به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

نحوه مراقبت از گل رز

مراحل نحوه مراقبت از گل رز

شامل سه بخش:انتخاب  گل رزکاشت گل رزمراقبت از گل رز

گل رز، که با نام پورتولاکا نیز شناخته می شود، گیاهی شاداب است به این معنا که  این نوع گل برای آب و هوای خشک بسیار عالی هستند زیرا آب را در خود ذخیره می کنند.همچنین این نوع گل بعد از کاشت به مراقبت زیادی نیاز دارد. خوشبختانه گل رز دارای تنوع رنگی زیادی است و به خاطر همین  ویژگی شگفت انگیزشان زبان زد هستند.همانند سایر گل ها این گل نیز به مراقبت ویژه ای نیاز دارد. اگر  به فضا و نور آنها توجه داشته باشید و همچنین علف های هرز آنها را از بین ببرید در تمام طول تابستان قادر خواهید بود از زیبایی این گل بهره ببرید. 

بخش 1

انتخاب گل رز

  1. Image titled Take Care of Moss Roses Step 1
    1
    خزه گل رز متناسب با شرایط خود را بیابید.گل های رز به خاطر زیبایی و ماندگاریشان شناخته شده هستند.گل های رز  نیاز به اب و هوای گرم و خشک نیاز دارند، در صرت مراقبت از آنها شکوفه های بی نظیر آنها پاداش خوبی برای شما خواهد بود.
    • گل های رز، گل های با طراوتی هستند و این به خاطر ذخیره زیاد آب در برگ های گوشتیشان است.اگر زمانی فراموش کردید به آنها آب بدهید  نگران نباشید. این گل ها حتی در خاک های کم آب و در باغ هایی با پوشش سنگ هم رشد می کنند.
    • خزه گل های رز قهوه ای مایل به زرد هستند.به ندرت تا 6 سانتی متر ارتفاع دارند. برای  گلدان ها مناسب هستند.
    • خزه های گل رز، میتوانند دی اکسید خارج شده از اگزوز اتومبیل ها را به طور موثری جذب کنند و به همین خاطر اکثرا در پارکینک ها و خطوط راه آهن از انها استفاده می شود.
    • گرچه برخی ازبذر های گل رز ، خوراکی هستند اما این بذر ها برای حیوانات خانگی سمی هستند، بنابر این آنها را در جایی که سگ یا گربه وجود دارد قرار ندهید.
     
  2. Image titled Take Care of Moss Roses Step 2
    2
    برنامه ریزی برای کاشت. حال که تصمیم به کاشت گل رز گرفتید باید مکان آن را در نظر بگیرید.از آنجایی که بذر های گل رز نیازمند نور آفتاب هستند باید مکانی را در نظر بگیرید که نور آفتاب به آنجا بتابد.
    • برای اینکه بدانید  در یک ردیف به چه تعداد بذرگل رز نیاز دارید، بخش مورد نظر را اندازه گیری کرده وسپس آن را به سه قسمت تقسیم کنید و بذر های گل رز را در این سه قسمت قرار دهید.بذر گل رز سریع رشد می کند.
    • نیازی به بیرون کشیدن بذر گل رز از گلدان نیست، این بذر ها در داخل خاک گلدان نیز از نور افتاب استفاده می کنند.
     
  3. Image titled Take Care of Moss Roses Step 3
    3
    در مورد اینکه کار را با بذر یا نهال گل رز شروع کنیدفکر کنید.اگر  یک باغبان با اعتماد به نفس هستید شاید تصمیم داشته باشید که  بذر ها را پرورش دهید.اگر ترجیح می دهید که باغ خود را با نهال های کوچک راه اندازی کنید، بهتراست  از نهال گل استفاده کنید.به هر حال جوانب مثبت و منفی  این کار را در نظر بگیرید.
    • بذر گل ارزان تر است و در هر جایی، در داخل یا خارج از آپارتمان می توانید پرورش آنها را شروع کنید. اما سختی آن این است که باید دو هفته منتظر باشید  تابذر ها جوانه بزنند. و به مدت یک  ماه منتظر باشید تا این جوانه ها محکم شده و شروع به رشد کنند.
    • نهال ها سالم و مناسب هستند، اما به دلیل اینکه گلخانه عمل قلمه زنی را برای آنها انجام داده گران هستند.
     
  4. Image titled Take Care of Moss Roses Step 4
    4
    خرید گل ها. شما می توانید نهال گل رز را در هر گلخانه ای خریداری کنید زیرا این ها گل های محبوب تابستانی هستند. هر چند پیدا کردن آنها در فروشگاه ها می تواند کمی دشوار باشد.بذر های گل رز را نیز می توانید از گلخانه ها، فروشگاه های عرضه لوازم باغبانی و یا به صورت آنلاین خریداری کنید.
 

بخش 2

پرورش بذر رز

  1. Image titled Take Care of Moss Roses Step 5
    1
    پرورش بذر گل رز در منزل. در صورتی که میخواهید از بذر گل رز استفاده کنید و در مناطق سردسیر هستید بهتر است که بذر ها را در منزل پرورش دهید.این کار باعث می شود که بتوانید بذر ها را در محیطی گرم پرورش داده و بعد از رشد آنها را در بیرون از خانه قرار دهید. برای بذر های مختلف دستور العمل های متفاوتی وجود دارد  اما معمولا بذر های گل رز  روش یکسانی برای پرورش دارند.
    • بذر ها را در خاک مرطوب و در دمای اتاق نگهداری کنید.
    • می توانید هر چند وقت یک بار کمی اب روی آنها بپاشید اما به آب زیادی نیاز ندارند.
    • بذر ها به دو هفته زمان برای جوانه زنی نیاز دارند با این حال قبل از اینکه آنها را حرکت دهید یک ماه صبر کنید.
     
  2. Image titled Take Care of Moss Roses Step 6
    2
    بعد از گذشت فصل سرما گل رز را به بیرون از خانه انتقال دهید. گل های رز گل های تابستانی هستند. سرما میتواند باعث مرگ این گل ها شود.نهال ها را تا زمانی که مطمئن هستید هوا سرد است و ممکن است باعث یخ بستن جوانه ها شود را در داخل خانه نگهداری کنید. بعد از آن می توانید نهال را به بیرون انتقال دهید. مطمئن شوید که نهال می تواند از نور آفتاب بهره ببرد. 
  3. Image titled Take Care of Moss Roses Step 7
    3
    بعد از گذشت از فصل سرما  نهال را به بیرون از منزل انتقال دهید. دقت کنید که فاصله  نهال ها از هم 12 اینچ یا 3 متر باشد.نهال ها را با مقدار خاک کمتری پوشش دهید.
    • در صورتی که در مناطق گرمسیر زندگی می کنید می توانید بذر را مستقیم زیر نور افتاب قرار داده و مقدار کمی خاک روی آنها قرار دهید.
    • در مناطق گرمسیری در صورتی  که از جوانه گل استفاده می کنید کافی است حفره کوچکی در زمین ایجاد کرده و جوانه را درون حفره قرار دهید.
     
  4. Image titled Take Care of Moss Roses Step 8
    4
    مطمئن شوید که جوانه ها به خوبی در خاک قرار گرفته اند.برای یک هفته  به صورت روزانه به جوانه ها آب بدهید. زیرا ریشه ها هنوز به خوبی گسترش پیدا نکرده اند. بعد از یک هفته  می توانید مقدار کمتری آب به جوانه ها بدهید. 
 

بخش 3

مراقبت از  گل رز

  1. Image titled Take Care of Moss Roses Step 9
    1
    آبیاری گل رز.از آبیاری بارانی به گل استفاده کنید. دقت کنید که قبل از آبیاری مجدد خاک گل خشک شده باشد.این گیاه نیاز به آب زیادی ندارد و هفته ای یک بار به آن آب دهید. 
  2. Image titled Take Care of Moss Roses Step 10
    2
    جوانه ها باید دور از دسترس حیوانات خانگی باشد . دسترسی حیوانات به جوانه ها نه تنها میتواند باعث از بین رفتن گل ها شود بلکه می تواند باعث مسمومیت حیوان نیز شود. 
  3. Image titled Take Care of Moss Roses Step 11
    3
    چیدن گل های پژمرده. کاری که میتوانید برای گل های خود انجام دهید این است که شکوفه هایی که پژمرده هستند و در حال خشک شدن هستند را بچینید. بعد از این کار شکوفه جدید رشد خواهد کرد.
    در صورتی که میخواهید برای سال آینده دانه جدید داشته باشید چند تا از این شکوفه ها را نگه دارید. 
  4. Image titled Take Care of Moss Roses Step 12
    4
    علف های هرز را از بین ببرید. تقریبا تمامی گیاهان دارای علف هرز هستند. حداقل هفته ای یک بار این علف های هرز را هرس کنید. علف های هرز مانع رسیدن آب به نهال می شود. 
  5. Image titled Take Care of Moss Roses Step 13
    5
    این کار را برای سال آینده نیز انجام دهید. گل های روز گل های سالانه هستند یعنی اینکه امکان رشد آنها   در پاییز وجود ندارد. شما نمیتوانید این  گل ها را حتی با جمع اوری دانه های باقی مانده از آنها  سال اینده نیز  بکارید.تنها کاری که می توانید انجام دهید چند  گل قدیمی را بچینید آنها را درون یک کیسه و در جای سرد و خشک نگه داری کنید.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان