به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش افزایش نیتروژن در خاک

مراحل آموزش افزایش نیتروژن در خاک


نیتروژن ماده ی مغذی بسیار مهمی برای گیاهان است. در واقع نیتروژن عنصری است که گیاهان برای ساخت پروتئین و DNA خودشان از آن استفاده می کنند. اگر خاک شما از لحاظ نیتروژن فقیر باشد، در این مقاله چند پیشنهاد برای بهبود کیفیت این نوع خاک ها شرح داده شده است.

 

مراحل

  1. Image titled Increase Nitrogen in Soil Step 1
    1
    بمنظور افزایش نیتروژن خاک، گل ستاره ای، نخود یا لوبیا بکارید. این گیاهان از تمام نیتروژنی که از جو و هوا می گیرند، را استفاده نمی کنند و در نتیجه نیتروژن اضافی را در خاک آزاد می کنند. بنابراین ایده خوبی است که گل ها و محصولات خود را با یکی از این غنی سازهای نیتروژن برای حفظ سلامت خاک جابجا کنید.
  2. Image titled Increase Nitrogen in Soil Step 2
    2
    کمپوست تازه، غنی از نیتروژن است. کمپوست تازه را با خاک سطح الارضی برای بهترین و حتی بیشترین مقدار نیتروژن ترکیب کنید.
     
  3. Image titled Increase Nitrogen in Soil Step 3
    3
    پودر قهوه غنی از نیتروژن می باشد، اما  اسیدی نیز هستند، بنابراین از این ترکیب با احتیاط استفاده کنید. در صورت لزوم برای ایجاد تعادل pH خاک باید آماده باشید.
     
  4. Image titled Increase Nitrogen in Soil Step 4
    4
    از کود تجاری استفاده کنید، به عدد اول روی بسته ی کود نگاه کنید، که نشان دهنده ی میزان نیتروژن است . عدد بالاتر نشان دهنده ی نیتروژن بیشتر در کود است. کود تجاری مانند غذای ناخواسته برای گیاهان است: خاک سریع میزان زیادی نیتروژن می گیرد که به سرعت نیز از بین می رود.
     
  5. Image titled Increase Nitrogen in Soil Step 5
    5
    از علف های هرز شبدر مجددا استفاده کنید.
    • هنگام وجین کردن، تعدادی از گیاهان شبدر را در میان گیاهان خود نگه دارید. آنها گیاهانی هستند که گل های زرد کم رنگ تولید می کنند.
    • گیاه شبدر را مجدداً بکارید. این راه حل قدیمی برای افزایش نیتروژن در خاک است که به خوبی نتیجه داده و رایگان است.
    • بذرها را از غلاف خود جدا کنید تا آنها روی بوته های شبدر باقی بمانند.
    • شبدر گیاه خیلی خوبی است که نیتروژن را به خاک اضافه می کند.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان