به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

فاصله کشت نشاء خیار در بستر

روش اول فاصله کشت نشاء خیار

 در مجاورت دیوار گلخانه از دو طرف راهرویی به عرض 1 متر مشخص می کنیم. اولین ردیف کشت را با بستن نخ در طول گلخانه مشخص می کنیم.

فاصله کشت بر روی ردیف ها 40 تا 50 سانتی متر در نظر گرفته می شود. ردیف دوم به فاصله 80 تا 100 سانتی متر از ردیف اول می باشد که بابستن نخ در ابتدا و انتهای ردیف آن را مشخص می کنیم. فاصله کشت بر روی ردیف 40 تا 50 سانتی متر است. کشت ها روی ردیف ها به صورت زیگ زاگ انجام می شود.

فاصله بین ردیف 2 و 3 را می توان 100 سانتی متر در نظر گرفت. این فاصله راهرویی است که محل عبور و مرور گلخانه دار می باشد. بر روی ردیف سوم نخ کشیده می شود و بوته ابتدایی مشابه ردیف اول بر روی کشت سوم انجام می گیرد.

در ردیف 4 به فاصله 80 تا 100 سانتی متر از ردیف سوم انجام می گیرد. بوته ها مشابه ردیف 2 کشت می شوند. تا حالت زیگزاگ در کشت رعایت شود.

فاصله بین ردیف 4 و 5 راهرو یک متری است و ردیف 5 به فاصله 1 متر از ردیف چهارم ایجاد می شود.

مجددا نخ کشی کرده و مشابه ردیف 1 و 3 کشت می شود.

به همین ترتیب تا آخر ...

روش دوم کشت خیار

معمولاً ردیف ها را یک در میان 50 و 100 سانتیمتر در نظر می گیرند و روی ردیف ها کاشت بطور زیگ زاگ با فاصله 50 سانتیمتر می باشد. در این روش 2.7 بوته در متر مربع می توان کشت نمود.

آبیاری در روزهای اول نشاء کاری لازم است، اما پس از دو هفته و ظاهر شدن 4 برگ حقیقی برای مدتی آبیاری را کاهش می دهیم و اصطلاحاً به گیاه خیار، تشنگی می دهیم. این کار باعث می شود تا تشکیل ریشه های جدید تقویت شود.

پس از انتقال نشاء به داخل زمین، بایستی عوامل محیطی گیاه خیار تنظیم و تأمین گردد.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان