به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

درباره تولید کننده (بذر آویشن باغی)

شرکت معتبر داخلی

بذر آویشن باغی

(
بازدیدها: 10134
)

معرفی اجمالی محصول (بذر آویشن باغی)

آویشن باغی با نام علمی Thymus vulgaris گیاهی خشبی ، چند ساله و ازخانواده نعناع می‌باشد. ین گیاه در مناطق مدیترانه و برخی نواحی آسیا و امروزه در ایران نیز کشت می شود. برگهای آویشن کوچک ، معطر، متقابل و نیزه‌ای شکل و پوشیده از کرکهای خاکستری رنگ هستند. رشد اولیه این گیاه بسیار کند می باشد. در طول رویش به هوای گرم و نور کافی نیاز دارد. این گیاه خشکی دوست است و به سهولت قادر به تحمل خشکی و کم آبی می باشد. قسمت مورد استفاده ی آویشن سرشاخه های برگ دار هستند.وزن هزار دانه 0.25 تا 0.28 گرم است.

ویژگی ها محصول (بذر آویشن باغی)

وزن 1000 دانه : 0.2 گرم
درصد خلوص : 99%
درصد جوانه زنی : 90%
تمام شد
واحد خریداریقیمتمقدار افزودن به سبد
بسته خانگی (مناسب کاشت 2 تا 3 متر مربع)
5,000 تومان
تمام شد
توضیحات کامل (بذر آویشن باغی)

 آویشن باغی با نام علمی Thymus vulgaris گیاهی خشبی ، چند ساله و ازخانواده نعناع می‌باشد. ین گیاه در مناطق مدیترانه و برخی نواحی آسیا و امروزه در ایران نیز کشت می شود. برگهای آویشن کوچک ، معطر، متقابل و نیزه‌ای شکل  و پوشیده از کرکهای خاکستری رنگ هستند. رشد اولیه این گیاه بسیار کند می باشد. در طول رویش به هوای گرم و نور کافی نیاز دارد. این گیاه خشکی دوست است و به سهولت قادر به تحمل خشکی و کم آبی می باشد. قسمت مورد استفاده ی آویشن سرشاخه های برگ دار هستند.وزن هزار دانه 0.25 تا 0.28 گرم است.

آموزش کاشت بذر آویشن باغی

نحوه کاشت بذر آویشن باغی

نحوه کاشت بذر آویشن باغی

 تکثیر آویشن باغی  از طریق کاشت مستقیم و غیر مستقیم (تقسیم بوته)  و قلمه امکان پذیر است. فروردین ماه، زمان مناسب برای کشت مستقیم بذر، و اواسط اسفندماه زمان مناسب برای کشت غیر مستقیم بذر  در خزانه‌ ی هوای آزادمی باشد. عمق کشت بذر در روش مستقیم، کمتر از 0.5سانتی متر و میزان بذر لازم ۵ تا ۶ کیلوگرم در هکتار می باشد.در روش تقسیم بوته ،  پس از خارج کردن بوته‌های 2-3 ساله و سالم آنها را به دو یا سه قسمت تقسیم  و در فصل پاییز یا بهاربه صورت كشت رديفي و با فاصله رديفها 50 سانتيمتر و فاصله بوته‌ها 25 سانتيمتر، در زمین اصلی می‌کارند.

 

 

زمان جوانه دارشدن بذر آویشن باغی

زمان جوانه دارشدن بذر آویشن باغی

بذرهای آویشن باغی،  در دمای ۳۲- ۱۲ درجه سانتی گراد و بعد از 14 تا 20 روز پس از کاشت جوانه زده و سبز می شوند. 

طول زندگی گیاه بذر آویشن باغی

طول زندگی گیاه آویشن باغی

بذر آویشن باغی، بمدت سه سال زنده باقی می مانند و سه تا چهار سال پس از برداشت، دوباره می‌توان آن را در همان زمین کاشت.

ارتفاع گیاه بذر آویشن باغی

ارتفاع گیاه آویشن باغی

آویشن باغی  ارتفاعی بین ۲۰ تا ۵۰ سانتی متردارد.

رنگ گل بذر آویشن باغی

رنگ گل آویشن باغی

رنگ گل های آویشن باغی،معمولاً گل ها به رنگ ارغوانی کم رنگ تا سفید یا صورتی و به صورت مجتمع در قسمت فوقانی ساقه ظاهر می شود. 

نیاز خاکی بذر آویشن باغی

نیاز خاکی آویشن باغی

گیاه آویشن باغی، در خاک‌های سبک حاوی ترکیبات کلسیم و با تهویه ی خوب خاک بهترین رشد را دارد. pH‏ مناسب خاک برای آویشن باغی بین ۵/۴ تا ۸ است.

نحوه برداشت بذر آویشن باغی

نحوه و زمان برداشت گیاه آویشن باغی

در سال اول (اواسط بهار) فقط يك بار محصول را می توان برداشت كرد (آغاز مرحله ی گلدهی) ولي در سالهاي بعد 3-2 بار (اواسط تابستان و پاییز) محصول قابلبرداشت است. برداشت باید از فاصله ی 15 سانتی متری زمین و  درروزهاي آفتابي بمنظور اسانس بیشتر، صورت گيرد.

خواص بذر آویشن باغی

خواص درمانی و دارویی گیاه آویشن باغی

آویشن باغی  خلط آور بوده و  برای معالجه سرفه و گلو درد، برونشیت و آسم استفاده فراوان می‌شود. سقط کننده جنین، آلرژی زا، ضد درد، ضد آلرژی، ضد آلزایمر، ضد میکروب و باکتری، ضد سرطان، ضد التهاب، ضد تب، ضدعفونی کننده، ضد نفخ، معرق، کاهش دهنده‌ی چربی خون، کاهش  پرفشاری خون، محرک سیستم ایمنی بدن، و مسکن می باشد.

نظرات (بذر آویشن باغی)

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

Copyright MAXXmarketing GmbH
JoomShopping Download & Support
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان