به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش آماده سازی سیب زمینی برای کاشت

مراحل آموزش آماده سازی سیب زمینی برای کاشت

شامل دو بخش:مرتب کردن بذر  سیب زمینی جوانه زدن و کاشت بذر سیب زمینی

اگر  به تازگی می خواهید پرورش سیب زمینی را شروع کنید یا اینکه که می خواهید محصول بزرگ تری داشته باشید، قبل کاشت سیب زمینی آن را برای جوانه زدن آماده کنید. آماده سازی سیب زمینی ها باعث می شود که آنها چند هفته قبل از کاشت جوانه بزنند. این کار  باعث می شود که سیب زمینی ها سریع تر رشد کنند و محصول بهتری به عمل آورند.  برای این کار باید از بذر سیب زمینی استفاده کنید و آنها را در جایی خنک و روشن قرار دهید. وقتی که سیب زمینی ها جوانه زدند، می توانید آنها را  در خاکی گرم بکارید.

 

بخش 1

بذر سیب زمینی را تنظیم کنید.

  1. Image titled Chit Potatoes Step 1
    1
    آماده سازی سیب زمینی ها را آغاز کنید. سیب زمینی ها به 4 تا 6 هفته زمان بعد از آماده سازی و قبل کاشت نیازمندند. این کار به آنها این امکان را می دهدکه جوانه بزنند و شروع به رشد کنند.در این مرحله  می توانید بذرسیب زمینی را در خاک گرم بکارید. اکثر مردم سیب زمینی ها را در ماه های بهمن و اسفند آماده سازی  می کنند تا بتوانند در ماه های فروردین و اردیبهشت، زمانی که دمای خاک حدود 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) است، بکارند.
    • یک تقویم نجومی را چک کنید یا از یک متخصص را بپرسید تا بدانید که چه موقع خاک به اندازه کافی برای برای کاشت سیب زمینی گرم است.
     
  2. Image titled Chit Potatoes Step 2
     
    2
    بذر سیب زمینی بخرید.بذر سیب زمینی، سیب زمینی مخصوصی است که فقط برای کشت به فروش می رسد، نه برای پخت و پز یا خوردن. شما می توانید این سیب زمینی ها را از گلخانه ها یا به صورت آنلاین خریداری کنید. بر خلاف سیب زمینی هایی که در فروشگاه های مواد غذایی به فروش می رسد، بذر سیب زمینی  با مواد شیمیایی اسپری نمی شوند و از نظر اینکه عاری از ویروس هستند، ضمانت می شوند.
    •  اگر می خواهید سیب زمینی ارگانیک یا سیب زمینی خریداری شده از بازار را برای کشت آماده کنید، به یاد داشته باشید که این سیب زمینی ها ممکن است که شامل ویروس هایی باشند که از رشد کامل سیب زمینی  جلوگیری کنند.
     
  3. Image titled Chit Potatoes Step 3
     
    3
     سیب زمینی های آخرین کشت تان را جمع کنید(اختیاری). اگر چیزی از محصول سال گذشته  باقی مانده است،  می توانید آن ها برای امسال آماده کنید.در غیر این صورت ، به یاد داشته باشید که یک صندوق از  محصول امسال برای سال آینده باقی بگذارید.
     
  4. Image titled Chit Potatoes Step 4
     
    4
    سیب زمینی بذر را در موقعیت درست تنظیم کنید. یک شانه خالی تخم مرغ را بیرون بیاورید و یک  بذرسیب زمینی  در هر سوراخ کارتن قرار دهید. چشم ها (ضایعات کوچکی که روی  بذر  سیب زمینی قرار دارند) باید رو به بالا وپاشنه (انتهای باریک سیب زمینی است که ازساقه بریده شده است) سیب زمینی باید در کارتن قرار بگیرد .
    • اگر  شانه خالی تخم مرغ ندارید،  می توانید از هر ظرفی که به شکل شانه تخم مرغ است،استفاده کنید تا فضایی برای سیب زمینی فراهم شود.مهم است که اجازه دهیم که هوا بین بذرهای سیب زمینی  رد و بدل شود.
     
 

بخش 2

ذخیره و کاشت بذرهای سیب زمینی

  1. Image titled Chit Potatoes Step 5
    1
    کارتن سیب زمینی را در یک اتاق سرد و خنک نگهداری کنید. ظرف حاوی بذر سیب زمینی را در یک فضای سرد و پر نور قرار دهید. سعی کنید فضایی را انتخاب کنید که در حدود 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) باشد که به سیب زمینی کمک کند تا  جوانه بزند. شما می توانید بذر سیب زمینی  را درحیاط یا گاراژ که نور زیادی می گیرد قرار دهید.
    •  از نگهداری بذر سیب زمینی در فضایی تاریک یا خیلی سرد اجتناب کنید، زیرا این کار می تواند از جوانه زنی بذر سیب زمینی جلوگیری کند.
     
  2. Image titled Chit Potatoes Step 6
    2
    4 تا 6 هفته صبر کنید تا سیب زمینی ها جوانه بزنند. به بذر های سیب زمینی این شانس را بدهید تا جوانه های کوچک روی آنها رشد کنند. پس از 4 تا 6 هفته شما می توانید جوانه های قوی و سبز رنگی را روی هر بذر سیب زمینی ببینید. هنگامی که اندازه ی بذر های سیب زمینی  به 2 تا 3 سانتی متر رسید، می توانید بذرهای سیب زمینی را بکارید.
    •  جوانه ها باید از روی چشم سیب زمینی ها رشد کرده باشند.
     
  3. Image titled Chit Potatoes Step 7
     
    3
     از سیب زمینی هایی  که تعداد زیادی جوانه روی خود دارند، اجتناب کنید. اگر می خواهید سیب زمینی بزرگ پرورش دهید، یک بذر سیب زمینی انتخاب کنید و تعداد زیادی از جوانه های آن را بِکَنید و تنها 3 تا 4 جوانه بزرگتر را باقی بگذارید.هر کدام از این جوانه ها به سیب زمینی های بزرگی تبدیل خواهند شد.
    • اگر  ترجیح میدهید که سیب زمینی های کوچکی داشته باشید،  نیازی به کندن جوانه ها نیست.
     
  4. Image titled Chit Potatoes Step 8
     
    4
     بذر را در حالی که رو به بالاست بکارید. هنگامی که خاک به دمای 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) رسید ،می توانید بذر سیب زمینی را بکارید. می توانید بذر سیب زمینی را به طور کامل بکارید یا آن را قبل از کاشت به قطعاتی که هر یک دارای جوانه هستند، تقسیم کرده  و سپس بکارید. هر قطعه را در عمق 1 تا 3 اینچ  زمین(2.5 تا 7.5 سانتی متر)، در حالی که جوانه رو به بالا قرارگرفته اند،  بکارید. باید بین هر قطعه سیب زمینی کاشته شده 12 تا 18 اینچ (30.5 تا 45 سانتی متر) فاصله باشد.
    •  اگر به سیب زمینی هایتان فضای بزرگی را اختصاص داده اید، میتوانید بذر سیب زمینی را به شکلی که در بالا گفته شد، به بخش هایی تقسیم کرده و سپس و بکارید. این کار بیشترین فضا را پوشش می دهد.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

دیدگاه‌ها  

+3 # Guest
سلام‌آب‌دهیش‌‌ه ر‌چند‌روز‌باشه‌ بهتره
+1 # Guest
بعدازکشت درزمین سیب زمینی هرچندروز باید ابداد
+5 # Guest
ایا برای جوانه زدن درشانه تخم مرغ احتیاج به اب دهی دارد
# Guest
به نقل از Guest:
سلام‌آب‌دهیش‌‌هر‌چند‌روز‌باشه‌بهتره

به نقل از Guest:
سلام‌آب‌دهیش‌‌هر‌چند‌روز‌باشه‌بهتره

سلام برای موانه زدن سیب زمینی احتیاج به اب دارد میزان ان را مشخص کنیدبه نقل از Guest:
سلام‌آب‌دهیش‌‌هر‌چند‌روز‌باشه‌بهتره

به نقل از Guest:
سلام‌آب‌دهیش‌‌هر‌چند‌روز‌باشه‌بهتره
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان