به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

کسب درآمد از فروش محصولات زراعی

مراحل آموزش کسب درآمد از فروش محصولات زراعی 

آموزش کسب درآمد از محصولات زراعی شامل سه مرحله می باشد:یک مکان در کنار جاده برای فروش محصولات زراعی تان آماده کنیدفروش سبزیجات در بازارهای کشاورزیفروش محصولات زراعی به رستوران های محلی

اگر جز افرادی هستید که هدف پرورش سبزیجات برای مصارف خانگی دارید و می خواهید برای خانواده خود محصولات تازه و ارگانیک تولید کنید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد  که چگونه بتوانید از باغ سبزی خود کمی بیشتر پول دربیاورید. با این کار شما در هزینه هایتان کمی صرفه جویی می کنید، بدلیل اینکه دیگر مجبور نیستید خیلی از سبزیجات موردنیاز خود را از فروشگاه مواد غذایی تهیه کنید. در این راستا با فروش برخی از محصولات زراعی پرطرفدار نیز می توانید درآمدتان را افزایش دهید؟ 

1

یک مکان در کنار جاده برای فروش محصولات زراعی آماده کنید

  1. کسب درآمد از فروش محصولات زراعی 1
    1
     یک میز مناسب بخرید یا خودتان بسازید. اگر میز ندارید، می توانید با یک تکه تخته سه لا میز بسازید.
     
  2. کسب درآمد از فروش محصولات زراعی 2
    2
    با ادارات دولتی محل خود برای اطمینان از اینکه فروش کنار جاده  ای کاری قانونی است هماهنگی کنید. چرا که ممکن است نیاز به جواز کسب داشته باشید.
     
  3. کسب درآمد از فروش محصولات زراعی 3
    3
    تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید محصولات خود را قیمت گذاری کنید. اگر یک مقیاس ثابت نداشته باشید، باید قیمت هر محصول را جداگانه مشخص کنید. همچنین می توانید یک محصول زراعی را با قیمت های متفاوت عرضه کنید، مثلاً یک کدو به قیمت 100 تومن  و سه کدو  به قیمت 250 تومان.
     
  4. کسب درآمد از فروش محصولات زراعی 4
    4
    یک صندوق برای پولهای نقد آماده کنید. با استفاده از اتیکت تمام قیمت های محصولات را مشخص کنید. 
     
  5. کسب درآمد از فروش محصولات زراعی 5
    5
     برای تبلیغ محصولات زراعی، تابلو و نشانه های بزرگ تهیه کنید. هدف مخاطبان خود را در ذهن داشته باشید و علائم  را برای  جلب مشتریان بالقوه درنظربگیرید.  «سبزیجات خانگی برای فروش» یا «محصولات خانگی تازه تولید» یا چیزی شبیه به آن را برای جلب مشتریان در نظر داشته باشید. اگر تابلوهای بزرگی با فاصله های حداقل 1 مایل (1 و نیم کیلومتر) در جاده در همه ی اطراف جاده داشته باشید، کسب و کارتان رونق بیشتری پیدا خواهد کرد. نوشته ی روی تابلوها باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا یک راننده بتواند نوشته ها را از 1.5 مایلی (2-3 کیلومتری) بخواند. این کار به رانندگان فرصت بیشتری برای کاهش سرعت برای متوقف کردن خودرو و خرید از غرفه های کنار جاده ای  می دهد. اگر که محصولات ارگانیک تولید می کنید، مطمئن شوید که نوشته هایتان این واقعیت را تبلیغ می کند. بسیاری از  افراد به "محصولات ارگانیک برای فروش" اعتماد می کنند و مطمئن باشید از شما خرید خواهند کرد.
     
  6. کسب درآمد از فروش محصولات زراعی 6
    6
     از سبدها، صندوق های پلاستیکی برای فروش سبزیجات و سایر محصولات زراعی تان استفاده کنید. بهترین و یا رسیده  ترین قسمت سبزیجات را در بالای هر سبد بگذارید. محصولات را اوایل صبح برداشت کنید و فقط کافی است مقداری را بچینید که احتمال فروش آنها وجود دارد. آب و هوای بسیار گرم می تواند سبزیجات تازه و یخ نزده را سریع از بین ببرد، بنابراین  مقداری را که فکر می کنید نیاز دارید بچینید.
     
  7. کسب درآمد از فروش محصولات زراعی 7
    7
    سبزیجات و میوه ها را در هر ظرف کنار هم بچینید. می توانید محصولات رنگی مختلف را برای ایجاد یک صفحه نمایش رنگی، کنار هم قرار دهید. بعنوان مثال، یک سبد را با فلفل قرمز، زرد و سبز پر کنید. قراردادن هویج و سیب زمینی  با هم در یک ظرف نیز کار قشنگی است. کدو مسمای تابستانی زرد و کدو سبز نیز در کنار هم یک صفحه نمایش جذاب را نشان می دهد.
     
  8. کسب درآمد از فروش محصولات زراعی 8
    8
    سبزیجات و میوه ها را از باغتان، بطور مرتب برداشت کنید. باید هرروز به باغ بروید و هر محصولی که رسیده برداشت کنید.
     
  9. کسب درآمد از فروش محصولات زراعی 9
    9
    محصولات خود را به بهترین شکل ممکن عرضه و به نمایش بگذارید. قبل از قرار دادن محصولات بر روی میز فروش، خاک آن ها را پاک کرده و یامحصول خود را بشویید.
     
  10. کسب درآمد از فروش محصولات زراعی 10
    10
    هر محصولی که هنوز نرسیده  است را فریز کنید.  همچنین باید یک کیسه پر از یخ در نزدیکی محل فروش محصولاتتان داشته باشید تا بتوانید در روزهای بسیار گرم از آن استفاده کنید. در غیر این صورت، محصولات  ظاهر خوبی نخواهد داشت.
     
  11. کسب درآمد از فروش محصولات زراعی 11
    11
     کیسه های پلاستیکی و کاغذی را که از فروشگاه مواد غذایی گرفته اید، جمع کنید. می توانید از همین کیسه ها  برای خرید مشتریان خود استفاده کنید.  همچنین می توانید سبزیجات یا میوه ها را در چند لایه روزنامه قرار دهید و آنها را در یک کیسه کاغذی قرار دهید.
     
  12. 12
    در هنگام فروش محصولات در مکان موردنظر راحت باشید. صندلی  و یک چتر حالت سایه مانند در بالای میز فروش خود قرار دهید. در واقع چتر برای محصولات نیز ایجاد سایه می کند، که سبب جلوگیری از پژمردگی سبزیجات می شود.
     
 

2

فروش سبزیجاتتان در بازارهای کشاورزی

  1. کسب درآمد از فروش محصولات زراعی 13
    1
    با سازمان بازارهای محلی کشاورزی تماس بگیرید. بپرسید که آیا آنها برای شما فضایی دارند که در اختیارتان قرار دهند. بایستی مرتباً با آنها در تماس باشید تا بتوانید جایی را برای خود در بازار کشاورزی کرایه کنید که در واقع هزینه ی کمی نیز باید بپردازید.
     
 

3

فروش محصولاتتان به رستوران های محلی

  1. کسب درآمد از فروش محصولات زراعی 14
    1
    به رستوران های خانوادگی در اطراف منطقه خود سر بزنید. بسیاری از سرآشپزها مشتاق خرید محصولات تازه ی محلی هستند، به ویژه اگر آنها ارگانیک باشند.
     
  2. کسب درآمد از فروش محصولات زراعی 15
    2
    یک نمونه از محصولاتتان را ارائه دهید. در اولین ملاقات با سرآشپزان رستوران ها، یک نمونه ی  کوچک از سبزیجات را به سرآشپز بدهید. از سرآشپز یا صاحب رستوران بخواهید که اگرمایل به خرید محصولات  هستند، با شما تماس بگیرند.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان