به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش مالچ پاشی گل ادریسی

مراحل آموزش مالچ پاشی گل ادریسی

آموزش مالچ پاشی گل ادریسی شامل دو مرحله می باشد:آموزش انتخاب یک نوع مالچ برای گل ادریسیآموزش کاربرد مالچ برای گل ادریسی

مالچ خوب، به حفظ رطوبت خاک و کاهش آبیاری و کاهش نیاز به صرف وقت کمک می کند. مالچ پاشی همچنین باعث بهبود ظاهر چشم انداز باغ می شود و به زنده نگه داشتن گل ادریسی در حاشیه های مرزی  در سراسر زمستان های سرد کمک می کند. مقاله زیر به شما کمک می کند تا بهترین مالچ را برای گل ادریسی انتخاب و نحوه استفاده از آن نیز شرح داده شده است.

بخش 1

آموزش انتخاب یک نوع مالچ برای گل ادریسی

  1. مالچ پاشی گل ادریسی 1
    1
    مالچ با کیفیت مناسب و خوب فراوری شده برای گل های ادریسی بخرید. همیشه از یک مالچ با کیفیت خوب که به خوبی نیز فراوری شده باشد استفاده کنید. مالچ ساخته شده از درختان بیمار یا درختان آلوده به حشرات می تواند بیماری یا حشرات را در گل ادریسی شما نیز گسترش دهد. بنابراین ، مالچ باید به درستی کمپوست شود تا خطرات احتمالی از بین برود.
    • مالچ پوست درخت خرد شده یا تکه های بزرگ پوست درخت که به صورت بسته بندی در مراکز باغبانی فروخته می شوند، ایمن ترین گزینه  ها است، اما بسیاری از شرکت هایی که مالچ را بصورت فله نیز می فروشند ، محصولی با کیفیت و خوب ارائه می دهند. مالچ موجود در مراکز باغبانی باید بسته بندی باشد و   کمپوست یا استریل شده نیز باشد.
    • اگر در حال خرید مالچ به صورت عمده هستید، مطمئن شوید که فروشندگان تضمین می کنند مالچ به طور صحیح فراوری شده است. اگر مقدار زیادی مالچ های بزرگ و توده های عظیمی از مالچ و بخار حاصله از آنها را بهمراه تجهیزاتی برای تبدیل مالچ به کمپوست در کارخانه مشاهده کردید،  نشانه ی خوبی است که مالچ به طرز صحیحی کمپوست شده است.
     
  2. مالچ پاشی گل ادریسی 2
    2
    از مالچ اسیدی برای گل های ادریسی آبی استفاده کنید. با تغییر سطح اسیدیته خاک ، می توان گل های ادریسی  را برای شکوفه دهی با رنگ مورد نظرتان - صورتی یا آبی تشویق کنید. گل های ادریسی آبی، خاک اسیدی را ترجیح می دهند، در حالی که گل های ادریسی صورتی به خاک قلیایی بیشتری نیاز دارند. بنابراین ، با استفاده از مالچ اسیدی ، pH خاک را تغییر داده و از رشد گل ادریسی آبی حمایت کنید.
    • پودر قهوه های مصرف شده، مالچ های اسیدی خوبی هستند - از کافه محل خود بپرسید که آیا می تواند بسته ایی از قهوه های مصرف شده را به شما دهد. آنها معمولاً پودرهای قهوه خود را دور می اندازند، بنابراین مشکلی نیست.
    • سایر مالچ های اسیدی مناسب عبارتند از: خزه ی اسفاگنوم، خزه پیت ، سوزن های کاج (همچنین به ‘pine straw معروف است) ، پوست درخت کاج خرد شده یا تکه شده (همچنین به عنوان "pine bark nuggets" شناخته می شود) یا مالچ های مشابه ساخته شده از درخت سرو یا اکالیپتوس.
     
  3. مالچ پاشی گل ادریسی 3
    3
    یک مالچ طبیعی یا قلیایی برای گل های ادریسی صورتی امتحان کنید. خاک قلیایی برای تولید گل ادریسی  صورتی لازم است، اما یافتن مالچ قلیایی سخت تر است. بنابراین ممکن است شما نیاز به استفاده از ترکیبی از مالچ طبیعی و  قلیایی داشته باشید تا بتوانید گلهای ادریسی صورتی تولید کنید.
    • سعی کنید مالچ با pH خنثی (مانند کمپوست معمولی) را در خاک اطراف گل های ادریسی بکار ببرید. این کار باعث می شود خاک خیلی قلیایی نشود ، اما باعث اسیدی تر شدن آن نیز نمی شود.
    • برای تقویت خاصیت قلیایی خاک ، سعی کنید سنگ آهک پودری یا گچ را روی مالچ طبیعی اضافه کنید.
    • از طرف دیگر می توانید از کمی مالچ قلیایی مانند پوست درخت خرد شده یا تکه هایی از درختان چوب سخت استفاده کنید. متأسفانه این نوع مالچ به اندازه کافی قلیایی نیست تا بتواند سطح pH خاک را به میزان قابل توجهی تغییر دهد، بنابراین شما همچنان نیاز به استفاده از یکی از مالچ های قلیایی که در بالا ذکر شده دارید.
     
  4. مالچ پاشی گل ادریسی 4
    4
    برای جلوگیری از آفات از مالچ هایی مانند پوشال یا خاک اره یا سوزن کاج استفاده کنید. مالچ می تواند مانع خوبی برای محافظت از گل ادریسی در برابر آفاتی مانند لیسک و حلزون باشد. بهترین مالچ ها برای جلوگیری از این آفات، پوشال یا سوزن کاج است ، زیرا لیسکها و حلزونها نمی توانند در این نوع سطوح حرکت کنند.
    • به جای استفاده از این نوع مالچ ها، لایه ای از مواد ضد آفت بر روی مالچ معمولی جایگزین خوبی است. مواد ضد آفت شامل پوسته های تخم مرغ خرد شده ، پوسته های خرد شده آجیل ها ، یک لایه نازک از خاکستر یا زغال نیمه سوخته یا حتی یک لایه از خرده موی انسان می باشد. این مواد را می توان در اطراف پایه ی گل های ادریسی، بر روی مالچ موجود، قرار داد.
     
  5. مالچ پاشی گل ادریسی 5
    5
    برای حفظ سطح pH خاک ، یک حصیر مالچ خریداری کنید. اگر می خواهید تمام مزایای مالچ خوب ، را بدون اینکه سطح pH خاک را تغییر دهید ، داشته باشید، استفاده از حصیر مالچ ایده خوبی است.
    • یک حصیر مالچ خوب، اجازه می دهد آب باران در خاک نفوذ کند و علفهای هرز در خاک گیر کرده و حرارت نیز در خاک نگه داشته می شود، که این موضوع تا حد زیادی به نفع گل های ادریسی خواهد بود. با این حال ، تشک های مالچ مانند مالچ معمولی خراب و شکسته نمی شوند (مگر اینکه مالچ های قابل تجزیه خریداری کرده باشید) بنابراین pH خاک تحت تأثیر حصیر قرار نمی گیرد.
    • اگر از ظاهر حصیر مالچ خوشتان نمی آید، آن را با یک لایه از مواد آلی مانند تراشه های پوست درخت بپوشانید.
    • تشک های مالچ هنگام کاشت گیاهان در یک بستر جدید، کاملاً مفید هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از حصیر مالچ ، دستورالعمل های کارخانه را دنبال کنید.
     
  6. مالچ پاشی گل ادریسی 6
    6
    برای اهداف تزئینی از مالچ های معدنی استفاده کنید. در حالی که مالچ های آلی تجزیه می شوند و بر اسیدیته خاک تأثیر می گذارند ، برخی از باغداران ترجیح می دهند از مواد مالچ معدنی مانند خرده سنگ ، سنگ یا شن استفاده کنند.
    • مالچ های معدنی گرانتر از مالچ های آلی یا ارگانیک هستند (مانند کپک برگ) و تمایل به ماندگاری بیشتر نیز دارند و البته یک بستر زیبا و تمیز را در پایان برای گل ها ارائه می دهند. پاشیدن مالچ های معدنی روی خاک یا جایگزین کردن مالچ های معدنی مانند ماسه سنگ نیز متداول نیست، بنابراین  مالچ های معدنی نیاز به مراقبت کمتری نسبت به مالچ های ارگانیک دارند. با این وجود ، ممکن است کار با مالچ های معدنی در ابتدای کار کمی سخت باشد.
    • علاوه بر جذابیت زیبایی شناسی ، مالچ های معدنی مانند برخی مالچ های ارگانیک باعث ایجاد بوی بد نیز نمی شوند.
     
 

بخش 2

آموزش کاربرد مالچ برای گل ادریسی

  1. مالچ پاشی گل ادریسی 7
    1
    تمام کارهای مالچ پاشی را برای گل های ادریسی در فصل بهار انجام دهید. در واقع باید مالچ انتخابی را در بستر کاشت گل ادریسی  در فصل بهار بکار بگیرید (هرچند زمان بندی زیاد مهم نیست).
    • مالچ پاشی گل ادریسی در بهار به حفظ رطوبت در خاک در ماه های خشک تابستان کمک خواهد کرد ، که این امر باعث می شود تا شما به طور مکرر نیاز به آبیاری  گل ها نداشته باشید.
    • شما باید از مالچ پاشی گل ادریسی در زمستان خودداری کنید زیرا این کار باعث می شود خاک سرما بماند و این برای گیاهان بد است.
     
  2. مالچ پاشی گل ادریسی 8
    2
    قبل از استفاده از مالچ ، گل های ادریسی را آبیاری کنید. قبل از استفاده از مالچ ، باید هر علفهای هرز را از بستر گل جدا کرده و آبیاری خوبی به آنها بدهید. این کار مانع از خشک شدن خاک یا گیر افتادن علفهای هرز در زیر مالچ شود.
     
  3. مالچ پاشی گل ادریسی 9
    3
    یک لایه مالچ تقریباً به عمق چهار اینچ (10سانتی متر) استفاده کنید. برای بهترین نتیجه ، شما باید یک لایه نسبتاً ضخیم از مالچ ، تقریباً با عمق چهار اینچ (10 سانتی متر) ایجاد کنید.
    • به عنوان یک قاعده کلی ، مالچ های ریز بافت - مانند خاک اره یا پوشال- باید کمی ضخیم تر  (در حدود 3 اینچ عمق یا 7 سانتی متر) نسبت به نمونه هایی که قطعات درشت دارند استفاده شود.
    • مالچ های با بافت بزرگتر - مانند تراشه های پوست درخت- ممکن است در عمق حدود 5 اینچ (12 سانتی متر) اعمال شود.
     
  4. مالچ پاشی گل ادریسی 10
    4
    مالچ را 3 تا 6 اینچ (7 تا 15 سانتی متر) اطراف ساقه های گل ادریسی بپاشید. مالچ را از 3 تا 6 اینچ (7 تا 15 سانتی متر) اطراف ساقه های گل ادریسی اعمال کنید. اگر مالچ مستقیم روی ساقه ها باشد، خشکی افزایش می یابد، که می تواند منجر به پوسیدگی ریشه نیز شود.
    • همچنین می تواند فعالیت جوندگان را در طول زمستان افزایش و سپس آسیب ساقه توسط جوندگان نیز افزایش می یابد.
     
  5. مالچ پاشی گل ادریسی 11
    5
    هر ساله مالچ جدید روی گل های ادریسی اعمال کنید. برای تمیز و تازه نگه داشتن آن باید هر سال مالچ اطراف گل های ادریسی را دوباره پر کنید.
    • فقط مالچ های جدید را بر روی قدیمی ها نریزید - از چنگک باغبانی ، بیل یا شن کش برای نرم کردن مالچ قدیمی استفاده کنید. این امر از فشردگی مالچ جلوگیری می کند ، زیرا فشردگی مالچ مانع حرکت آب و هوا می شود.
    • مالچ جدید را به مالچ قدیمی اضافه کنید تا عمق کلی بین 3 تا 5 اینچ (7-12 سانتی متر) برسد.
     
  6. مالچ پاشی گل ادریسی 12
    6
    به یاد داشته باشید که بعد از مالچ پاشی گیاهان را زیادتر آبیاری کنید. به یاد داشته باشید که گل های ادریسی بعد از مالچ پاشی نیاز به کمی آبیاری بیشتر خواهند داشت ، زیرا لایه مالچ ضخیم مقداری از آب را قبل از رسیدن به ریشه ها جذب می کند. بنابراین برای جلوگیری از خشک شدن ریشه ، باید آبیاری بیشتر کرد.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان