به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کاشت سبزی خردل

مراحل آموزش کاشت سبزی خردل

آموزش کاشت سبزی خردل شامل سه بخش:آموزش کاشت سبزی خردلآموزش مراقبت از سبزی خردلآموزش برداشت سبزی خردل

سبزی خردل از خانواده ی کلمیان بوده و گیاهی است شبیه به اسفناج  که برگ های آن طعمی بی نظیر و تند و فلفلی دارد. برای رشد و پرورش سبزی خردل ، بذرها را خریداری کرده و آنها را در خاک غنی شده کاشته و سپس جوانه هایی را که ظاهر می شوند از خاک بیرون کشیده و دوباره کاشت کنید. خردل ها را آبیاری کرده، علفهای هرز را حذف و گیاهان را در برابر حشرات محافظت کنید. پس از آماده شدن خردل ها، می توانید برگها را برداشت و در صورت تمایل ، صبر کنید تا بتوانید بذرهای خردل را نیز برداشت نماید.

بخش 1

آموزش کاشت سبزی خردل

  1. کاشت خردل 1
    1
    یک رقم از سبزی خردل برای کاشت انتخاب کنید. سبزی خردل ارقام مختلفی دارد که از لحاظ رنگ ، بافت و شکل برگها تفاوت دارند. ارقام مختلف سبزی خردل از مناطق مختلف جهان از جمله آسیا، آفریقا و جنوب شرقی ایالات متحده به دست می آید. برای ایجاد ترکیب جالبی از این گیاه ، دو یا چند رقم از سبزی خردل را با هم بکارید:
    • خردل ژاپنی / Ruby Streaks
    • Red Giant
    • Scarlet frills
    • Southern Giant Curled
    • Golden Frills
    • Amara
    • Red Giant
    • Garnet Giant
    • Red Splendor
    • Suehlihung No. 2
     
  2. کاشت خردل 2
    2
    بذرهای خردل را برای کاشت خریداری کنید. برای کاشت سبزی خردل از یک مرکز باغبانی محلی ، بازارها یا فروشگاه های کشاورزی بذرها را خریداری کنید. همچنین می توانید بذر را بصورت آنلاین سفارش دهید. با توجه به چرخه رشد سریع سبزی خردل ، می توانید هر دو یا سه هفته یکبار آنها را مجدداً کاشته تا تولید ادامه یابد. اگر قصد انجام این کار را دارید ، بر این اساس بذر سبزی خردل، بیشتر بخرید.
     
  3. کاشت خردل 3
    3
    خاک را برای کاشت بذرهای خردل آماده کنید. سبزی خردل در خاک مرطوب و غنی به بهترین شکل  رشد می کند. برای تهیه خاک برای کاشت خردل، کمپوست را روی منطقه کاشت بذر، بصورت یک لایه ی ضخیم حدود 3 تا 6 اینچی (7-15 سانتیمتر) پخش کنید. با احتیاط کمپوست را با یک چنگال حفاری ، در خاک مخلوط  و سپس خاک را نرم و سست کنید.
     
  4. کاشت خردل 4
    4
    زمان کاشت خردل ها را مشخص کنید. سبزی خردل در دمای خنک  بیشتر رشد می کند و در تابستان به خوبی رشد نمی کند. بذرهای خردل را حدود چهار هفته قبل از آخرین یخبندان بکارید. سبزی خردل می تواند یخبندان را تحمل کند، که در واقع خنکی هوا به طعم شیرین تر سبزی خردل نیز کمک می کند.
     
  5. کاشت خردل 5
    5
    در این مرحله بذرهای خردل را بکارید. بذرهای سبزی خردل را درست زیر خاک ، و تقریباً با فاصله ی نیم اینچ (1.5 سانتیمتر) از هم بکارید. پس از جوانه زنی بذرها و رشد اولین برگ های گیاه سبزی خردل، آنها را به آرامی از خاک بیرون بکشید. جوانه ها را تقریباً به فاصله ی 12 اینچ (30 سانتیمتر) از هم مجدداً بکارید. هر چند که کاشت مجدد جوانه های سبزی خردل ضروری نیست، اما انجام این کار باعث می شود سبزی خردل سریعتر رشد کرده و عملکرد بیشتری داشته باشد.
     
 

بخش 2

آموزش مراقبت از سبزی خردل

  1. کاشت خردل 6
    1
    سبزی های خردل را آبیاری کنید. سبزی خردل برای رشد، به 2 اینچ (5 سانتیمتر) آب در هفته نیاز دارد. در هنگام بارندگی ، از مرطوب بودن کافی خاک اطمینان حاصل کنید. حتماً باید خاک را به طور یکنواخت و مداوم آبیاری کنید.
     
  2. کاشت خردل 7
    2
    علفهای هرز را از زمین سبزی خردل جمع آوری کنید. هر نوع علف هرزی که  در اطراف گیاهان سبزی خردل رشد کرده اند، با دقت از بین ببرید. هر چند که سبزی خردل به فضای زیاد برای رشد نیاز ندارد، اما هجوم علفهای هرز می تواند باعث آسیب های غیرضروری بخصوص برای جوانه های ضعیف و شکننده ی خردل شود. برای از بین بردن علفهای هرز، آنها را به آرامی با دستتان از زمین بیرون بیاورید ، همچنین اطمینان حاصل کنید که ریشه های علف هرز نیز از بین بروند.
     
  3. کاشت خردل 8
    3
    از خردل ها در برابر حشرات محافظت کنید. برای اطمینان از رشد موفقیت آمیز سبزی های خردل ، از آنها در برابر حشراتی که ممکن است از گیاه تغذیه کنند، محافظت کنید (به عنوان مثال کرم های کلم ، کرم حلقه ای کلم و سوسک های کک).  گیاهان را با پارچه یا کاور ردیفی فابریک ، بپوشانید. از آنجا که حشرات نمی توانند از زیر این کاورها به سبزی خردل برسند، لذا نمی توانند از خردل تغذیه کنند، یا در آنجا تخم بگذارند تا مجدداً تولید مثل کنند.
     
 

بخش 3

آموزش برداشت سبزی خردل

  1. کاشت خردل 9
    1
    سبزی های خردل را برداشت کنید. باید هنگامی که برگهای سبزی خردل هنوز جوان و ترد هستند، برداشت شوند. برگهای بزرگتر و مسنتر سبزی خردل طعم تلخ تر دارند. می توانید برگهای سبزی خردل را بعد از 4 هفته بچینید، در واقع زمانی که طول آنها حدود 6-8 اینچ (تقریباً 15-20 سانتی متر) باشد. می توانید برگ های بیرونی تر سبزی خردل را برداشت کرده و مابقی بر گها را برای ادامه رشد در زمین باقی بگذارید. از طرف دیگر ، می توانید کل گیاه سبزی خردل را از زیر خاک بیرون آورده و همه برگ ها را به طور یکجا برداشت کنید.
    • برگهای زرد رنگی که در سبزی خردل می بینید را حذف کنید.
     
  2. کاشت خردل 10
    2
    سبزی های خردل را ذخیره و نگهداری کنید. تمام سبزی خردل را برداشته و آنها را یخچال بگذارید. برگها را می توان تا یک هفته در کشو یخچال نگه داشت. همچنین می توانید سبزی خردل را برای پخت و پز در هفته های بعد فریز کنید.
     
  3. کاشت خردل 11
    3
    بذرهای خردل را برداشت کنید. هنگامی که هوا خیلی گرم می شود ، سبزی خردل  شروع به بذردهی می کند و یک ساقه گل از گیاه سبزی خردل رشد می کند ، که نشان دهنده ی اینست که هیچ برگ جدیدی رشد نخواهد کرد. در این مرحله یا می توانید سبزی خردل  را بکارید ، یا بذرها را همانجا رها کنید. پس از خشک شدن غلاف بذر روی گیاه ، می توانید بذرها را جمع کنید. قبل از باز شدن غلاف بذر سبزی خردل، آنها را جمع آوری کنید. بذرهایی که بر روی خاک می ریزند احتمالاً پراکنده شده و بعداً به سبزی خردل جدید تبدیل می شوند.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان