به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کاشت درخت برگ بو

مراحل آموزش کاشت درخت برگ بو


بسیاری از افراد از برگ درخت برگ بو (Laurus Nobilis) میلیون ها سال است که در آشپزی استفاده می کنند، زیبایی  و ظاهر درخت برگ بو نشانه ی حکمت و پیروزی است.
در بسیاری از مناطق از درخت برگ بو برای تزیین باغ‌ها استفاده می‌شود، اما استفادهٔ اصلی آن در آشپزی و به عنوان داروی گیاهی است.

 

مراحل

  1. Image titled Grow a Bay Tree Step 1
    1
    نشاء برگ بو را بخرید و یا از درخت آن، قلمه ی برگ بو بگیرید. بسیاری از گلخانه ها و مراکز باغی در یک مناطق گیاه شناسی از درختان برگ بو استفاده می کنند. برای گرفتن قلمه برگ بو، مراحل زیر را دنبال کنید:
    • در اوایل تابستان یا پاییز، از ته یا نوک یک جوانه ی تازه درخت برگ بو، بصورت کج قلمه بگیرید. قلمه را از یک درخت برگ بو بالغ تهیه کنید. برش های قلمه باید حدود 3 اینچ یا 8 سانتی متر طول داشته باشد.
    • برگ های بالا و پایین را از قلمه درخت برگ بو حذف کنید.
    • پایین ریشه  قلمه ی گرفته شده را در مخلوط  هورمون ریشه زایی فرو کنید. این کار رشد سریع ریشه ی درخت برگ بو را تحریک خواهد کرد.
    • قلمه را در ظرفی که دو سوم آن با ماسه درشت و یک سوم آن با پیت ماس پر شده، قرار دهید.
    • ظرف را زیر یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و روی آن را با سیم و نوار ببندید تا پلاستیک توی ظرف فرو نرود. با این کار، یک گلخانه کوچک برای قلمه درخت برگ بو ایجاد می کنید.
    • صبور باشید. ریشه دهی قلمهدرخت برگ بو  حدود 9 ماه طول می کشد.
     
  2. Image titled Grow a Bay Tree Step 2
    2
    درخت برگ بو را بکارید. تصمیم بگیرید که آیا میخواهید درخت برگ بو را در باغ یا در گلدان بکارید. این کار در هر دو مکان بخوبی انجام خواهد شد، اما گلدان درخت برگ بو  و خاک آن  را برای اطمینان از رشد بهتر باید بطور مدام تازه و تعویض گردد. بهار بهترین زمان برای کاشت یک درخت برگ بو جوان است.
    • درختان برگ بو در مناطق سرد تا گرم نور کامل را ترجیح می دهند. برای یک منطقه گرم و گرمسیری، سایه جزئی را فراهم کنید. درخت برگ بو همچنین باید از باد محافظت شوند.
    • برای درخت برگ بو خاکی  انتخاب کنید که به خوبی زهکشی شود، و بطور متوسط غنی نیز باشد. اگر درخت برگ بو را در گلدان کاشتید، کمی آهک برای تعادل خاک اسیدی به خاک اضافه کنید .
     
  3. Image titled Grow a Bay Tree Step 3
    3
    آبیاری را ادامه دهید البته اجازه دهید خاک بین دو آبیاری کاملاً خشک شود. در طول آب و هوای گرم آبیاری درخت برگ بو را افزایش دهید.
    • درختان برگ بو در گلدان نیاز به آبیاری منظم تری دارند.
     
  4. Image titled Grow a Bay Tree Step 4
    4
    درختان برگ بو را مالچ پاشی کنید. این کار را برای درختان برگ بو در باغ  و درختان برگ بویی که در گلدان کاشته شده  انجام دهید. خاک سطح الارضی برای برگ بو مناسب است. با این حال، مطمئن شوید که هر گونه مالچ را در اطراف تنه درخت نگه دارید.
     
  5. Image titled Grow a Bay Tree Step 5
    5
    هر بار در فصل بهار کوددهی را انجام دهید. غذای گیاهی کامل به درختان برگ بو  بدهید.
     
  6. Image titled Grow a Bay Tree Step 6
    6
    درخت برگ بو را هرس کنید. در حقیقت نیازی نیست که درختان برگ بو  را هرس کنید مگر اینکه شما بخواهید آنها را بشکل خاصی در بیاورید یا نخواهید رشد بیش از حدی داشته باشید. درختان برگ بو  حدود 10-20 متر (33-66 فوت) رشد می کنند، اما اگر در گلدان کاشته شده باشند، آنها رشد بسیار کوتاه تری خواهند داشت.
    • درخت برگ بو  به خوبی به درخت آرایی پاسخ می دهد؛ این موضوع در درختان برگ بو در گلدان متداول تر است.
     
  7. Image titled Grow a Bay Tree Step 7
    7
    درختان برگ بو را برداشت کنید. برگ ها برای پخت و پز استفاده می شود و می توانند هر زمان که درخت تشکیل شد از درخت چیده شود. بهتر است در اوایل روز  برای حفظ طعم معطر برگ ها، چیده شوند.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان