به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

روش های کنترل مورچه های آتشی

مراحل کنترل مورچه های آتشی

کنترل مورچه های آتشی شامل سه روش می باشد:روش کنترل مورچه های آتشی در خانهروش کنترل مورچه های آتشی در خارج از خانهروش کنترل کلنی های کوچک بیرون از خانه

مورچه های آتشی که با نام های مورچه های قرمز یا مورچه های آتشی قرمز نیز شناخته می شوند، نه تنها آزار دهنده هستند، بلکه می توانند برای انسان ها و حیوانات خانگی نیز خطرناک باشند. مورچه های آتشی  در بسیاری از نقاط جهان یک مشکل مخرب هستند، در واقع مورچه های آتشی هم می توانندبه مکان های داخلی (خانه ها) و هم مکان های بیرونی (فضای باز)، نفوذ کنند. در این مقاله، استفاده از روش های مختلف کنترل و مبارزه با مورچه های آتشی در داخل و بیرون از خانه، آموزش داده شده است. 

روش های کنترل مورچه های آتشی

  1. روش های کنترل مورچه های آتشی مرحله 1
    1
    بمنظور کنترل مورچه های آتشی، محل تجمع مورچه ها و کلنی های تشکیل شده توسط مورچه ها را مشخص کنید.
     
  2. روش های کنترل مورچه های آتشی مرحله 2
    2
    از ورود افراد خانواده یا حیوانات خانگی به مکان هایی که مورچه های آتشی تجمع دارند، جلوگیری کنید، زیرا مورچه های آتشی حالت تهاجمی دارند و به انسان و حیوانات حمله می کنند.
     
 

1

روش کنترل مورچه های آتشی در خانه

  1. روش های کنترل مورچه های آتشی مرحله 3
    1
    بمنظور کنترل مورچه های آتشی، مکان تجمع مورچه ها را در خانه مشخص کنید، و بعداً آن مناطق را علامت گذاری کنید. از ورود افراد خانواده، و مخصوصاً حیوانات خانگی به این مکان ها، جداً جلوگیری کنید.
     
  2. روش های کنترل مورچه های آتشی مرحله 4
    2
    بمنظور کنترل مورچه های آتشی، از حشره کش های معمولی برای دفع و از بین بردن مورچه های داخل خانه بطور مستقیم استفاده کنید. حشره کش را در محل ورود و در مسیر حرکت مورچه ها بکار ببرید.
    • به یاد داشته باشید که برخی از حشره کش های تجاری حاوی مواد شیمیایی سمی هستند که به انسان ها، حیوانات خانگی و محیط زیست آسیب می رسانند. در صورت امکان، حشره کش های تجاری را خریداری کنید که  با محیط زیست سازگارتر می باشند. روش های کنترل طبیعی مورچه های آتشی، بمنظور کاهش بکارگیری مواد سمی، عبارتند از:
    • حشره کش های تجاری را روی پارچه، چوب، و غیره تست کنید. زیرا برخی از این حشره کش ها ممکن است سطوح را لکه دار کرده یا به آن ها آسیب برسانند.
    • از طعمه هایی که مناسب بیرون از خانه است برای داخل خانه استفاده نکنید، زیرا این طعمه ها، مورچه ها را بیشتر جذب خانه می کنند.
     
  3. روش های کنترل مورچه های آتشی مرحله 5
    3
    کلنی هایی که مورچه ها در بیرون از خانه تشکیل داده اند را تا زمانی که از بین نبرید، مشکل حل نخواهد شد.
     
 

مرحله 2

روش کنترل مورچه های آتشی در خارج از خانه

  1. روش های کنترل مورچه های آتشی مرحله 6
    1
     بمنظور کنترل مورچه های آتشی، محل کلنی (تپه های سست و غیر مقاوم) را مشخص کنید، و سپس با حصار این منطقه را فوراً ببندید. شما باید اطمینان حاصل کنید که افراد خانواده، مخصوصاً حیوانات خانگی، به این مکان دسترسی نداشته باشند، زیرا احتمال زیادی وجود دارد که مورچه های آتشی در نزدیکی لانه ها، آنها را بگزند.
    • به یاد داشته باشید که بوته ها و شاخ و برگ گیاهان، لوله ها و یا لبه های پیاده روها، که مورچه ها بیشتر مایل هستند نزدیک به آن مکان ها لانه بسازند، را بررسی کنید.
     
  2. روش های کنترل مورچه های آتشی مرحله 7
    2
    کلنی (یا کلنی ها) را بطور مجزا و بر روی هر تپه از بین ببرید یا از طعمه برای حذف مورچه ها استفاده کنید. شما می توانید از حشره کش های معمولی، و یا در شرایط سخت از حشره کش های مخصوص برای کنترل مورچه ها استفاده کنید.
     
  3. روش های کنترل مورچه های آتشی مرحله 8
    3
    برای دستیابی سریع به نتیجه ی مطلوب و بمنظور کنترل مورچه های آتشی، از حشره کشی استفاده کنید که در آب حل شود (دستورالعمل ها روی بطری را بخوانید) و تپه ها یا کلنی ها را با حشره کش خیس کنید. شما همچنین می توانید حشره کش گرانوله ای یا دانه ای را به همراه آب استفاده کنید. هر چند که این حشره کش ها، مورچه ها را در زیر زمین نیز می کشند، اما شما برای هر تپه به یک تا دو گالن حشره کش برای از بین بردن کلنی نیاز دارید.
    • برای جلوگیری از سوختگی های شیمیایی، دستکش بپوشید.
    •  برچسب روی حشره کش ها را دقیقاً بخوانید. اگر از آب کافی استفاده نکنید، بنابراین مورچه ها نابود نخواهند شد؛ آنها فقط نقل مکان می کنند.
     
  4. روش های کنترل مورچه های آتشی مرحله 9
    4
    اگر مشکل مورچه های  آتشی شما خیلی  جدی نیست می توانید با استفاده از طعمه آن ها را امتحان کنید زیرا طعمه ها، کلنی های مورچه  را می توانند کنترل کنند. با این وجود، هفته ها طول می کشد تا نتایج را ببینند. هنگامی که  24 ساعت هیچ بارانی نداشتید، طعمه ها را در زمین بکار ببرید.
    • هنگامی که مورچه های کارگر در حال جستجو برای غذا هستند، طعمه ها را استفاده کنید. برای تعیین دقیق زمانی که آنها در حال جستجوی مواد غذایی هستند، یک تکه غذا روی تپه ها بگذارید. اگر در عرض 10-30 دقیقه مورچه ها را در اطراف غذا مشاهده کردید، شروع کنید که طعمه ها را استفاده کنید.
    • همیشه دستورالعمل استفاده از طعمه مورچه را بخوانید. به یاد داشته باشید که ممکن است پنج تا ده هفته طول بکشد تا نتایج را هنگام استفاده از طعمه ببینید. با این حال، این روش حتی می تواند تا یک سال نیز طول بکشد و در واقع یک راه حل بلند مدت برای کنترل مورچه های آتشی است.
     
  5. روش های کنترل مورچه های آتشی مرحله 10
    5
    کار کنترل مورچه های آتشی با استفاده از اروش های فوق تمام شد.
     
 

3

روش کنترل کلنی های کوچک بیرون از خانه

  1. روش های کنترل مورچه های آتشی مرحله 11
    1
    بمنظور کنترل مورچه های آتشی، محل تپه ها یا کلنی مورچه ها را تعیین کنید. اطراف منطقه ی مورد نظر را حصار بکشید.
     
  2. روش های کنترل مورچه های آتشی مرحله 12
    2
    لباس های مناسب بمنظور کنترل و مبارزه با مورچه ها بپوشید. بعنوان مثال دستکش، چکمه و ...
     
  3. روش های کنترل مورچه های آتشی مرحله 13
    3
    بمنظور کنترل مورچه های آتشی، سرکه و جوش شیرین را در حفره ای بر روی لانه مورچه ی آتشی بریزید. هر کجا که مورچه دیدید، این کار را برای چند روز و برای چندین بار انجام دهید.
     
  4. روش های کنترل مورچه های آتشی مرحله 14
    4
    مقدار کافی از سم های تجاری را در داخل حفره های روی تپه ها بریزید. این  کار به کشتن ملکه اصلی مورچه ها کمک خواهد کرد. سپس هر جا که مورچه دیدید، این کار را انجام دهید.
     
  5. روش های کنترل مورچه های آتشی مرحله 15
    5
    به منظور کنترل مورچه های آتشی، نه تنها آب، بلکه سرکه و مواد دیگر را در حفره های ایجاد شده روی کلنی ها بریزید. مورچه ها را از طریق طعمه ها (غذاها) به سمت سطل کنار دستتان هدایت کنید، سپس سطل را تکان داده  و با آب بشویید. آب را نیز می توان با سایر مواد غذایی داغ دیگر مخلوط کرد تا سریع تر مورچه ها از بین بروند.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان