به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کار در گلفروشی

مراحل  آموزش کار در یک گلفروشی


اگر از گل ها، گیاهان و هدایا لذت می برید و دوست دارید به مشتریان در مراسم های مختلف  و در طراحی  خاص گل ها کمک کنید، می توانید کار در یک گلفروشی را انتخاب کنید. گل فروشی ها، گونه های مختلفی  از انواع شکوفه ها را دارند. در تعدادی از فروشگاه های مواد غذایی یک  بخش مستقل برای گل آرایی وجود دارد که برخی از آن مغازه ها بزرگ  و برخی نیز کوچک هستند که تقریباً همه آنها سفارشات خود را بصورت آنلاین تحویل  می گیرند. با کسب تجربه درگل آرایی و جذب مشتری، در یک گل فروشی  کار کنید و برای اینکه یک فروشنده ی حرفه ای شوید نیاز به مهارت های بالا و یک دید زیبا خواهید داشت.

 
  1. Image titled Work in a Flower Shop Step 1
    1
    وسایل موردنیاز برای گلفروشی  را آماده کنید.
    • آموزش های آکادمیک ضروری برای گلفروشی را تکمیل کنید. بیشتر صاحبان مغازه گلفروشی تمایل دارند می خواهند که شما حداقل یک دیپلم داشته باشید. همچنین بیشتر دوره های گل آرایی را در مراکز مختلف و دانشگاه ها بگذرانید.
    • برای کار در گلفروشی مهارت صندوق داری را یاد بگیرید. در یک گلفروشی، شما باید از حساب و کتاب و کار با رایانه را بلد باشید و بتوانید سفارش بگیرید. شما می توانید این مهارت ها را در هر فروشگاه دیگری نیز کسب کنید.
    • حتماً گواهینامه رانندگی نیز اشته باشید. ممکن است جایی مشغول به کار شوید که سفارش گل قبول می کند و بنابراین تحویل سفارشات  بر عهده شما می باشد. پس بهتر است راننده خوبی باشید.
    • اشتیاق خود را به گل و تمایل به یادگیری نشان دهید. وقتی صاحب گلفروشی علاقه شما را ببیند، تمایل دارد شما را استخدام کند.
    • به دنبال فرصت های شغلی در مغازه های گل فروشی محل یا غرفه های گلفروشی در فروشگاه های مواد غذایی باشید. از فروشگاه هایی که بیشتر از آنها گل می خرید، شروع کنید.
     
  2. Image titled Work in a Flower Shop Step 2
    2
    در مورد گل و گیاهان مطالعه داشته باشید.  لازم نیست در مورد همه ی گل ها تخصص داشته باشید ، اما به اندازه ای که بتوانید سوالات مشتریان را پاسخ بدهید کافی می باشد.
    • کتاب و مجلات مربوط به  گل را بخوانید. گلفروشی که در آن کار می کنید، به احتمال زیاد اشتراک  مجلات مرتبط با گل ها را خواهد داشت  و کتاب های مربوط به  گل و گیاهان را در فروشگاه نگه می دارد.
    • سؤال بپرسید. با افرادی که گل آرایی می کنند و با آنها کار می کنید، صحبت کنید و سوالاتی درمورد گلهایی که آنها تزیین می کنند، بپرسید. این کار به شما کمک خواهد کرد که هم شما کار را یاد بگیرید و هم به صاحب فروشگاه ثابت می کند  که به اینکار علاقمند هستید.
     
  3. Image titled Work in a Flower Shop Step 3
    3
    در مورد پذیرش سفارشات و فروش اینترنتی اطلاعات لازم را کسب کنید. حتی مغازه های گلفروشی کوچک محلی نیز اغلب یک سایت دارند که مشتریان می توانند سفارشات خود را ثبت کنند.
    • وب سایت فروشگاه را مطالعه کنید. مراحل سفارشات و نحوه ی تکمیل را بررسی کنید و  سفارشات  را تحویل دهید .
    • در صورتی که با اینترنت آشنا نیستید، از کسی برای اینکار کمک بخواهید تا به شما آموزش دهد.
     
  4. Image titled Work in a Flower Shop Step 4
    4
    آمادگی سرپا ایستادن برای چندین ساعت را داشته باشید.  اکثر گلفروشی ها شلوغ هستند، و شما  باید در اطراف گل ها حرکت کنید و آنها را مرتب کنید، پذیرش سفارشات، تحویل سفارشات  مشتریان و کمک به  خریدار، نیز به عهده شما می باشد.
     
  5. Image titled Work in a Flower Shop Step 5
    5
    آمادگی کار با یک برنامه انعطاف پذیردر ساعات مختلف شبانه روز را داشته باشید. از جمله شب ها و تعطیلات آخر هفته. در تعطیلات نیز روزهای کاری خواهید داشت، به ویژه روزهایی  که مناسبتی هستند مانند روز مادر و روز پدر و ... باشد.
    •  کفش های راحتی بپوشید. چون  کفش های راحتی از پاهای شما حفاظت می کند و نمی گذاردشما  لیز بخورید، چرا که ممکن است کف سالن بخاطر آب دادن به گل ها خیس  شده باشد.
     
  6. Image titled Work in a Flower Shop Step 6
    6
    لباس هایی را که می توانید به راحتی بشویید، بپوشید. شما در برابر خاک، برگ ها، گرده ها و گلبرگ های گل هستید.   بعضی از صاحبان گل فروشی ها به کارکنانشان پیش بند می دهند.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان