به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کاشت خیار خیارشور

مراحل آموزش کاشت خیار خیارشور

خیار مخصوص خیارشور،  به عنوان خیار ریز نیز شناخته می شود، که از گیاه cucumis sativus می آید. گیاه خیار سنتی، فضای بسیار زیادی در باغ می گیرد، اما برخی از گونه های قد کوتاه را می توان در یک فضای کوچکتر یا حتی در یک گلدان کاشت. اگر بوته های خیار به طرز صحیحی مراقبت شوند، خیار زیادی برای ترشی  و خیارشور تولید می شود. در این مقاله نحوه ی کاشت خیار برای خیارشور شرح داده می شود.

 

مراحل کاشت خیار برای خیارشور

  1. آموزش کاشت خيار خيارشور مرحله 1
    1
    گونه های خیار مناسب برای خیارشور  را انتخاب کنید.
    • خیار Bush pickle و Carolina ، گونه هایی ازخیار هستند که مناسب برای خیارشور می باشند.  خیار گونه ی  Bush pickle برای کاشت در ظرف مناسب هستند. خیار گونه ی Carolina اندازه ی متوسطی دارند و  باید در زمین کاشته شوند.
     
  2. آموزش کاشت خيار خيارشور مرحله 2
    2
    یک مکان مناسب برای کاشت خیار انتخاب کنید.
    • خیار برای خیارشور، را در مقابل نور مستقیم خورشید و در خاک گرم و مرطوب، بکارید. برخی از گونه های خیار، به فضای  زیادی نیاز دارند. خیارهای پیوندی ممکن است در یک فضای کوچکتر در بیرون یا در ظرف بزرگ کاشته شوند.
     
  3. آموزش کاشت خيار خيارشور مرحله 3
    3
    بذرهای خیار مخصوص خیارشور را بکارید.
    • خیارها باید خارج از خانه و در خاک گرم و  بعد از آخرین تاریخ یخبندان کاشته شوند. می توانید دومین محصول خیار را در اواسط تا اواخر تابستان بکارید. گیاه خیار، خاک غنی از مواد مغذی را ترجیح می دهند، بنابراین قبل از کاشت خیار، کمپوست را به خاک اضافه کنید.
    • بذرهای خیار باید در عمق 1/2 تا 1 اینچ (1 تا 2 سانتی متر) کاشته شوند. کاشت بذر در لبه های پشته ها، مانع از پوسیدگی  بذرها می شود. فاصله ی بذرها 6 اینچ (15 سانتیمتر) و باید در ردیف هایی با فاصله ی 5 تا 6 فوت (1.5 تا 1.8 متر) از هم جدا کاشته شوند. همچنین می توانید 3 تا 4 گیاه را در کنار یکدیگر در پشته های 36 اینچی (90 سانتیمتر) بکارید. کاشت خیار در پشته ها گرده افشانی را افزایش و منجر به تولید گیاهان بیشتر نیز می شود.
    • بایستی 2 تا 3 بذر خیار خیارشور  را برای کاشت در فضای داخلی، در عمق 1/2 تا 1 اینچ (1 تا 2 سانتی متر) در  گلدان یا ظرف کوچک، 3 تا 4 هفته قبل از زمان کاشت در فضای بیرونی، بکارید. گیاهان اضافی را در هر گلدان بعد از جوانه زنی، بایستی حذف کرد، بگونه ای که در هر گلدان فقط یک بوته باقی بماند.
    • برای انتقال یا نشاء خیارها، بوته های خیار را در تاریخ آخرین یخبندان در فاصله های 1 تا 2 فوت (30 تا 60 سانتی متر) از هم بکارید. خیارها باید زود انتقال داده شوند. گیاهانی که  بیش از 4 برگ دارند، برای نشاء مناسب نیستند.  گیاهان را قبل از انتقال یا نشاء آبیاری کنید. 
      توجه: برای تهیه جوی و پشته از شیار ساز استفاده می شود. شیارهای نسبتاً عمیقی که بوسیله شیارساز در خاک ایجاد می شوند و محل عبور آب هستند “جوی” و خاک بالا آمده در طرفین دو جوی را “پشته” گویند. فاصله بین وسط دو جوی متوالی یا رأس دو پشته متوالی را فاصله جوی و پشته گویند.
     
  4. آموزش کاشت خيار خيارشور مرحله 4
    4
    مراقبت از گیاهان خیار 
    • بوته های خیار مخصوص خیارشور، اغلب به آب فراوان و مکرر نیاز داشته و  همچنین باید تا جای ممکن خاک  را مرطوب نگه دارید، به ویژه زمانی که  میوه ی خیار شکل می گیرد.

    • آموزش کاشت خيار خيارشور مرحله 4Bullet1
    • در اوایل بهار، ریشه های خیار را  با پلاستیک های سیاه  پوشانده  یا از کاورهای پلی استر برای پوشش روی گیاهان استفاده کنید تا گیاهان زودتر به محصول برسند. استفاده از پوشش های  پلی استر بر روی ردیف های کاشت،  از آلوده شدن گیاه به سوسک های خیار، جلوگیری می کند.

    • آموزش کاشت خيار خيارشور مرحله 4Bullet2
    • هنگامی که برگها شروع به رشد می کنند، با کود نیتروژن، کوددهی را آغاز کنید. بطور مرتب در طول فصل رشد، کوددهی را ادامه دهید.

    • آموزش کاشت خيار خيارشور مرحله 4Bullet3
    • در صورت تمایل به کاهش فضای مورد استفاده، برگهای بوته ی خیار را به یک داربست یا فنس (حصار) تکیه دهید. توجه داشته باشید که خیارها نباید در محیط های بسیار طوفانی و پر باد نگهداری شوند.

    • آموزش کاشت خيار خيارشور مرحله 4Bullet4
     
  5. آموزش کاشت خيار خيارشور مرحله 5
    5
    خیار  خیارشوری را برداشت کنید.
    • در اوایل صبح، خیارها را برداشت کنید و آنها را در یخچال در کیسه های پلاستیکی بزرگ و یا سوراخ دار تا زمان استفاده، نگهداری کنید. هر روز خیارهای خیارشوری را از باغ انتخاب کنید تا از  بزرگ شدن زیاد خیارشور، پرهیز شود.
    • وقتی که 3 تا 5 اینچ (7 تا 12 سانتیمتر) خیارها بلند شدند، خیار خیارشور را بچینید. خیار باید سفت و ترد و سبز باشد.  خیارهای  زرد رنگ را دور بیندازید.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان