به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش آماده سازی خاک برای کوددهی

آموزش مراحل آماده سازی خاک برای کوددهی

افزودن کود به خاک، فرایندی استاندارد است اما آنچه که اهمیت دارد، آماده سازی خاک در وهله ی اول می باشد. در این مقاله، مراحل آماده سازی خاک برای کوددهی آموزش داده شده است. 

آموزش مراحل آماده سازی خاک برای کوددهی

  1. Image titled Prepare Soil for the Application of Fertiliser Step 1
    1
    قبل از عملیات کوددهی، آبیاری خاک ضروری می باشد. انتخاب نوع کود مصرفی مانند کود مصنوعی یا کود ارگانیک طبیعی، موضوع مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.
    توجه: کودهای مصنوعی شامل نیتروژن‎ ، فسفر‎ ‎و ‎پتاسیم مواد غذایی یا مواد معدنی هستند که ‏گیاهان برای رشد به مقدار زیادی از آنها احتیاج دارند. 
     
  2. Image titled Prepare Soil for the Application of Fertiliser Step 2
    2
    زمین کشاورزی را از هر چه که مانع رسیدن کود به خاک می شود، پاک و تمیز کنید.  شامل علف های هرز، گلدانهایی که روی زمین گذاشته شدند، و هر نوع وسیله ی دیگری که بر روی خاک و نزدیک گیاهان هستند و مانع رسیدن کود به خاک و گیاه می شوند.
     
  3. Image titled Prepare Soil for the Application of Fertiliser Step 3
    3
    خاک را زیر و رو کنید. اگر خاک فشرده شده و متراکم باشد، باید قبل از کوددهی کمی آن را زیر و رو و نرم و خرد کنید. این کار باعث هوادهی بهتر خاک بعد از اعمال کود می شود.
     
  4. Image titled Prepare Soil for the Application of Fertiliser Step 4
    4
    هر نوع کودی که برای گیاهان  باغ خود استفاده می کنید، باید در ابتدا دستورالعمل های روی بسته بندی ها را بخوانید. اگر کود مصرفی، خانگی و دست ساز است، باید قبل از اضافه کردن کود، درباره ی  مقدار صحیح و اثرات کود، اطلاعات لازم را بدانید.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان