به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کاشت سبزیجات هیدروپونیک

مراحل آموزش کاشت سبزیجات هیدروپونیک


اگر می خواهید سبزیجات موردنظرتان را بدون توجه به فصل رشد یا آب و هوا بکارید، استفاده از روش هیدروپونیک انتخاب خوبی خواهد بود. به عنوان پرورش دهنده ی  گیاهان هیدروپونیک شما می توانید با شبیه سازی یک محیط رشد ایده آل و نظارت بر عوامل خاصی از جمله درجه حرارت، مواد مغذی، نور، pH و رطوبت برای سیستم گیاهان رو به رشد، سیزیجات مورد نظرتان را پرورش دهید.

 

مراحل

  1. Image titled Grow Hydroponic Vegetables Step 1
    1
    زراعت سبزیجات هیدروپونیک همیشه بعنوان یک سرگرمی لذت بخش، طرفداران خاص خود را دارد. اگر فضای محدودی دارید و نمی توانید یک باغ سبزیجات کامل داشته باشید، باغبانی هیدروپونیک تجربه خوبی برایتان خواهد بود. با کمک سیستم های رشد هیدروپونیک شما می توانید به راحتی سبزیجات مورد نظر خود را بدون هیچ گونه نگرانی در مورد شرایط محیطی و یا مشکلات خاک، پرورش دهید. برای دستیابی به بهترین نتیجه این نکته اهمیت دارد که مقدار زیادی لامپ یا نور برای باغی که سبزیجات هیدروپونیک قرار دارند باید فراهم کنید. لذا باید برخی از فوت و فن های باغبانی هیدروپونیک را یاد گرفته تا سبزیجات سالمی را بدون هیچ مشکلی تولید کنید.
     
  2. Image titled Grow Hydroponic Vegetables Step 2
    2
    در روش هیدروپونیک، ریشه گیاهان در یک محلول آبی غنی از مواد مغذی برای جذب مواد مغذی ضروری از آنها، به حالت معلق قرار می گیرد. گیاهانی که در سیستم های هیدروپونیک پر آب پرورش می یابند و در آنجا رها می شوند، با مشکلات کمتری ناشی از آبیاری برخورد خواهند کرد.
     
  3. Image titled Grow Hydroponic Vegetables Step 3
    3
    هنگامی که در حال برنامه ریزی برای ساخت باغ سبزیجات هیدروپونیک هستید، مجموعه ای از انواع گلدان های موجود در بازار را برای رشدسبزیجات هیدروپونیک انتخاب کنید.
     
  4. Image titled Grow Hydroponic Vegetables Step 4
    4
    از پشم سنگ بعنوان یک محیط کشت در زراعت سبزیجات  هیدروپونیک استفاده کنید زیرا تعادل خوبی از آب و اکسیژن برای ریشه های گیاهان فراهم می کند. پشم سنگ همچنین به رشد گیاهان هیدروپونیک در هر مرحله کمک می کند.
    توجه: از ذوب کردن صخره‌های بازالت یا برخی مینرال‌های دیگر، موادی ساخته می‌شود که مشابه فیبرهای ریز (پشم سنگ) است. تهویه بسیار عالی و نگهداری رطوبت شان خوب است، pH خنثی تا قلیایی با اثر کم در محیط کشت دارند، پایداریشان بسیار زیاد می باشد. یکی از کاربردهای پشم سنگ استفاده از آن ها در کشت هیدروپونیک است. پشم سنگ بدلیل داشتن ترکیباتی مفید برای کشاورزی از جمله اکسید مولیبدن، می‌تواند سبب بهبود خاک‌های زراعی و افزایش تولید محصولات کشاورزی شود.
     
  5. Image titled Grow Hydroponic Vegetables Step 5
    5
    مقدار مناسبی از مواد مغذی هیدروپونیک در باغ سبزیجات برای رشد سریع گیاهان، بسیار ضروری است. در روش هیدروپونیک شما باید نیازهای تغذیه ای گیاهان  را بدانید و مطابق با آن، محلول های مغذی با ترکیب مناسب را برای سبزیجاتتان فراهم کنید.
     
  6. Image titled Grow Hydroponic Vegetables Step 6
    6
    باغ گیاهان هیدروپونیک به میزان فراوانی نور برای رشدشان نیاز دارند. نوع نورپردازی که باید برای سبزیجات فراهم کنید و برای سیستم هیدروپونیک نیز مناسب باشد، بستگی به گیاهانی دارد که شما برای کشت هیدروپونیک پرورش می دهید.
     
  7. Image titled Grow Hydroponic Vegetables Step 7
    7
    دمای اتاق و سطح رطوبت را برای رشد سبزیجات هیدروپونیک بررسی کنید تا محیط ایده آلی برای رشد سبزیجات بصورت هیدروپونیک ایجاد شود.
     
  8. Image titled Grow Hydroponic Vegetables Step 8
    8
     اگر شما در شهری زندگی می کنید که محیط مناسبی برای رشد گیاهان فراهم نیست، با سیستم های هیدروپونیک  می توانید امکان رشد سبزیجات را فراهم کنید.
     
  9. Image titled Grow Hydroponic Vegetables Step 9
    9
    سبزیجات هیدروپونیک سالم، انرژی بخش و همیشه قابل اعتماد هستند. در  روش هیدروپونیک زراعت سبزیجات، کاملاً تمیز و بسیار آسان است. در روش باغبانی و زراعت سنتی، سبزیجات با یک سیستم ریشه ای بزرگ بدنبال غذا و آب رشد می کنند اما در روش هیدروپونیک غذا و آب بطور مستقیم از ریشه ها تغذیه می شود. لذا کاشت گیاهان بصورت هیدروپونیک باعث می شود گیاهان دو برابر سریع تر رشد کنند.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

دیدگاه‌ها  

# رضا عطایی فرد
درود بر شما لطفا" راهنایی بفرمایید آیا در یک آپارتمان کوچک اقدام به پرورش سبزیجات خوراکی پر مصرف امکان پذیر و به صرفه می باشد؟ اگر بلی آیا برای پرورش سبزیجات مصرف خانواده چهارنفره به چه مساحت فضا نیاز است؟ آیا دوره آموزش برای ساخت سیستم هیدرو پونیک و روش صحیح پرورش سبزیجات بصورت مجازی یا حضوری برگزار می کنید؟ با سپاس
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان