به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کاشت گیاه گوشتخوار نپنتس

مراحل آموزش کاشت گیاه گوشتخوار نپنتس

آموزش کاشت گیاه گوشتخوار نپنتس شامل دو مرحله می باشد:آموزش کاشت نپنتس در نواحی کم ارتفاع-دشتآموزش کاشت نپنتس در نواحی مرتفع-کوهستانی

نپنتس از گیاهان گوشتخوار گرمسیری است که در جنوب شرقی آسیا و در غرب ماداگاسکار یافت می شود. مردم اغلب آنها را نمی شناسند.

مراحل

  1. گیاه گوشتخوار نپنتس مرحله 1
    1
    دستورالعمل کاشت گیاهان گوشتخوار را از یک مرکز باغبانی در صورت نبود متخصص تهیه کرده و نحوه ی کاشت را بررسی کنید. تقریبا همیشه درباره اسامی گیاهان اشتباه وجود دارد.  اگر برخی افراد می گویند نپنتس گونه ی N.alata وجود دارد کاملاً اشتباه است و به احتمال زیاد گونه ی N x ventrata، موجود است که ترکیبی از N. alata و N. ventricosa می باشد.
     
  2. 2
    یک گلدان برای کاشت گیاه گوشتخوار نپنتس آماده کنید.
    • یک ظرف نیز مستقیما در زیر گلدان گیاه گوشتخوار نپنتس  قرار دهید.

      گیاه گوشتخوار نپنتس مرحله 2Bullet1
    • با آبیاری گیاه، آب اضافی از آن خارج و در ظرف زیرین ریخته می شود، آب اضافی را به داخل گلدان بر نگردانید. گیاه گوشتخوار نپنتس  تمایل به خیس ماندن ندارد.

      گیاه گوشتخوار نپنتس مرحله 2Bullet2
     
  3. گیاه گوشتخوار نپنتس مرحله 3
    3
    گیاه گوشتخوار نپنتس را آبیاری کنید. آب مقطر برای آبیاری نپنتس توصیه می شود، اما گیاه نپنتس نسبت به سایر گیاهان گوشتخوار تحمل بیشتری نسبت به آب سخت دارد.
     
  4. گیاه گوشتخوار نپنتس مرحله 4
    4
    نوع گیاه گوشتخوار نپنتس موردنظرتان را با سرچ کردن پیدا کنید. تمام گونه های مختلف در یک جدول در اینترنت موجود است. Nepenthes Highland و Nepenthes Lowland دو نوع ازگونه های گیاه گوشتخوار نپنتس  می باشند.
     
  5. گیاه گوشتخوار نپنتس مرحله 5
    5
    با توجه به نوع گیاه نپنتس، نیازهای خاص گیاهتان مانند رطوبت یا نوع خاک را بررسی کنید. اگر در آب و هوایی زندگی می کنید که دما سردتر از 5 درجه سانتیگراد باشد، نپنتس نواحی مرتفع (highland) را در داخل خانه نگهداری کنید. اگر دما پایین تر از 18 درجه سانتیگراد باشد، نپنتس نواحی پست ( lowland) را در داخل نگه دارید. گیاه نپنتس را از مکان های معتبر خریداری کنید.
     
 

1

نپنتس نواحی پست


کشت نپنتس نواحی پست: برای گیاه گوشتخوار نپنتس در طول روز باید بالاترین دما 80s یا  کمترین دما 90s باشد، و در طول شب نیز کمترین دما 70s و یا بیشترین دما  60s باید باشد. رطوبت بالا و نور مناسب  - این گونه نسبت به گونه نپنتس در نواحی مرتفع در سطوح کم نور مقاوم تر می باشد. بعضی از آنها تحمل بیشتری نسبت به بقیه گیاهان دارند و حتی می توانند در کنار پنجره هایی با رطوبت کم رشد کنند؛ با این حال، بسیاری از گیاهان نپنتس نواحی پست، به رطوبت بالا برای رشد خوب نیاز دارند. شما می توانید یک تراریوم گرفته و چند لامپ در آن قرار دهید. مخزن باید به اندازه کافی مرطوب باشد. تراریوم را در مقابل نور خورشید قرار ندهید مگر اینکه نپنتس بسیار سفت بخواهید. می توانید از خزه اسفانکتوم مرطوب به عنوان یک مرطوب کننده استفاده کنید و آن را در طراف یا در سطح گلدان یا در زیر مخزن قرار دهید. شما باید تراریوم خود را تا حدودی باز نگه دارید، در غیر این صورت ریشه های نپنتس پوسیده خواهند شد. در عوض، شما می توانید یک رطوبت ساز گرم برای اتاق خود داشته باشید.

- چیز دیگری که در مورد گیاهان نپنتس نواحی پست مطرح است اینست که آنها به طور کلی شرایط مرطوب را تحمل می کنند. یک استثناء از این قانون وجود دارد که گیاه نپنتس از نوع  Nepenthes truncata می باشد (این گیاه دارای برگ های قلبی شکل هستند). می توان یک محفظه با یک نور متال هالیدی، سیستم آبیاری، کنترل دما از طریق یک ترموستات، مرطوب کننده و سایر تنظیمات را برای نگهداری از این گیاه در نظر بگیرید، اما اگر شما فقط یک گیاه از این گونه بخواهید، احتمالا نمی خواهید اینقدر مراحل طولانی داشته باشد. اگر در حال حاضر یک گلخانه دارید و فکر می کنید که می توانید گیاهان را در شرایط ذکر شده در بالا نگهداری کنید، اینکار را انجام دهید. گیاهان نپنتس نواحی پست در هوای گرمسیری مثل هاوایی رشد می کنند.

  • گیاه گوشتخوار نپنتس مرحله 5
 

2

آموزش کاشت نپنتس در نواحی مرتفع-کوهستانی

  1. گیاه گوشتخوار نپنتس مرحله 6
    1
    اگر نپنتس را مجدداً کاشتید، باید یک خاک ترکیبی انتخاب کنید. بسیاری از مخلوط های خاکی  برای گیاه نپنتس وجود دارد که انتخاب یکی از آنها بستگی به تجربه و اولیت بندی شما دارد که می تواند بهترین نتیجه را بدهد . پوست درخت ارغوانی، پرلیت، پومیس یا پوکه های سفید، پیت ماس، خزه اسفانکتوم (در هنگام خرید این مواد بسیار مراقب باشید که خزه واقعی باشد نه تزئینی )، زغال چوب، فیبر درختان سرخ، همه اجزا خوبی هستند. هنگام کاشت مجدد، مراقب ریشه های ظریف باشید. یکی از دلایل عدم انتخاب خزه های فیبری این است که تمایل به چسبیدن به ریشه دارد.

    - گیاه نپنتس نواحی مرتفع-کوهستانی می تواند به راحتی رشد کنند و نیاز به تجهیزات کمتری دارد. شرایط  ایده ال IDEAL عبارتند از: بالاترین دما در روز 80 درجه، و 50 درجه در شب، رطوبت بالا در شب و  نور فراوان.
    توجه: IDEAL به این معنی است که بسیاری از آنها کمتر از مقادیر ذکر شده را تحمل خواهند کرد. آنها در کنار پنجره به خوبی رشد خواهند کرد. کاشت گیاه خود را بررسی کنید تا ببینید چقدر آسیب پذیر است. همانطور که اشاره شد، ممکن است به برخی از چراغ هایی نظیر T5s یا لامپ متال هالیدی نیاز داشته باشید. آنها معمولا نیاز به رطوبت کمتری دارند و اگر می خواهید می توانید به آرامی رطوبت را تا 30٪ کاهش دهید. 
     
  2. گیاه گوشتخوار نپنتس مرحله 7
    2
    مشخص کنید که گیاهان گوشتخوار نپنتس نر یا ماده هستند. گلهای گیاهان نپنتس نر یا ماده هستند و معمولا به نظر میرسد پس از کاشت بصورت بالارونده یا حاشیه ای رشد می کنند. آنها تغییر نمی کنند. اگر متوجه شوید که گیاه نر است، پس گلهای  بعدی روی ساقه نیز نر خواهد شد. این گیاه نر است. و نمی تواند تغییر کند. گل های ماده در وسط و به صورت برآمده و مادگی چتر مانند هستند، در حالی که گل های نر نازک تر و گرده زرد رنگ قابل مشاهده دارند. 
     
  3. گیاه گوشتخوار نپنتس مرحله 8
    3
    موفق باشید.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان