به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

کاشت گیاه در بطری شیشه ای

مراحل کاشت گیاه در بطری شیشه ای

یک بطری شیشه ای می تواند بشکل یک گلخانه کوچک کار کند. پرورش گیاه در بطری، کاری خلاق، آسان و سرگرم کننده است. این کار در نهایت می تواند یک دکوراسیون منحصر به فرد برای خانه ی شما باشد و همچنین راهی برای حفظ رشد گیاهان در طول فصل زمستان باشد. 

مراحل

  1. کاشت گیاه در بطری شیشه ای مرحله  1
    1
    بطری شیشه ای موردنظر خود را برای پرورش یک گیاه سبز در درون آن انتخاب کنید. بطری باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا گیاهان بتوانند در آن رشد کنند. آن را تمیز کنید و قبل از استفاده از بطری، آن را کاملاً خشک کنید. بزرگتر و گشاد بودن دهانه ی بطری، باعث می شود که راحت تر از گیاه خود نگهداری کنید.
     
  2. کاشت گیاه در بطری شیشه ای مرحله  2
    2
    بمنظور ساخت باغ درون بطری، باید بطری شیشه ای را بصورت مستقیم و ایستاده و نه بصورت افقی، بر روی سطح قرار دهید. کف بطری، پایه باغ را تشکیل می دهد.
     
  3. کاشت گیاه در بطری شیشه ای مرحله  3
    3
    سنگ ریزه و ریگ و ماسه را در انتهای بطری قرار دهید. شما می توانید با یک قاشق کوچک که از دهانه بطری عبور می کند برای اضافه کردن سنگریزه و شن و ماسه و حرکت آنها به اطراف بطری استفاده کنید. موارد فوق بعنوان پایه ی اصلی بمنظور زهکشی مناسب برای گیاهان درون بطری است. شن و ماسه را قبل از قرار دادن، در بطری مرطوب کنید. اهمیت ایجاد یک زهکش خوب را به هیچ عنوان نادیده نگیرید، زیرا بطری شیشه ای، سوراخ زهکشی ندارد و لذا مرطوب ماندن بستر، منجر به ایجاد قارچ خواهد شد.
    • اضافه کردن یک لایه ی نازک از زغال فعال بر روی لایه زهکشی، بوهای نامطبوع ناشی از تجزیه هایی که درون بطری اتفاق می افتد را به حداقل می رساند.
    • اضافه نمودن یک لایه نازک از خزه اسفگتوم یا یک تکه weed blocker، از مخلوط شدن خاک با لایه زهکشی جلوگیری می کند.
     
  4. کاشت گیاه در بطری شیشه ای مرحله  4
    4
    ماسه و سنگ ریزه را با خاک بپوشانید. خاک باید با کیفیت خوب بوده و از قبل مرطوب شده باشد. اگر بطور تصادفی خاک به اطراف بطری مالیده شد، می توانید یک گاز استریل یا پنبه را به انتهای یک مداد وصل کرده و  خاک را پاک کنید.
     
  5. کاشت گیاه در بطری شیشه ای مرحله  5
    5
    گیاهانتان را درون باغ شیشه ای بکارید. بذر گیاهان خانگی کوچک را انتخاب کنید. بذرها را درون خاک با استفاده از یک موچین، چوب بلند و نازک یا چاپستیک، قرار دهید. بذرها را در نقاط مختلف بکارید تا در انتها، چیدمان جالبی داشته باشید.
    • در محفظه بطری شیشه ای می توانید گیاهانی که تمایل به دریافت رطوبت مناسب  دارند (به عنوان مثال گیاهان گرمسیری) را بکارید زیرا بطری رطوبت را در خود نگه می دارد.
    • گیاهان با نیازهای مختلف را در کنار هم نکارید، بخصوص گیاهان متفاوت از نظر میزان نیاز به آبیاری. رشد گیاه با نیاز آبی بالا در کنار یک کاکتوس (گیاهی با نیاز آبی کم)، نگهداری از آنها را دشوار خواهد کرد.
     
  6. کاشت گیاه در بطری شیشه ای مرحله  6
    6
    رشد گیاهان را درون بطری شیشه ای تماشا کنید. گیاهان درون بطری تمایل به رشد دارند. این گیاهان به هوا و رطوبت نیاز دارند. اطمینان حاصل کنید که درب بطری یا شیشه سوراخ است و یا آن را در هر جایی قرار ندهید. برای ایجاد رطوبت در بطری از آبپاش استفاده کنید. فقط زمانی که هیچ آبی در شیشه جمع نشده و مشاهده نمی کنید، آبپاشی کنید - همیشه آب در حد کم  بهتر از آب بیش از حد است بمنظور جلوگیری از رشد قارچ و یا کپک.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان