان گوشتخوار مرحله 1
    1
    گیاهان گوشتخوار را در خاک فاقد مواد مغذی بکارید. از آنجا که گیاهان گوشتخوار به حشرات به عنوان منبع اصلی غذایی وابسته هستند، این گیاهان در انواع خاصی از خاک بهتر رشد می کنند.
    • از شن و ماسه باغبانی یا پیت ماس اسفانکتوم به عنوان خاک برای گیاهان گوشتخوار استفاده کنید.
     
  2. کوددهی گیاهان گوشتخوار مرحله 2
    2
    گیاهان گوشتخوار را با آب فاقد مواد مغذی، آبیاری کنید. گیاهان گوشتخوار در شرایطی که مواد مغذی کم است بهتر رشد می کند، و مواد معدنی که اغلب در بسیاری از انواع آب یافت می شود، می تواند  گیاهان گوشتخوار  را بیش از حد حاصلخیز کند.
    • از آب مقطر یا  آب باران تازه جمع شده برای تغذیه گیاه گوشتخوار استفاده کنید.
     
  3. کوددهی گیاهان گوشتخوار مرحله 3
    3
    خاک گیاهان گوشتخوار را نمناک یا مرطوب نگه دارید. بیشتر گیاهان گوشتخوار در همه زمان ها به خاک خیس نیاز دارند و سطح رطوبت خاک بسته به نوع دقیق گیاه متفاوت است.
    • گیاه گوشتخوار را در یک گلدان  با سینی یا بشقاب که بتواند در طول روز ظرف را پر از آب نگه دارد، بکارید.
    • آب را داخل سینی یا بشقاب بریزید بجای اینکه به طور مستقیم روی گیاه حشره خوار بریزید؛ چرا که این کار ممکن است به اشتباه گیاه را بسمت حشره هدایت کند.
     
  4. کوددهی گیاهان گوشتخوار مرحله 4
    4
    در تمام طول روز گیاهان گوشتخوار را در معرض نور خورشید قرار دهید.  گیاهان گوشتخوار می توانند در داخل یا خارج از خانه رشد کنند، البته تا زمانی که در معرض نور مستقیم خورشید باشند.
    • اگر نمی توانید گیاه را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید، گیاه گوشتخوار را در زیر لامپ های فلورسنت بمدت 12 تا 14 ساعت متوالی قرار دهید.
     
  5. کوددهی گیاهان گوشتخوار مرحله 5
    5
    گیاهان گوشتخوار را با حشرات کوددهی کنید. بیشتر گیاهان گوشتخوار فقط به 1 یا 2 حشره در هر ماه نیاز دارند تا بتوانند به طور سالم رشد کنند.
    •  حشرات خشک یا فریز شده، جیرجیرک یا مگس های میوه بی بال که به اندازه ی حدود یک سوم گیاه گوشتخواراند را بخرید.
    • از موچین یا قیچی استفاده کنید تا حشره ها را به آرامی روی موهای گیاه گوشتخوار قرار دهید. بستگی به نوع گیاه، مکان موها در گیاه متفاوت خواهد بود.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان