به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کاشت هویج اطلس

مراحل آموزش کاشت هویج اطلس

آموزش کاشت هویج اطلس شامل سه بخش است:آموزش آماده سازی برای کاشت هویج های اطلسآموزش کاشت و مراقبت از هویج های اطلسآموزش برداشت هویج های اطلس

هویج های اطلس یا Baby carrots دو نوع می باشند:
1- هویج نابالغ و نرسیده immature، که زمانی که هنوز کوچک هستند برداشت می شوند،
2- هویج های مینیاتوری یا miniature: حتی موقع رسیده شدن و برداشت نیز هنوز کوچک هستند.
اگر می خواهید خودتان هویج های اطلس را بکارید، بهترین روش این است که با بذرهای نوع مینیاتوری هویج کار را شروع کنید، آنها را در یک خاک رسی سنگین بکارید، و بطور مداوم و یکسان آبیاری کرده، و وقتی که هویج ها رسیدند آنها را برداشت کنید. 

بخش 1

آموزش آماده سازی برای کاشت هویج های اطلس

  1. آموزش کاشت هويج هاي اطلس مرحله 1
    1
    هویج های اطلس را می توانید در گلدان، بسترهای کاشت بلند و یا در باغ بکارید. فقط مطمئن شوید که هویج ها به اندازه کافی فضا دارند: حداقل 8 اینچ (20 سانتی متر) عمق، 1 اینچ (2 سانتی متر) بین هر گیاه و 6 اینچ (15 سانتی متر) بین ردیف ها نیاز به فاصله دارید. کاشت در گلدان می تواند به حفظ و مراقبت از هویج ها کمک بیشتری کند.
     
  2. آموزش کاشت هويج هاي اطلس مرحله 2
    2
    هویج را 2-3 ماه قبل از اولین تاریخ یخبندان پیش بینی شده، بکارید. 70-80 روز برای رسیده شدن هویج زمان لازم است، و بهترین زمان برداشت هویج بعد از گذراندن یخبندان می باشد. هویج در ایران در فصل بهار و پاییز کشت می شود. زمان کشت بذر هویج در مناطق سردسیر، پس از رفع سرمای بهاره در بهار و در مناطق گرمسیر در پاییز و زمستان انجام می شود.
     
  3. آموزش کاشت هويج هاي اطلس مرحله 3
    3
    بذرهای جدید هویج مینیاتوری را تهیه کنید. شما می توانید چندین نوع بذر هویج را از طریق آنلاین خریداری کنید، مانند هویج های "little finger carrots" یا "Parisian round carrots".
     
  4. آموزش کاشت هويج هاي اطلس مرحله 4
    4
    خاک را برای کاشت هویج های اطلس آماده کنید. هویج های اطلس در خاک های سنگین مانند خاک رس بهترین رشد را دارند، زیرا این نوع هویج، ریشه های سنگینی دارند. بافت خاک باید لومی با ترکیبی از مواد مغذی مناسب باشد. اگر لازم است می توانید مقداری آهک به خاک اضافه کنید تا خاک از حالت اسیدی خارج شود. همچنینن اگر خاک بیش از حد رسی است می توانید به آن کمپوست اضافه کنید تا زهکش و تهویه آن مناسب تر شود.
    • خاک منطقه ای که  قصد کاشت هویج های اطلس در آنرا دارید زیر و رو کنید و خاک راتا عمق 8 اینچ (20 سانتی متر) نرم کنید. تکه هایی از خاک که سخت و سفت هستند با ضربات پی در پی، نرم و خُرد کنید.
    • حذف تخته سنگها یا کلوخ ها بمنظور رشد صحیح هویج های اطلس لازم می باشد.
     
 

بخش 2

آموزش کاشت و مراقبت از هویج های اطلس

  1. آموزش کاشت هويج هاي اطلس مرحله 5
    1
    بذرهای هویج های اطلس را بکارید. بذرها را باید در عمق  0.2  (نیم سانتی متر)، و در فواصل حدود یک اینچی (2.5 سانتی متر) و در ردیف هایی با فواصل 6 اینچی (15 سانتی متر) بکارید. بذرهای هویج های اطلس را به آرامی بعد از کاشت با خاک بپوشانید. شما همچنین می توانید بذرهای تربچه را در میان ردیف های هویج برای افزایش برداشت و نرم کردن خاک برای رشد دقیق ریشه ی هویج، بکارید.
     
  2. آموزش کاشت هويج هاي اطلس مرحله 6
    2
    خاک را برای رشد هویج های اطلس آبیاری کنید. بذر هویج های اطلس را به آرامی آبیاری کنید بگونه ای که بذرها شسته نشوند. مطمئن شوید که بذرها برای حدود 2 تا 3 هفته تا زمان جوانه زنی مرطوب نگه داشته می شوند تا اولین دسته برگهای واقعی ظاهر شوند. بذر هویج های اطلس ممکن است به آهستگی جوانه بزنند و تا زمانی که سبز می شوند آنها را مرطوب نگه دارید.
    •  میزان رطوبت خاک را برای رشد هویج، ثابت نگه دارید. این کار مانع دو شاخه شدن ریشه ی هویج و  باعث افزایش عطر و طعم هویج ها و همچنین اجازه می دهد تا هویج ها بطور کامل رسیده شود.
     
  3. آموزش کاشت هويج هاي اطلس مرحله 7
    3
    جوانه های اضافی هویج های اطلس را حذف کنید. هنگامی که نوک هویج به ارتفاع 2 اینچ (5 سانتیمتر) رسید، جوانه های هویج های اضافی را بگونه ای حذف کنید که فاصله ی بین هویج های باقیمانده از هم 2 اینچ (5 سانتیمتر) باشد. اگر هویج ها بیش از حد بهم نزدیک باشند، کج و خمیده و بدشکل رشد خواهند کرد. بنابراین مطمئن شوید که بین آنها فضای کافی وجود دارد. اگر مشاهده کردید که تعدادی از تاج های جوانه های هویج از خاک خارج شدند، آنها را با کمی مالچ و خاک پوشش دهید تا از سبز شدن هویج و یا تلخ شدن آنها جلوگیری شود.
     
  4. آموزش کاشت هويج هاي اطلس مرحله 8
    4
    کوددهی بوته های هویج های اطلس را شروع کنید. هنگامی که هویج ها به ارتفاع 3 اینچ (7-8 سانتی متر) بلند شدند، کوددهی را انجام دهید. کودی انتخاب کنید که حاوی پتاسیم و فسفات، و کمی نیتروژن باشد. زیرا فسفات و پتاسیم باعث افزایش توسعه ی ریشه می شوند و هویج یک سبزی ریشه ای است. نیتروژن نیز باعث افزایش تولید شاخ و برگ درهویج های اطلس می شود.
     
  5. آموزش کاشت هويج هاي اطلس مرحله 9
    5
    علف های هرز منطقه را مرتباً حذف کنید. این کار باعث می شود که سایر گونه های گیاهی نتوانند از فضای کاشت هویج استفاده کنند. در واقع اگر هویج نتواند بخوبی با علف های هرز رقابت کند و علفهای هرز منطقه ی کاشت حذف نشوند، ممکن است سر تاسر منطقه مبتلا به علف های هرز شود. همچنین سایر گونه های گیاهی،  ممکن است آفت مگس ریشه (root flies) را جذب کنند که می تواند محصول شما را نابود کند.
     
 

بخش 3

آموزش برداشت هویج های اطلس

  1. آموزش کاشت هويج هاي اطلس مرحله 10
    1
    صبر کنید تا اولین یخبندان سپری شود. در این زمان است که هویج ها شیرین تر خواهند شد. وقتی که هویج ها کاملاً رسیده و بالغ می شوند، طعم هویج بهتر می شود، اما ماندن هویج بالغ  بیش از حد در زمین ضروری نیست، زیرا بسیاری از حیوانات دوست دارند که هویج ها را بخورند.
     
  2. آموزش کاشت هويج هاي اطلس مرحله 11
    2
    هویج های اطلس را برداشت کنید. به آرامی خاک اطراف قسمت بالای هویج را کنار بزنید، تا هویج سست شود. سپس هویج را از زمین بیرون بکشید و برگ را برش بزنید. به آرامی خاک را از روی هویج ها پاک کرده و سپس هویج ها را بطور کامل با آب بشویید.
     
  3. آموزش کاشت هويج هاي اطلس مرحله 12
    3
    از هویج های خودتان لذت ببرید! هویج را می توان در انواع ظروف استفاده کرد. هویج های اطلس طعم شیرین تری نسبت به سایر انواع مختلف هویج دارند. آنها برای خام خوردن، کباب کردن و یا در کیک هویج بسیار دلچسب هستند.
     
  4. آموزش کاشت هويج هاي اطلس مرحله 13
    4
    هویج های اطلس اضافی را ذخیره کنید. در ابتدا هویج ها را نشویید، بلکه فقط خاک یا گل های روی هویج ها را پاک کنید. شما می توانید هویج های اضافی را با قرار دادن آنها در یک جعبه حاوی مقدار کمی پیت ماس و شن و ماسه ی مرطوب، نگهداری کنید. آنها را در یک مکان تاریک و سرد، اما بدون سرما نگه دارید. آنها برای چند ماه سالم خواهند ماند.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان