به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کشت کاهوی ارگانیک

مراحل آموزش کشت کاهوی ارگانیک

با کاشت کاهو در خانه، می توانید در مصرف پول صرفه جویی کنید. اما بهتر است این مواد غذایی، ارگانیک باشند. مواد غذایی ارگانیک عاری از مواد شیمیایی هستند و در خاکِ مملو از کمپوست کشت می شوند. در یک باغچه ی ارگانیک، می توان چندین نوع گیاه کاشت اما ابتدا باید بدانیم چگونه از این گیاهان مراقبت کنیم. کاهو، یکی از سبزیجاتی است که می توانید در باغچه ی خود بکارید. برای آموزش کاشت کاهوی ارگانیک این مقاله را مطالعه کنید. 

مراحل آموزش کشت کاهوی ارگانیک

  1. آموزش کشت کاهوی ارگانیک مرحله 1
    1
    خاک را برای کشت کاهوی ارگانیک آماده کنید.
    اطمینان حاصل کنید که pH خاک بین 6.0 تا 6.8 باشد.خاک باید زهکشی خوبی داشته باشد و سرشار از کود و مواد مغذی باشد. 
    • اگر نمی دانید که میزان pH خاک شما چقدر است، کافیست از فروشگاه لوازم کشاورزی، یک نوار تست pH خاک خریداری کنید. سپس مقداری خاک را در ظرف مشخص شده بریزید و چند قطره از ماده ی تست بر روی آن بریزید.برای مدتی ظرف را تکان دهید و سپس رنگ نوار تست را با نمودار رنگ مقایسه کنید. 
     
  2. آموزش کشت کاهوی ارگانیک مرحله 2
    2
    در خاک حفره ایجاد کنید و بذر کاهوی ارگانیک را بکارید.
    ریشه ی کاهو کوتاه است؛ بنابراین نیازی نیست که یک گودال عمیق برای آن، حفر کنید. عمق مناسب برای بذر کاهو بین 0.5 تا 2.5 سانتی متر است. 
     
  3. آموزش کشت کاهوی ارگانیک مرحله 3
    3
    بر روی بذر کاهو، به اندازه ی 1.3 سانتی متر خاک بریزید.
    اکنون به اندازه ی 7.5 تا 10 سانتی متر، بر روی بذر، کمپوست ارگانیک یا مالچ بریزید. استفاده از مالچ بر روی سطح خاک باعث می شود تا از بخار شدن آب جلوگیری شود و همچنین از رشد علف های هرز جلوگیری خواهد شد.
    • اگر می خواهید در باغچه ی خود چند گونه کاهو بکارید، برای جلوگیری از گرده افشانی متقابل، گونه های مختلف را با فاصله ی 3.6 متر بکارید.
     
  4. آموزش کشت کاهوی ارگانیک مرحله 4
    4
    هنگامی که اولین برگ جوانه ها تشکیل شد، جوانه ها را تنک کنید. 
    تنک کردن یعنی حذف برخی از جوانه ها برای توزیع مناسب گیاهان. جوانه های کاهو برگ باید 10 سانتی متر از یکدیگر فاصله داشته باشند. در حالی که جوانه های کاهوی گرد باید 15 تا 20 سانتی متر از یکدیگر فاصله بگیرند. 
     
  5. آموزش کشت کاهوی ارگانیک مرحله 5
    5
    وقتی که طول برگ های بیرونی کاهو به 15 سانتی متر رسید، زمان برداشت کاهوی ارگانیک فرا رسیده است.  
  6. آموزش کشت کاهوی ارگانیک مرحله 6
    6
    با استفاده از روش های ارگانیک، کاهو را از آفات محافظت کنید. 
    کاهو در برابر حشراتی مثل حلزون و شته و کرم کلم آسیب پذیر است. بنابراین پس از هربار آبیاری یا بارش باران، به آن اسپری مخصوص بزنید. 

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان