به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

خاکپوش کردن سیب زمینی ها

مراحل خاکپوش کردن سیب زمینی ها

شامل دو بخش:خاک پوش کردن با خاک استفاده از پوشال به عنوان دومین خاکپوش

"خاکپوش کردن یک تکنیک کشاورزی است که شامل پر کردن خاک در اطراف پایه یک گیاه است تا  آن گیاه  رشد کند. این تکنیک برای سیب زمینی بسیار مهم است، زیرا نور زود هنگام می تواند آن را سبز کند. وقتی سیب زمینی ها سبز  شوند؛ سمی می شود و دیگر برای خوردن مناسب نیستند.شما معمولا می توانید این تکنیک را با خاک انجام دهید و همچنین می توانید "خاکپوش" دوم را با پوشال انباشته کنید.

بخش 1

 خاکپوش کردن با خاک

  1. 1
     هنگامی که گیاهان حدود 6-8 اینچ (15-20 سانتیمتر) رشد کردند،  گیاهان را خاکپوش کنید. هدف از این تکنیک،پوشاندن سیب زمینی به منظور برداشت آنهاست.شرایطی می تواند رشد گیاهان سیب زمینی  را تحت تاثیر قرار دهد،مانند اینکه آیا شما در یک سال آبی یا دیمی کاشته اید. ممکن است مجبور شوید چند هفته قبل از خاکپوش کردن صبر کنید.
     
  2. 2
     با استفاده از"کج بیل خاک" بین ردیف ها را بکَنید.  نباید خیلی عمیق خاک را بکنید زیرا ارتفاع  خاکپوش بیش از چند سانتی متر نیست.وسط  بین دو ردیف ازسیب زمینی کاشته شده،  کار خود را شروع کنید و ابتدا خاک را به سمت یک ردیف بکشید.  این کار را برای اینکه که در اطراف گیاه را خاک  پر کنید،انجام می دهید.
     
  3. 3
     خاک را بکنید و به کارتان ادامه دهید. این کار را تا زمانی خاکپوش خوبی  در اطراف تمام سیب زمینی ها  به وجود بیاید،  ادامه دهید. سپس برای ردیف های دیگر  این کارها را تکرار کنید. اطمینان حاصل کنید که خاک را اطراف  هر ردیف بریزید.
    • اگر شما کج بیل ندارید، می توانید از یک شن کش برای پوشاندن گیاهان با خاک  استفاده کنید.
    • اگر سیب زمینی های خود را در یک بستر بزرگ قرار داده اید، باید خاک را به سطح اضافه کنید تا سیب زمینی خاکپوش شود. می توانید خاک مرغوب و کمپوست را ترکیب کرده و آن را به بستر اضافه کنید، و تپه های های کوچکی را در اطراف گیاهان سیب زمینی خود ایجاد کنید.
     
  4. 4
     خاک را با دست های خود بسته نگه دارید.  ممکن است استفاده از کج بیل برای پوشش دادن غده های سیب زمینی در داخل  زمین کافی نباشد.  فشار زیادی را برای بسته شدن خاک استفاده کنید تا زمانی که فقط برگهای بالای گیاه قابل مشاهده باشند. مراقب نقاطی از سیب زمینی  که در معرض نور خورشید قرار دارد ، باشید.
     
  5. 5
     لاشبرگ اضافه کنید. خاک جدید  را با یک لایه ی ضخیم لاشبرگ بپوشانید. این کار باعث خنک شدن خاک و مانع از رشد علف هرز می شود. در اینجا نوع خاصی از خاکپوش مورد نیاز نیست، اما باید مقدار مناسبی از لاشبرگ را بر روی  تپه های خاکی اطراف گیاهان قرار دهید.
 

بخش 2

 استفاده از پوشال به عنوان  دومین خاکپوش

  1. 1
     چند هفته پس از اولین دور خاکپوش، صبر کنید. پس از خاکپوش، غده های سیب زمینی برای اولین بار برای رشد و پیدا کردن راهشان به بالا تلاش می کنند.قبل از اینکه آنها را مجددا با خاکپوش بپوشانید،  باید منتظر بمانید تا گیاهان سیب زمینی8 تا 12 اینچ (20 تا 31 سانتیمتر) رشد کنند .
     
  2. 2
    .
    اطراف گیاه را با مقداری کاه بپوشانید.استفاده از پوشال برای دومین خاکپوش، برداشت سیب زمینی را بسیار آسان تر می کند. لازم نیست برای برداشت سیب زمینی ها بیش از 30 سانتی متر حفر کنید. با استفاده از مقدار کمی  از آن در یک زمان،  اطراف گیاه را با سطح زخیمی از پوشال بپوشانید. می توانید پوشال را تا جایی که امکان دارد محکم بسته بندی کرده و با آن سیب زمینی ها را بپوشانید.
    • اگر سیب زمینی ها در سطح ناصافی کاشته شده اند، می توانید  تا زمانی که تمام بستر هموارنشده، پوشال بیافزایید.
     
  3. 3
    پوشال را با خاک بپوشانید. خاک چیزی را که به دنبال آن هستید به شما می دهد، خاک سوراخ های موجود در سطح پوشال را می پوشاند. در مورد خاک ریختن روی پوشال نگران نباشید. همان طور که روی پوشال خاک می ریزید، خاک جاهای خالی را پر می کند.  همچنین از سیب زمینی در برابر نور خورشید محافظت می کند.
    •  پس از افزودن خاک، سطح پوشالی را کاملا آبیاری کنید.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان