به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

اطلاعات روی بسته بندی کودها

مراحل آموزش خواندن برچسب روی بسته بندی کودها

گیاهان، مانند انسان ها، برای رشد و نمو، نیاز به تغذیه ی متعادل دارند. در این مقاله، "علائم و نشانه های" روی بسته بندی کودها بطور کامل توضیح داده شده است.

مراحل آموزش خواندن برچسب روی بسته بندی کودها 

  1. Image titled Read a Fertilizer Label Step 1
    1
     
    درصد عناصر اصلی و فعال موجود در بسته بندی کودهای خود را مشخص کنید. علامت اختصاری N-P-K (نیتروژن-فسفر-پتاسیم) 3 ترکیب اصلی و فراوان موجود در هر برچسب روی پاکت کودها می باشد. که همیشه به ترتیب، N-P-K، نوشته می شوند و شما آنها را بر روی برچسب بسته بندی کود بصورت سه عدد مشاهده خواهید کرد. بعنوان مثال: 30-10-10 / 10-5-5 / 21-0-0 ، و اما منظور از این اعداد چیست و چگونه می توان فهمید شما کدام فرمول را نیاز دارید؟
    مثال اول، 10-10-30، بدان معنی است که اگر شما 45 کیلوگرم  از این کود را داشته باشید 13.5 کیلوگرم نیتروژن در بسته بندی موجود است، همچنین 4.5 کیلوگرم فسفر و 4.5 کیلوگرم پتاسیم (پتاس) نیز در پاکت کود وجود دارد. 22.5 کیلوگرم باقی مانده در بسته بندی کود، مواد تشکیل دهنده بی ضرر یا غیر فعال می باشند.
  2. Image titled Read a Fertilizer Label Step 2
    2
    شما بایستی بدانید که هر عنصر موجود در بسته بندی کودها به چه منظوری استفاده می شود. نیتروژن برای سبز شدن و رشد گیاهان استفاده می شود. فسفر و پتاسیم موجود در کود، برای میوه دهی، گلدهی و ریشه دار کردن بکار می رود. کود 21-0-0 ، سریعترین و ارزان ترین راه، برای  سبز شدن چمنها و رشد آنها می باشد. این کود همان سولفات آمونیاک است. بنابراین، برای افزایش چمنهای سالم  که تحمل بیشتری نسبت به خشکسالی دارد، باید ریشه های چمنها نیز بخوبی گسترش پیدا کنند. یک کودی عمومی برای سایر چمنها 10-6-4 می باشد که یک غذای بسیار خوبی برای دستیابی به چمنهای واقعاً سالم است.
     
  3. Image titled Read a Fertilizer Label Step 3
    3
    در ارتباط با نیازهای گیاهانتان تحقیق کنید. چندین منبع را بررسی کنید. نکات و پیشنهادات مطرح شده از سوی کارشناسان مختلف در مورد انواع گیاهان، را با هم مقایسه کنید. هنگام خرید کود، آگاهی درباره ی درصد N-P-K ، در تصمیم گیری به شما کمک خواهد کرد.
    - نیتروژن = سبز شدن/ رشدکردن
    - فسفر و پتاسیم = میوه دهی / گلدهی / ریشه دار کردن

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان