به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کاشت پیاز شیرین

مراحل آموزش کاشت پیاز شیرین

پیاز شیرین، نوعی سبزی پیازچه ای با ریشه ی خشک است، که اغلب بر اساس نام منطقه ی کشت، مانند  Vidalia، Sweet Spanish ، Bermuda ، Maui  Sweet  و Walla Walla نامگذاری می شوند. منطقه کشت، در تعیین عطر و طعم پیاز نقش مهمی دارد، زیرا با توجه به میزان نور روزانه در منطقه ی کشت، نوع پیاز انتخاب و کاشته می شوند. به عنوان مثال، ارقام روز کوتاه فقط نیاز به 12 تا 14 ساعت نور در روز دارند، در حالی که ارقام روز بلند حداقل به 14 تا 16 ساعت نور در روز نیاز دارند. پیاز شیرین به توجه و مراقبت زیادی نیاز دارد و نسبت به سایر پیازچه های خشک یا پیاز سبز به طور متفاوت تری کاشته می شوند. این مقاله به چگونگی کاشت پیازهای شیرین می پردازد.

 

مراحل آموزش کاشت پیاز شیرین

  1. آموزش کاشت پياز شيرين مرحله 1
    1

    تحقیق درباره ی منطقه ی کاشت. اغلب می توانید به صورت آنلاین درباره ی منطقه ی کشت اطلاعات ضروری را پیدا کرده و آب و هوای مورد نیاز برای انتخاب نوع پیاز روز کوتاه یا پیاز روز بلند شیرین را مشخص کنید.

    • در هر منطقه ای که زندگی می کنید،  به وب سایت وزارت کشاورزی مراجعه کنید. درباره آنچه می توانید در منطقه ی خود بکارید پیشنهادهایی ارائه می دهد.

     
  2. آموزش کاشت پياز شيرين مرحله 2
    2

    تصمیم بگیرید که میخواهید پیاز را از طریق بذر، جوانه و یا پیاز کوچک بکارید. مجموعه ی پیاز شامل یکسری پیازچه ی کوچکی است که قبلاً رشد کرده اند.

    • اگر فصل کاشت کوتاه تری داشتید، پیاز های کوچک را مرتب کنید و به مدت 2 تا 3 هفته قبل از کاشت در خارج از خانه ، آنها را در خاک مرطوب گلدان قرار دهید. آنها شروع به جوانه زنی و رشد ریشه می کنند.

    • برای انتخاب خوب از بین پیازهای شیرین، ممکن است مجبور شوید آنها را از روی کاتالوگ سفارش دهید، نه از مرکز خرید باغبانی. زیرا قیمت این مراکز گرانتر می باشد.

     
  3. آموزش کاشت پياز شيرين مرحله 3
    3

    پیاز را در فصل بهار قبل از گرم شدن هوا  بکارید یا در پاییز قبل از فصل برداشت کنید.  کاشت در فصل پاییز در هوای گرمتر و در فصل بهار در آب و هوای سردتر انجام می شود.

    • اگر در آب و هوای معتدل زندگی می کنید، پیاز را در فصل پاییز بکارید، اگر در آب و هوای کوهستانی زندگی می کنید که برف زیادی می بارد، پیاز را در فصل بهار بکارید.

     
  4. آموزش کاشت پياز شيرين مرحله 4
    4

    مکانی انتخاب کنید که خاک با زهکش خوب داشته باشد. این امر باعث می شود که آب در خاک باقی نمانده و پوسیدگی و کپک ایجاد نشود.

     
  5. آموزش کاشت پياز شيرين مرحله 5
    5

    اضافه کردن کمی کمپوست به خاک قبل از کاشت. با استفاده از ابزار باغبانی و یا تیلر (ماشین کشاورزی) کمپوست (کمپوست یکی از بهترین کودهای گیاهی و تقویت‌کننده‌های طبیعی خاک است و می‌تواند جایگزین خوبی برای کودهای تجاری شود) را به خاک اضافه کنید. پیاز به مواد آلی در خاک نیاز دارد.

     
  6. آموزش کاشت پياز شيرين مرحله 6
    6

    پیازها بسته به اینکه از بذر، جوانه یا پیازهای کوچک برای کاشت استفاده می کنند، به طور متفاوتی در خاک کاشته می شوند.

    • اگر پیاز های شیرین را با بذر کاشتید، بایستی هر بذر8/3 اینچ (1 سانتیمتر) عمق  و 2/1 اینچ (1.3 سانتی متر) از هم فاصله داشته باشند. در کاشت ردیفی ،  ردیف ها 15 اینچ (38 سانتیمتر) از هم فاصله داشته باشند. وقتی که جوانه ها رشد کردند، عمل تنک کردن را انجام دهید تا فاصله ی پیازها از هم 3 اینچ (7.6 سانتیمتر) شود.

      تنک کردن به معنای بیرون کشیدن جوانه هایی است که بیش از حد به یکدیگر نزدیک ند، به منظور اطمینان از اینکه بر سر فضای رشد و مواد مغذی  با یکدیگر در رقابت نیستند.

    • اگر پیازهای شیرین را با جوانه کاشتید، آنها را در عمق 1 اینچ (2.54 سانتی متر) در خاک، و با فاصله ی حدود 4 اینچ (10.2 سانتی متر) از هم جدا کنید. ردیف ها باید با فاصله 15 اینچ (38 سانتیمتر) از هم جدا شوند.

    • اگر پیاز شیرین را با پیازهای کوچک کاشتید،  آنها را با فاصله 3 اینچ (7.6 سانتی متر) از هم جدا کنید، و ردیف ها را به اندازه ی  15 اینچ (38 سانتی متر) از هم فاصله دهید. پیازها را در عمق کم و با ریشه ، درون زمین بکارید و پیازچه ها حدود 4/1 اینچ (0.6 سانتی متر) درون زمین باشند. خاک را اطراف پیاز ریخته تا محکم شود. کمپوست، مالچ (به هر گونه پوششی اطلاق می‌شود که برای محافظت و ارتقاء کیفیت خاک، روی سطح خاک گسترده می‌شود) و یا گیاه های خرد شده را در اطراف هر پیاز به منظور تقویت بیشتر قرار دهید.

     
  7. آموزش کاشت پياز شيرين مرحله 7
    7

    آبیاری پیازها هر 5 تا 7 روز. پیازها در ابتدای کاشت نیاز به آب بیشتر  و در پایان فصل کاشت  به آب کمتری نیازدارند. بسته به میزان بارش باران، ممکن است نیازی به آبیاری زیاد نداشته باشید.

     
  8. آموزش کاشت پياز شيرين مرحله 8
    8

    بیرون کشیدن علف های هرز پیاز با دست و  بیل. علف های هرز با پیاز برای مواد مغذی رقابت می کنند، بنابراین باید علف های هرز را حذف کنید.

     
  9. آموزش کاشت پياز شيرين مرحله 9
    9

    وقتی پیازهای کوچک رشدشان را شروع  کردند، باید 3 ماه تا برداشت پیاز صبر کنید. بسته به میزان  گرمای فصل کاشت، اگر بذر یا جوانه  کاشتید، برداشتشان چند هفته تا یک ماه طول می کشد.

     
  10. آموزش کاشت پياز شيرين مرحله 10
    10

    برداشت زمانی صورت می گیرد که قسمت فوقانی پیاز از رنگ سبز به زرد تبدیل  و ساقه ها روی زمین افتاده باشند.

    • بسیاری از کشاورزان تجاری وقتی قسمت بالایی پیاز زرد شد، برای جلوگیری از رسیدن آنها و آغاز درمان، آنها را می شکنند. بسیاری از باغبانان خرده پا (کشاورزی در سطح کوچک) بر این باورند که این موضوع باعث می شود که پیازچه های کوچکتر را نتوان مدت طولانی تری ذخیره کرد.

    • بایستی برداشت پیاز قبل از گلدهی باشد. اگر پیازها گل دادند، فوراً آنها را از زمین خارج  کرده و مصرف کنید. این پیازها مانند پیازهای دیگر قابلیت ذخیره سازی نخواهد داشت.
     
  11. آموزش کاشت پياز شيرين مرحله 11
    11

    بیرون کشیدن پیازچه پیازهای بالغ اززمین در هنگام صبح.

     
  12. آموزش کاشت پياز شيرين مرحله 12
    12

    پیازها  را روی سطح خاک بگذارید و اجازه دهید  تا پایان بعد از ظهر در معرض هوا خشک شوند. اگر نور خورشید خیلی گرم بود،  آنها را از مقابل نور خورشید برداشته و در سایه خشک کنید.

     
  13. آموزش کاشت پياز شيرين مرحله 13
    13

    پیازها را در دسته های کوچک بهم ببافید.

     
  14. آموزش کاشت پياز شيرين مرحله 14
    14

    2 تا 3 هفته آنها را در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید.

     
  15. آموزش کاشت پياز شيرين مرحله 15
    15
    یک اینچ (2.54 سانتی متر) از بالای هر پیازچه را برش دهید.
     
  16. آموزش کاشت پياز شيرين مرحله 16
    16

    پیازها را در جای خنک و خشک با تهویه ی مناسب قرار دهید.  پیازهای شیرین را تا 2 ماه نگهداری کنید. از آنجایی که میزان آب در آنها بالا است، مثل پیازچه های خشک عمر زیادی ندارند.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان