به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

شناخت ویژگی های کاکتوس

مراحل شناخت ویژگی های کاکتوس

هر گیاهی که دارای تیغ باشد را نمی توان یک کاکتوس محسوب نمود. با شناخت ویژگی های کاکتی، می توان بین کاکتوس و دیگر گیاهان سوزنی تمایز قائل شد. در این مقاله، به طور خلاصه با ویژگی های کاکتی آشنا خواهید شد و به شما کمک می کند تا بین کاکتی و دیگر گیاهان سوزنی، تمایز قائل شوید.

مراحل شناخت ویژگی های کاکتوس

  1. Image titled Understand the Characteristics of Cacti Step 1
    1
    توجه داشته باشید که میوه کاکتوس باید یک دانه تک سلولی باشد.
    میوه کاکتی از یک توده طعم دار نرم تشکیل شده است.دانه های کاکتوس در سراسر این توده پراکنده می شوند. این میوه ی تک سلولی ممکن است خشک، آبدار، صاف، پوسته پوسته یا پوشیده از خار باشد. این میوه اغلب بزرگ و به رنگ روشن است.
     
  2. Image titled Understand the Characteristics of Cacti Step 2
    2
    در هرجوانه به دنبال حداقل دو لپه (برگهای بذر) باشید.
    در مرحله ی جوانه زنی، لپه های بذر کاکتوس اولین چیزهایی هستند که سر از خاک بیرون می آورند. در ابتدای رشد کاکتوس، از برگ های لپه ای، برای تغذیه ی گیاه استفاده خواهد شد. از این جوانه ها برای تعیین نوع کاکتوس استفاده می شود.
  3. Image titled Understand the Characteristics of Cacti Step 3
    3
    توجه داشته باشید که گیاهان کاکتی دارای اندام های خاصی به نام آرئول هستند.
    بر روی ساقه ی کاکتوس، نقاط پنهانی برای رشد وجود دارد. این نقاط معمولا در زیر یک لایه ی پشمی قرار دارند. بخش های پوشیده از خار، و ریشه ها و نقاط اتصال و گل های کاکتوس بر روی آرئول ها می رویند.
     
  4. Image titled Understand the Characteristics of Cacti Step 4
    4
    به دنبال محل قرار گرفتن گل باشید.
    به دنبال محل قرار گرفتن گل کاکتوس باشید. تخمدان گل کاکتوس، که بعدا تبدیل به میوه می شود، در زیر گلبرگ قرار دارد. گل های کاکتوس بسیار زیبا و تقریبا به شکل قیف هستند و گلبرگ های زیادی دارند.
     
  5. Image titled Understand the Characteristics of Cacti Step 5
    5
    توجه داشته باشید که کلاله گیاه کاکتوس همیشه به تعداد زیادی از نرمی ها تقسیم می شود.
     
  6. Image titled Understand the Characteristics of Cacti Step 6
    6
    توجه داشته باشید که کاکتی چند ساله است. یک گیاه چند ساله برای رسیدن به بلوغ به بیش از یک فصل زمان نیاز دارد. گیاهان چند ساله پس از گلدهی نمی میرند و برای چندین فصل این کار ادامه می یابد.
     
  7. Image titled Understand the Characteristics of Cacti Step 7
    7
    دانش خود را امتحان کنید. به باغ گیاه شناسی محلی، حیاط خلوت یا منطقه پیاده روی بروید و ببینید آیا می توانید ویژگی های کاکتی را در گیاهان محلی یا در بخش گیاهان کاکتوس در باغ گیاه شناسی مشاهده کنید.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

دیدگاه‌ها  

+2 # سروش
با سلام و درود
کاکتوس های رنگی که در بازار مشاهده می کنید کاکتوس های پیوندی هستند که این کاکتوس‌ها ژیمینو های رنگی هستن که اسمشون ژمینو کالسیوم میهانویچی هست با نام علمی: gymnocalycium mihanovichii که بر روی پایه درخت کاکتوس دراگون یا پایه هیلوسرئوس پیوند شده است.و امکان رنگی کردن آنها توسط افراد نیست.
+2 # الهام
بسیار عالی و کاربردی. واقعا سپاسگزارم
# مهندس ناهید فروشانی
با سلام و درود
سپاس از شما دوست گرامی، خوشحالیم مقاله ی شناخت ویژگی های کاکتوس مفید واقع شد.
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان