به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش برداشت سیب زمینی

مراحل آموزش برداشت سیب زمینی 

برداشت سیب زمینی شامل سه مرحله می باشد:زمان برداشت سیب زمینیآموزش برداشت سیب زمینی هاذخیره و نگهداری از سیب زمینی ها

پرورش سیب زمینی بسیار ساده است و همین موضوع باعث می شود که بیشتر افراد از کاشت آن راضی باشند. همچنین شما براحتی می توانید زمان برداشت آن را تعیین کنید و زمانی طولانی می توانید سیب زمینی ها را در یک محیط خشک و تاریک نگهداری کنید. سیب زمینی را می توان از طرق مختلف مانند پخته شدن، کباب کردن، سرخ کردن و غیره طبخ کرد. اولین چیز این است که زمان مناسب برای برداشت سیب زمینی را تعیین کنید. مقاله زیر نحوه ی برداشت سیب زمینی ها را آموزش می دهد. 

1

آموزش زمان برداشت سیب زمینی

  1. آموزش برداشت سیب زمینی مرحله 1  
    1
    به گیاه سیب زمینی نگاه کنید. بطور کلی با نگاه کردن به قسمت بالایی گیاه می توانید زمان برداشت آن را حدس بزنید. وقتی گیاه پژمرده و خشک و مرده است، نشانه ی واضحی است که زمان برداشت سیب زمینی رسیده است.
     
  2. آموزش برداشت سیب زمینی مرحله 2
    2
    توجه داشته باشید که سیب زمینی را می توان در زمین نگهداری کرد. پس از آنکه گیاه خشک شد و از بین رفت، سیب زمینی می تواند حدود 7 هفته دیگر در زمین رشد کند. این امر موجب تقویت سیب زمینی می شود  که فکر خوبی است.
     
  3. آموزش برداشت سیب زمینی مرحله 3
    3
    برداشت سیب زمینی ها باید قبل از باران انجام شود. هنگامی که گیاه خشک شده و اصطلاحاً مرده و پیش بینی  شده که احتمال بارندگی است، سیب زمینی را قبل از بارندگی برداشت کنید. در غیر این صورت سیب زمینی ها در زمین در اثر بارندگی پوسیده خواهند شد.
     
 

2

آموزش برداشت سیب زمینی

  1. آموزش برداشت سیب زمینی مرحله 4
    1
      وسایل مورد نیاز برای برداشت سیب زمینی را آماده نمایید. برای کمک به حفر زمین، به یک بیل بزرگ یا بیلچه و سه سطل نیاز دارید.
  2. آموزش برداشت سیب زمینی مرحله 5
    2
     برای کندن اطراف گیاه سیب زمینی از یک بیل بزرگ استفاده کنید.  ریشه گیاه را پیدا کنید و  اطراف گیاه را به فاصله 7 اینچ  (17 سانتیمتر) بکنید و مطمئن شوید که بیل به سیب زمینی ها آسیب نمی رساند. حدود 4 سیب زمینی در هر بوته وجود دارد.
     
  3. آموزش برداشت سیب زمینی مرحله 6
    3
    پس از برداشت سیب زمینی ها، پوست آنها را بررسی کنید. اگر پوست سیب زمینی ها به راحتی جدا شد، سیب زمینی تازه (new potatoes) نامیده می شوند. در مورد این نوع سیب زمینی ها یا می توانید آنها را به زمین برگردانید تا سفت تر شوند و یا آنها را سریع تر مصرف کنید.
     
  4. آموزش برداشت سیب زمینی مرحله 7
    4
    سیب زمینی ها را دسته بندی کنید . معمولا سه نوع سیب زمینی وجود دارد که باید جداگانه نگهداری شوند. سیب زمینی های سبز، سیب زمینی ضربه خورده و سیب زمینی که کاملا خوب است. اگر خوش شانس باشید، تمام سیب زمینی ها را با شرایط خوبی دریافت خواهید کرد، اما این غیر معمول نیست که بعضی از سیب زمینی ها سبز و یا بصورت تصادفی ضربه دیده باشند.
    • سیب زمینی های سبز باید دور ریخته شوند و خوراکی نیستند  . اگر قسمت های سبز سیب زمینی خورده  شود بیمار خواهید شد. سیب زمینی هنگامی که بمدت طولانی در معرض نور قرار  گیرد سبز می شوند.
    • سیب زمینی  ضربه خورده برای خوردن خوب است، اما در اولین فرصت  باید خورده شود. این سیب زمینی را نمی توانید ذخیره کنید، زیرا پوسیده می شوند.
     
 

3

آموزش ذخیره کردن سیب زمینی ها

  1. آموزش برداشت سیب زمینی مرحله 8
    1
     سیب زمینی های سبز را دور بریزید. اگر قبلاً اینکار را نکرده اید هم اکنون آن را انجام دهید. سیب زمینی های سبز در صورت مصرف، انسان را بیمار می کند. در صورت قرار گرفتن سیب زمینی ها در نور زیاد، آنها سبز می شوند.
     
  2. آموزش برداشت سیب زمینی مرحله 9
    2
    سیب زمینی  را بر روی روزنامه قرار دهید.  سیب زمینی باید در یک محل تاریک، دور از باران و نور قرار بگیرند. سیب زمینی ها را از هر نوع خاک و آلودگی و کثیفی تمیز کنید بدین ترتیب تا یک هفته می توانید آنهاه را نگه دارید.
    •  می توانید سیب زمینی را به مدت یک هفته یا فقط چند روز نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که از باران و نور خورشید در امان هستند.
     
  3. آموزش برداشت سیب زمینی مرحله 10
    3
    سیب زمینی را به یک جعبه مناسب انتقال دهید. می توانید آنها را در یک کارتن مقوایی ساده، جعبه یا یک سبد  برای ذخیره سازی قرار دهید. سیب زمینی های ضربه خورده را باید جداگانه نگه داشت تا بتوانید در اسرع وقت آنها را مصرف کنید.
     
  4. آموزش برداشت سیب زمینی مرحله 11
    4
    سیب زمینی را در یک مکان سرد، خشک و تاریک ذخیره کنید. اکثر مردم تمایل دارند سیب زمینی  را در گاراژ یا در سایه نگهداری کنند و یا در جایی که هیچ نوری وارد نشود. نور باعث می شود که سیب زمینی  شروع به سبزشدن یا جوانه زدن کند. منطقه ی ذخیره ی سیب زمینی نباید مرطوب و یا خیلی گرم باشد.
     
  5. آموزش برداشت سیب زمینی مرحله 12
    5
    سیب زمینی را در محیط بسیار سرد قرار ندهید. مکان های سرد شامل یخچال و فریزر است. هنگامی که سیب زمینی ها در محیط سرد قرار میگیرند،  طعم شیرین و ناخوشایندی به خود می گیرند. درواقع ما نمی خواهیم با سیب زمینی شیرین غذا تهیه کنیم.
     
  6. آموزش برداشت سیب زمینی مرحله 13
    6
    سیب زمینی را بطور منظم بررسی کنید. برای اطمینان از اینکه هیچ کدام از سیب زمینی ها دچار پوسیدگی یا سبز شدن نشوند آنها را بررسی کنید. در واقع هنگامی که یک سیب زمینی پوسیده می شود، کل ظرف سیب زمینی نیز دچار  پوسیدگی می شود بنابراین باید سریع تر، سیب زمینی خراب را جدا نمود. اگر سیب زمینی  در حال سبز شدن باشد مطمئن شوید که نور خورشیدبه آنها نرسیده است.
     
  7. آموزش برداشت سیب زمینی مرحله 14
    7
    سیب زمینی  ها را می توانید مدت 7 ماه نگهدارید. پس از این زمان، سیب زمینی ممکن است بد شود و دیگر برای پخت و پز مناسب نباشد. 7 ماه زمان خوبی است بنابراین مطمئن باشید که از آن ها قبل از این زمان استفاده نمایید. بسیاری از دستور های غذایی می توانند شامل سیب زمینی باشند، پس خلاق باشید!

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

دیدگاه‌ها  

+4 # ماه
سلام ببخشید من سیب زمینی کاشتم حدود ۶۰ هزار متر و الان ک بارندگی زیاده نمی تونم برداشت کنم چکار کنم ک سیب زمینی ها سرما نزنه لطفا کمکم کنید
+8 # امیر پهلوان صادق
سلام، از پوشش پلاستیک معمولی روی بوته ها استفاده کنید.
+8 # *
سلام مرسی که خیلی عالی در مورد نگهداری سیب زمینی مطلب گذاشتین خدا قوت
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان