به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش طراحی گلخانه

مراحل آموزش طراحی گلخانه

اگر از شرایط بد آب و هوا برای گیاهان خود نگران هستید، و یا اینکه قصد دارید برای پرورش گیاهان خود محیط مناسبی فراهم کنید، استفاده از یک گلخانه اهمیت زیادی پیدا می کند. گاهی اوقات به دلایل مالی یا به دلایل شخصی، احداث یک گلخانه گزینه ی مناسبی به نظر می رسد.  

مراحل

  1. Image titled Plan a Greenhouse Step 1
    1
    اگر تمایل دارید یک گلخانه ی بزرگتر بسازید، می توانید از موارد بازیافتی استفاده کنید. 
    شما می توانید از این مواد برای طراحی و ایجاد یک گلخانه ی کم هزینه استفاده کنید. همچنین این کار باعث می شود که هزینه ی خرید دیگر ادوات و مواد کاهش یابد. 
     
  2. Image titled Plan a Greenhouse Step 2
    2
    شرایط آب و هوایی حاکم بر منطقه ای که در آن زندگی می کنید را مشخص کنید.
    گلخانه های عایق بندی شده، برای مناطق با آب و هوای سرد مناسب هستند.  این نکته باعث می شود تا گرما و حرارت مورد نیاز برای گیاهان شما تامین شود. برای مناطق گرم نیز استفاده از گلخانه ها با قابلیت کنترل سایه، توصیه می شود.
     
  3. Image titled Plan a Greenhouse Step 3
    3
    اطمینان حاصل کنید که گلخانه ی شما طوری طراحی شود تا هوا به درستی در آن جریان یابد. همچنین دقت کنید که سیستم تهویه و خاک کنترل آفات و بخاری ها (برای فصل سرما)، و دستگاه های کنترل رطوبت در مکان مناسبی قرار گرفته باشند. 
    محیط گلخانه و چینش اجزاء درون آن به نوع گیاهانی که در گلخانه ی خود  پرورش می دهید بستگی دارد.  
  4. Image titled Plan a Greenhouse Step 4
    4
    گلخانه را در یک مکان آفتابی ایجاد کنید. 
    گلخانه ی خود را در مکانی احداث کنید که نور کافی  به آن برسد.  اگر در ایران هستید و می خواهید در گلخانه ی خود، سبزیجات و میوه  کشت دهید، گلخانه را در جهت شمالی - جنوبی احداث کنید، تا بیشتر در معرض نور قرار داشته باشد.
     
  5. Image titled Plan a Greenhouse Step 5
    5
    به پوشش گلخانه نیز توجه کنید.
    بهترین پوشش، فایبرگلاس است. پوشش هایی از این نوع، ماندگاری زیادی دارند و  در مقایسه با پوشش های پلاستیکی، از استحکام بیشتری برخوردار هستند و دیرتر خراب می شوند. یک گلخانه ی ساخته شده از شیشه یا فایبرگلاس، باعث ایجاد رطوبت و گرمای بیشتری می شود. شما همچنین می توانید برای ساخت گلخانه، از ورقه های پلی اتیلن پلاستیکی استفاده کنید. 
     
  6. Image titled Plan a Greenhouse Step 6
    6
    برای گلخنه از چه زیربنایی می خواهید استفاده کنید.
    در گلخانه هایی که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند، از بتن بعنوان پایه استفاده می شود. در دیگر گلخانه ها که هزینه ی پایین برای آنها اهمیت دارد، از اتصالات آهنی استفاده می شود چون به راحتی می توان آنها را به زمین متصل کرد. اینکه چقدر می خوهید برای ساختار گلخانه ی خود وقت بگذارید، به بودجه ی شما بستگی دارد. 
     
  7. Image titled Plan a Greenhouse Step 7
    7
    گلخانه ای بسازید که به تمام نیازهای شما پاسخ دهد.
    می توانید در داخل گلخانه، نیمکت هایی را قرار دهید، تا وقتی که نیاز به استراحت داشتید،  از آنها استفاده کنید. 
    همچنین می توانید در داخل گلخانه از تجهیزات جانبی مثل سیستم آبیاری خودکار یا سیستم های گرمایشی و یا سیستم تهویه و دیگر تجهیزات برای نگهداری گیاهان استفاده نمایید. 
     
  8. Image titled Plan a Greenhouse Step 8
    8
    به جای کنترل شیمیایی آفات، از حشرات مفید استفاده کنید. 
    این حشرات از شیوع حشرات بد در داخل گلخانه جلوگیری می کنند. اگر بر روی یک گیاه در گلخانه ی شما، همواره حشره وجود دارد، می تواند این گیاه را از سایر گیاهان جدا کنید و آن را به بیرون از گلخانه منتقل کنید، تا این حشرات به دیگر گیاهان آسیب نزنند. 
     
  9. Image titled Plan a Greenhouse Step 9
    9
    مکانی ایجاد کنید تا بتوانید کودها و خاک های گلدان و دیگر ابزارهای مورد نیاز برای گلخانه را در ان نگهداری کنید. 
    می توانید یک قفسه ی ابزار را در نزدیکی گلدان ها قرار دهید. با انجام این کار ریختن خاک در گلدان گیاهان آسان تر خواهد شد. شما همچنین می توانید ابزارها و تجهیزاتی که به آنها نیاز ندارید را در سطل ها و جعبه ابزارها قرار دهید.  

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان