به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کاشت گل ادریسی

مراحل آموزش کاشت گل ادریسی

آموزش کاشت گل ادریسی شامل دو مرحله می باشد:آموزش کاشت گل ادریسیآموزش تنطیم گل های ادریسی رنگی

 گل ادریسی (Hydrangeas) به دلیل شکوفه های بزرگ و رنگی، بخوبی در میان مردم شناخته شده است و در بسیاری از مناطق جهان نیز در حال رشد است. گونه ها و واریته های مختلفی از گل ادریسی  وجود دارد که در طیف گسترده ای از رنگ ها و شکل ها، شکوفه تولید می کنند. رشد این گل نسبتاً آسان است، بویژه اگر آنها را در شرایط مناسب، همانطور که در زیر شرح داده شده، کاشت کنید.

بخش 1

آموزش کاشت گل ادریسی

  1. آموزش کاشت گل ادریسی مرحله 01
    1
    مناطق مقاوم برای رشد گونه های گل ادریسی را بررسی کنید. یکی از محبوب ترین گونه های گل ادریسی، Hydropaula macrophylla می باشد، که بهترین رشد را در مناطق مقاوم 6-9 ، با حداقل دمای زمستان از -10 تا + 25 درجه فارنهایت (-23 تا -7 درجه سانتیگراد) خواهد داشت. چندین گونه دیگر گل ادریسی می توانند شرایط منطقه 4  با دمای (-30 ئرجه فارنهایت / -34 درجه سانتیگراد) را تحمل کنند، از جمله H. arborescens و H. paniculata.
     
  2. آموزش کاشت گل ادریسی مرحله 02
    2
    مطمئن ترین زمان برای کاشت گل ادریسی را پیدا کنید. گل ادریسی ممکن است هنگام کاشت در دمای گرم یا یخبندان آسیب ببیند. گل های ادریسی که در گلدان  رشد می کنند بهتر است در فصل بهار یا پاییز در باغ کاشته شوند.  ریشه های برهنه و لخت و بدون خاک گل ادریسی باید در اوایل تا اواسط بهار کاشته شوند تا فرصت داشته باشند تا با مکان جدید سازگار شوند.
     
  3. آموزش کاشت گل ادریسی مرحله 03
    3
    مکانی در حیاط برای کاشت گل ادریسی انتخاب کنید که ترکیبی از نور و سایه داشته باشد. در حالت ایده آل ، گل ادریسی باید هر روز چندین ساعت نور دریافت کند، و اما در مقابل گرم ترین ساعات نور بعد از ظهر باید با یک دیوار یا موانع دیگر محافظت شود. اگر این کار در حیاط شما امکان پذیر نیست، در طول روز مکانی را با سایه جزئی انتخاب کنید.
     
  4. آموزش کاشت گل ادریسی مرحله 04
    4
    فضای کافی برای گل ادریسی در نظر بگیرید تا رشد چشمگیری داشته باشد. گل ادریسی می تواند تا جایی رشد کند که بوته ها به اندازه ی  4 در 4 (1.2*1.2 متر) بلند شوند. اگر می خواهید ایده دقیق تری از رشد و گسترش بیشتر گل ادریسی داشته باشید، درباره ی گونه ها و واریته های مختلف بصورت آنلاین تحقیق کنید.
     
  5. آموزش کاشت گل ادریسی مرحله 05
    5
    خاک غنی و متخلخل را برای گل ادریسی آماده کنید. اگر خاک دچار کمبود مواد مغذی است کمپوست را با خاک مخلوط کنید. اگر خاک متراکم یا خاک رس زیادی دارد، برای جلوگیری از ایجاد حوضچه در اطراف گیاه، پوست درخت کاج یا مواد مالچی دیگر را با خاک مخلوط کنید.
     
  6. 6
    ریشه های گل ادریسی را سست کنید. ریشه های گل ادریسی درهم و برهم و پیچیده بهم می شوند ، و همین امر باعث می شود که پس از کاشت، بیرون آوردن این گیاه از خاک سخت شود. این موضوع مقدار مواد مغذی را که گیاه جذب می کند محدود می کند. برای سست کردن ریشه های گل ادریسی، تعدادی از ریشه های بیرونی گیاه را چیده و سپس ریشه ها را به آرامی تکان داده و از هم جدا کنید. هنگامی که ریشه های داخلی آزاد شدند، قادر به گسترش در خاک نیز خواهند شد.
     
  7. آموزش کاشت گل ادریسی مرحله 06
    7
    گل ادریسی را با دقت در یک گودال جادار و بزرگ بکارید. گودالهایی به اندازه عمق ریشه ی توپی گیاه یا گلدان، و دو یا سه برابر عرض گیاه گل ادریسی، حفر کنید. سپس با دقت گل ادریسی را برداشته و در سوراخ قرار دهید. مراقب باشید هنگام انتقال گیاه، ریشه ها خراشیده و شکسته نشوند.
     
  8. آموزش کاشت گل ادریسی مرحله 07
    8
    گودال های کاشت گل ادریسی را تا نیمه با خاک پر کنید. به محض پر کردن سوراخ، خاک را به آرامی روی هم فشار دهید تا منافذ هوا از بین بروند و  برای نگه داشتن گیاه نیز یک نگهدارنده فراهم کنید. هنگامی که تقریباً گودال تا نیمه پر شده کار را متوقف کنید.
     
  9. آموزش کاشت گل ادریسی مرحله 08
    9
    گودال های کاشت گل ادریسی را آب کنید ، و بگذارید آب آن تخلیه شود، سپس گودال ها را دوباره با خاک پر کنید. درون سوراخ نیمه پر، کاملاً آب بریزید، سپس حداقل 15 دقیقه صبر کنید تا آب تخلیه شود. بقیه سوراخ ها را به همان روشی که قبلی ها را پر کرده اید ، پر کنید و هر بار بخش های کوچکی از خاک را فشار دهید. هنگام رسیدن به ریشه ها فشار را متوقف کنید. بیشتر از 1 اینچ (2.5 سانتی متر) ساقه گیاه را در خاک دفن نکنید.
     
  10. آموزش کاشت گل ادریسی مرحله 09
    10
    برای چند روز اول بطور مداوم گل ادریسی را آبیاری کنید. گیاهان تازه کاشته شده ممکن است هنوز ریشه هایشان کاملاً فعال نشده باشند، بنابراین مهم است که آنها را به خوبی آبیاری کنید. پس از اتمام پر کردن سوراخ، یکبار دیگر آن را آبیاری کنید ، سپس بعد از کاشت گل ادریسی بطور روزانه چند روز اول گیاه را آبیاری کنید.
     
  11. آموزش کاشت گل ادریسی مرحله 10
    11
    در این مرحله آبیاری را کاهش دهید اما خاک را مرطوب نگه دارید. پس از استقرار گل ادریسی در محل جدید، هر زمان که خاک در حال خشک شدن است ، گیاه را آب دهید. اطمینان حاصل کنید که هر بار، گیاه را فقط  آبپاشی نکنید، بلکه گیاه را آبیاری عمیق کنید. خاک باید تا حدی مرطوب نگه داشته شود ، اما غرق آب نشود. گل ادریسی معمولاً به مراقبت اضافی احتیاج ندارد ، و اغلب بدون مشکل، رشد یا گلدهی آن انجام می شود.
    • اگر گل ادریسی تان پژمرده یا خشک شد، سایبان بسازید تا مانع از تابش نور خورشید در طول بعد از ظهر به گیاه شوید. همچنین می توانید از مالچ استفاده کنید.
    • اگر زمستانی با یخبندان غیرمعمول و سرد یا طولانی را پیش بینی می کنید، ممکن است لازم باشد که در زمستان از گیاه گل ادریسی خود محافظت کنید.
     
 

بخش 2

آموزش تنطیم گل های ادریسی رنگی

  1. آموزش کاشت گل ادریسی مرحله 11
    1
    بررسی کنید که آیا گونه ها و واریته های انتخابی شما برای گل ادریسی، رنگ های مختلفی تولید می کند یا خیر. بسته به محتوای آلومینیوم و میزان اسیدیته خاک، برخی از واریته های  گل ادریسی می توانند شکوفه هایی به رنگ صورتی یا آبی تولید می کنند. اکثر گیاهان گل ادریسی کاشته شده از این نوع متعلق به گونه های Hydrangea macrophylla هستند، اما برخی از اعضای این گونه فقط شکوفه های سفید یا کمی متمایل به آبی یا صورتی تولید می کنند. اگر از نام آن آگاه نیستید ، از صاحب قبلی گل ادریسی بخواهید که واریته های گل ادریسی را به شما نشان دهد.
    • واریته هایی از گل ادریسی به نام های Enziandom ، Kasteln ، Merritt Supreme، Star Red و Rose Supreme همگی می توانند شکوفه های صورتی یا آبی رشد دهند، اگرچه از نظر شدت رنگ نیز متفاوت هستند.
     
  2. آموزش کاشت گل ادریسی مرحله 12
    2
    pH خاک را آزمایش کنید. بیشتر فروشگاه های کشاورزی برای اندازه گیری pH یا اسیدیته خاک،  کیت تست pH دارند. از آنجا که اسیدیته بر توانایی گل ادریسی برای جذب آلومینیوم تأثیر می گذارد،  به نوبه خود بر رنگ گل نیز تأثیر می گذارد، می توانید با اندازه گیری pH خاک، پیش بینی تقریبی از رنگ گل ادریسی را بدست آورید. به عنوان یک قاعده کلی، احتمالاً pH کمتر از 5.5، منجر به تولید گل های آبی خواهد شد و pH خاک 7 و بالاتر از آن احتمالاً منجر به گلهای صورتی یا قرمز خواهد شد. پیش بینی اثرات سطح pH خاک بین 5.5 تا 7 بر روی رنگ گل ادریسی دشوار است. و ممکن است منجر به تولید گل های آبی ، صورتی یا بنفش یا طرح آبی و صورتی لکه دار شوند.
     
  3. آموزش کاشت گل ادریسی مرحله 13
    3
    در گل ادریسی شکوفه های آبی تولیدکنید. برای تشویق رنگ آبی برای گل ادریسی در طول فصل رشد ، 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) سولفات آلومینیوم را در یک گالن آب مخلوط کنید. این کار هم آلومینیوم را به خاک اضافه می کند و هم باعث افزایش اسیدیته (کاهش pH) می شود و استفاده از آلومینیوم را برای گیاه راحت تر می کند. هر 10 تا 14 روز یکبار ، مقدار زیادی از این محلول را برای آبیاری معمولی استفاده کنید. اندازه گیری pH خاک را ادامه دهید ، و هنگامی که پایین تر از pH 5/5 شد، استفاده از محلول را متوقف کنید.
    • از طرف دیگر می توانید با استفاده از کود حاوی فسفر کم و پتاسیم زیاد نیز در گل ادریسی شکوفه های آبی ایجاد کنید. به دنبال ترکیب کود 25/5/30 باشید. همچنین  از کاربرد پودر استخوان و کودهای سوپرفسفات جلوگیری کنید.
     
  4. آموزش کاشت گل ادریسی مرحله 14
    4
    شکوفه های صورتی را در گل ادریسی تولید کنید. اگر گل ادریسی در حال حاضر آبی رنگ باشد، به دلیل وجود آلومینیوم که باعث ایجاد رنگ آبی می شود،  تهیه رنگ صورتی گل نیز سخت است. با این وجود، می توانید از قبل اقدامات احتیاطی را برای تولیدشکوفه های صورتی در گل ادریسی انجام دهید ، یا می توانید گیاهان خود را در گلدان پرورش دهید. از کاشت گل ادریسی در نزدیکی مسیرهای رانندگی یا دیوارها خودداری کنید، زیرا برخی از ترکیبات بتونی می توانند آلومینیوم را به داخل خاک بکشند. لذا کودی را استفاده کنید که فاقد آلومینیوم باشد ، اما مقادیر زیادی فسفر وجود دارد که مانع از جذب آلومینیوم می شود. به دنبال کودی باشید که حاوی مخلوط 25-10-10 باشد. با افزودن خاکستر چوب یا سنگ آهک خرد شده به خاک ، pH را افزایش دهید ، زیرا این مسئله جذب آلومینیوم را نیز مشکل می سازد. از بالا بردن pH به بیش از 6.4 خودداری کنید ، زیرا ممکن است گل ادریسی دچار مشکلات سلامتی شود.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان