به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کاشت ذرت در خانه

 آموزش کاشت ذرت در خانه

بهتر است برای کاشت ذرت در فضای باز، در فصل تابستان و در مقابل نور کامل خورشید اقدام کنید، اما اگر فضا یا شرایط مناسبی برای این کار ندارید ولی تمایل به کاشت گیاهان مختلف دارید، می توانید ذرت را در داخل خانه پرورش دهید. البته کاشت ذرت بعنوان یک گیاه خانگی  غیر متداول است و شما فقط می توانید برای یک یا دو وعده غذا از آنها استفاده کنید.

 

مراحل آموزش کاشت ذرت در خانه

  1. آموزش کاشت ذرت در خانه مرحله 1
    1
     مواد و وسایل مورد نیاز برای کاشت ذرت در خانه به شرح زیر می باشد:
     
  2. آموزش کاشت ذرت در خانه مرحله 2
    2
    برای کاشت ذرت، پرنورترین مکان را در خانه انتخاب کنید. منظور از یک مکان پرنور یعنی یک اتاق آفتاب گیر، پنجره بزرگ جنوبی یا غربی یا زیر یک پنجره بزرگ، می باشد.
     
  3. آموزش کاشت ذرت در خانه مرحله 3
    3
     نور مورد نیاز برای رشد و پرورش ذرت ها را تکمیل کنید. بطور کلی ذرت برای رشد به نور بسیار زیادی نیاز دارد، بنابراین به تکمیل نور مورد نیاز ذرت توجه ویژه ای کنید. اگر نور طبیعی و کافی برای رشد ذرت ها در خانه ندارید، ممکن است مجبور شوید نور مورد نیاز را از روش های مختلف تکمیل کنید. بنابراین لامپ های فلورسنت را امتحان کنید.
     
  4. آموزش کاشت ذرت در خانه مرحله 4
    4
    یک گلدان یا ظرف بزرگ برای کاشت ذرت در خانه انتخاب کنید. همچنین یک زیر گلدانی قابل شستشو و هم اندازه ی ظرف کاشت ذرت نیز تهیه کنید.
    • مانند هر گیاه خانگی، سطح زیر ظرف یا گلدان را محافظت کنید. از یک بشقاب بزرگ بین ظرف و کف استفاده کنید.
     
  5. آموزش کاشت ذرت در خانه مرحله 5
    5
    ظرف یا گلدان مورد نظر برای کاشت ذرت در خانه را با خاک پر کنید. از ترکیبات غنی ازخاک های گلدانی که حاوی مقدار زیادی مواد آلی و مواد مغذی می باشند، استفاده کنید. در صورت تمایل، می توانید مطابق با دستورالعمل های روی پاکت های کود، به خاک موردنظر خود کودهای اضافی، اضافه کنید.
     
  6. آموزش کاشت ذرت در خانه مرحله 6
    6
    کاشت بذرهای ذرت در خانه را شروع کنید. بذر های گیاه ذرت را در عمق یک اینچی خاک (2.5 سانتی متر) و با فاصله ی 4-5 اینچ (10-13 سانتی متر) از هم بکارید.
     
  7. آموزش کاشت ذرت در خانه مرحله 7
    7
    در صورت لزوم گیاهان ذرت را آبیاری کنید. صبر کنید تا سطح خاک خشک شود و سپس آبیاری کنید و از رطوبت زیاد خاک نیز جلوگیری کنید. بنابراین قبل از آبیاری رطوبت خاک را بررسی کنید. گیاهان را حداقل بصورت هفتگی  بررسی کنید و به یاد داشته باشید که گیاهان در داخل خانه نیاز به آب کمتری نسبت به گیاهانی که در فضای باز قرار دارند.
     
  8. آموزش کاشت ذرت در خانه مرحله 8
    8
    چهار یا پنج ذرت را در هر گلدان نگه دارید و مابقی را حذف کنید. قویترین گیاهان را انتخاب کنید و بقیه گیاهان را از خاک بیرون بکشید.
     
  9. آموزش کاشت ذرت در خانه مرحله 9
    9
    به فرایند گرده افشانی گیاهان ذرت کمک کنید. بهترین گرده افشان برای گیاهان ذرت باد است که در داخل خانه در دسترس نیست. بنابراین، سعی کنید ذرت ها را به آرامی تکان دهید تا کاکل های ذرت ظاهر شوند. کاکل ها گرده را تولید و ابریشم ها آن را دریافت می کنند. هر رشته ابریشمی به یک دانه وصل می شود.
     
  10. آموزش کاشت ذرت در خانه مرحله 10
    10
    دقیقاً همان زمانی که می خواهید ذرت ها را بخورید، آنها را برداشت کنید. ذرت زمانی آماده ی برداشت است که آب موجود در دانه ها شیری شده و شفاف نباشند. نشانه های دیگر زمان برداشت ذرت ها، ابریشم های قهوه ای و پوسته سبز ذرت ها می باشد. هنگامی که شما مشخص کردید که کدام خوشه آماده ی برداشت است، آن را با یک حرکت چرخشی از ساقه بکشید و آن را در اسرع وقت طبخ کنید.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان