به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کاشت گندم

مراحل آموزش کاشت گندم در باغ

همه ی شما، حتماً در حین رانندگی از مسیرهای مختلف جاده ای و روستاها، زمین های دوست داشتنی گندم های طلایی را دیده اید. چشم انداز زیبای این زمین ها در بعد از ظهر یک روز گرم تابستانی بسیار دلچسب است، ممکن است شما نیز به این فکر کنید که چگونه می توانید باغ خود را مانند این زمین ها در بیاورید. بنابراین مقاله ی زیر را درباره ی آموزش کاشت و پرورش گندم دنبال کنید. 

مراحل آموزش کاشت گندم در باغ

  1. آموزش کاشت گندم مرحله 1
    1
    مقداری از خاک منطقه ای که قصد دارید در آنجا گندم بکارید، چندین بار زیر و رو کنید و همچنین چند بار آن را در منطقه ی کاشت پخش کنید تا بتوانید رشد با کیفیت گندم ها را تضمین کنید. این کار بعداً به زندگی گیاهان کمک خواهد کرد.
     
  2. آموزش کاشت گندم مرحله 2
    2
    تمام خاک های اطراف را روی بذر برگردانید تا از این طریق از خوردن میزان زیادی از بذرهای گندم توسط پرندگان جلوگیری کنید. با این کار همچنین می توانید متوجه شوید که بذرهای گندم خود را در کجای مزرعه کاشته اید.
     
  3. آموزش کاشت گندم مرحله 3
    3
    هنگامی که محصول گندم، حدود 3 سانتی متر (1.2 اینچ) بلند شد، علف های هرزی که ظاهر می شوند را از زمین حذف کنید و البته آنهایی که خیلی به علف هرز بودنشان مطمئن نیستید را رها کنید. در واقع ممکن است حذف علف های هرز زمین گندم را حدوداً بیش از دو بار یا تا زمانی که محصولات بزرگتر شوند، انجام دهید.
     
  4. آموزش کاشت گندم مرحله 4
    4
    هنگامی که محصول شروع به پرپشت شدن و محکم و  سفت شدن می کند و در این زمان شما نیز می توانید بگویید که این محصول گندم است، آخرین عملیات وجین یا حذف علف های هرز را به پایان برسانید و محصول را با مقداری کود، رها کنید تا عملکرد خوبی را برای برداشت محصول گندم خود تضمین کرده باشید.
     
  5. آموزش کاشت گندم مرحله 5
    5
    ممکن است وقتی دانه های گندم تولید شد، فلس های خطی سفید رنگی را روی قسمت هوایی گندم ببینید، در این صورت اگر وزش باد نیز خیلی شدید نبود، با استفاده از یک برس، چند بار روی گندم بزنید یا آن را تکان دهید تا گرده افشانی صورت گرفته و خود لقاحی یا باروری گندم ها انجام شود.
     
  6. آموزش کاشت گندم مرحله 6
    6
    هنگامی که محصول گندم رسیده شد (کل محصول طلایی رنگ شدند) زمان برداشت گندم ها است. از یک داس یا قیچی های تیز تیغه دار، برای برداشت یا درو کردن گندم استفاده کنید و  بعد از برداشت حدود دو هفته صبر کنید تا گندم ها کاملاً رسیده شوند و سپس برای تهیه آرد و آسیاب کردن اقدام کنید.
     
  7. آموزش کاشت گندم مرحله 7
    7
    حداقل یک هفته ساقه های گندم را بعد از درو کردن، روی سطح زمین رها  کنید تا مواد مغذی استفاده نشده را به زمین برگردانند.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان