به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش ساخت تراریوم حشرات

مراحل آموزش ساخت تراریوم حشرات

ساخت تراریوم حشرات شامل سه مرحله می باشد:آموزش راه اندازی و ساخت تراریوم حشراتآموزش اضافه کردن حشرات و گیاهان به تراریومآموزش نگهداری از تراریوم

با توجه به گسترش علوم مختلف از جمله کشاورزی، شما دیگر مجبور نیستید به فروشگاه آبزیان بروید و یک ماهی بخرید و آن را بعنوان  یک موجود خانگی زنده با طول عمر کم در منزل نگهداری کنید. بلکه در اطراف شما حشراتی هستند که می توانید در یک ظرفی بنام تراریوم از آنها بصورت طولانی مدت نگهداری کنید. تراریوم تان را با لایه بندی مختلفی از شن و ماسه و خاک در یک ظرف کوچک بسازید. هر گونه از حشراتی که دوست دارید را می توان در تراریوم نگه دارید. بنابراین تراریوم تان را می توانید با فراهم کردن غذا، رطوبت، و تمیز کردن دوره ای ظرف، نگهداری کنید. بطورکلی بدون هیچ کار و فعالیت بیش از حدی، شما صاحب یک ظرف با حشرات  منحصر به فرد خواهید شد.

مرحله 1

آموزش راه اندازی و ساخت تراریوم حشرات

  1. Image titled Make a Bug Terrarium Step 1
    1
    یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی برای تراریوم حشرات خریداری کنید. ظروف پلاستیکی برای حشرات را می توان از فروشگاه های عرضه محصولات حیوانات خانگی خریداری کرد. تراریوم خود را با در سوراخ دار برای ورود هوا آماده کنید. شما همچنین می توانید از وسایل شیشه ای مانند شیشه های دهانه گشاد، آکواریوم یا یک شیشه ی ماهی استفاده کنید. اگر ظرفتان درهای سفت و محکم دارد بهتر است آنها را با درهای مشبک عوض کنید، که در این صورت نیازی  به سوراخ کردن درب ظرف با دریل و چکش نمی باشد.
    • باید از دیگر ظروف مانند جعبه های مقوایی اجتناب کنید. زیرا با گذشت زمان به علت رطوبت، جعبه ها از هم پاشیده می شوند.
    • برای حشرات با اندازه بزرگتر مانند آخوندک (mantise)، اطمینان حاصل کنید که ظرف حداقل دو برابر بزرگتر از عرض بدن آنها و سه برابر بزرگتر از ارتفاع آنها است.
    • برای حشرات گوناگون کوچک به یک ظرف با اندازه ی متناسب با آنها نیاز می باشد. برای حشرات بزرگتر، فضای موردنیاز برای هر حشره را دو برابر کنید. زیرا تا وقتی که حشرات فضای کافی برای حرکت و پنهان شدن دارند،  خوشحال خواهند بود.
  2. 2
    کف تراریوم حشرات را با شن و ماسه بپوشانید. یک لایه نازک از شن و ماسه برای کف تراریوم ، کمک می کند تا آب را از خاک جدا و زهکشی نماید. این سنگ ها از رطوبت بیش از حد خاک و پوسیدگی هر گیاهی که در تراریوم شما وجود دارد جلوگیری می کند 
    • شما همچنین می توانید این لایه را با یک و نیم اینچ (1.3 سانتی متر) از زغال چوب بپوشانید. زغال چوب را می توان از فروشگاه های کشاورزی خریداری کنید. زغال، بوی تراریوم را در اثر رشد گیاهان کاهش می دهد.
  3. 3
    در این مرحله تراریوم حشرات را با خاک پر کنید. خاک را به اندازه کافی عمیق کنید تا حشرات بتوانند پنهان شوند. بین دو تا چهار اینچ (پنج تا ده سانتی متر) خاک به تراریوم اضافه کنید. 
    • شما ممکن است از خاک گلدان استفاده کنید، اما خاک فضای بیرونی هم برای حشرات آشنا است. خاک گلدان مواد شیمیایی دارد که ممکن است به برخی از حشرات آسیب برساند.

مرحله 2

آموزش اضافه کردن حشرات و گیاهان به تراریوم

  1. 1
    چند گیاه در خاک تراریوم بکارید. یک راه آسان برای جمع آوری گیاهان برای تراریوم این است که به محیط بیرون بروید و گیاهان و علف های هرز ناخواسته را از خاک بیرون بکشید. علف های هرز را به آرامی از خاک بیرون بکشید. یک سوراخ در خاک تراریوم ایجاد کنید و گیاه را در آن قرار دهید.
    • یک گیاه کوچک یا چند علف هرز معمولاً به اندازه ی کافی سبز هستند و تراریوم شما را زیبا خواهند کرد. البته فضای باز بیشتری را ایجاد کنید، تا بتوانید حشرات را ببینید.
    • گیاهان سبز و سالم، بهترین غذا برای حشرات هستند. البته به یاد داشته باشید که برخی از حشرات، فقط برگ های تازه می خورند.
  2. 2
    با تعدادی چوب و ایجاد یکسری مکان های پنهانی تراریوم را تزیین کنید. حشرات، عاشق مکان های پنهانی هستند.  در نزدیکی خانه خود در مکان های پنهانی می توانید حشرات را پیدا کنید. شاخه های کوچک، سنگ ها یا پوست درختان، در تراریوم بهترین مکان برای حشرات هستند.
    • وقتی تراریوم با تزئینات پر شد باز هم نیاز به فضای بیشتری برای حشرات است. در واقع فضای باز بیشتری را ایجاد کنید و چند مکان برای بالا رفتن و پنهان شدن حشرات ایجاد کنید.
  3. 3
    تعدادی حشره برای تراریوم تان بگیرید. در حیاط خود دنبال حشرات بگردید. آنها در مکان هایی هستند که قبلاً فکر می کردید نیز پیدا می شوند، مانند زیر شاخه ها، سنگ ها، و در بین گُل ها. شما همچنین می توانید سوراخ حفرکنید و حشرات مرده را نیز پیدا کنید و بیرون آورید. هر چیزی را می توان در تراریوم تان ببرید. اطمینان حاصل کنید که فضای زیادی را برای حرکت حشرات  به اطراف گذاشته اید.
    • حشره ی میل ورم  (Mealworms) و جیرجیرکها (crickets) حشرات رایج اولیه هستند. شما همچنین می توانید آنها را در کنار سایر حشرات، مانندحشرات توپ مانند (pill bugs) و سوسک بگذارید. گاهی اوقات شما حتی می توانید حشراتی مانند حلزون پیدا کنید.
    •  حشرات سمی یا گزنده را بشناسید. بهتر است  از گذاشتن عنکبوت، هزارپا، مورچه های آتشی و مورچه های نجار (مورچه های بزرگ سیاه) در تراریوم جلوگیری کنید.
    • اگر شما به دنبال حشراتی هستید که زیاد حرکت می کنند، جیرجیرکها و حلزون ها را امتحان کنید.
  4. 4
    حشرات جدید تراریوم را با میوه و سبزیجات تغذیه کنید. حشرات داخل تراریوم خود را با غذا نگهداری کنید. برش های کوچکی از هر میوه و سبزی که در  خانه دارید، به تراریوم اضافه کنید. برای مثال هویج گیاهی است که بسیاری از حشرات و حلزون ها از آن لذت می برند. غذا حشرات را خوشحال و سالم نگه می دارد.
    • گیاهان و کرم ها از خاک برای غذا استفاده می کنند. تجزیه غذا، مانند پوست موز و پوست تخم مرغ، و یا کمپوست، خاک را پر از مواد مغذی نگه می دارد.
    • فلس و پوست ماهی برای حشرات مناسب خواهد بود.

مرحله 3

آموزش نگهداری از تراریوم

  1. 1
    درب تراریوم حشرات را ببندید. تراریوم پوشیده نشده  می تواند منجر به  فرار حشرات شود. حشراتی مانند حلزون همچنین می توانند بالا بروند و یا خاک را کنار بزنند. اگر ظرف درب دارد، مطمئن شوید که محکم بسته است. در غیر این صورت، سطح بالایی ظرف را با توری یا یک صفحه مشبک پوشش دهید. آن را با یک نوار لاستیکی محکم کنید.
    • شما می توانید از یک درب، مانند درب شیشه های دهانه گشاد استفاده کنید. با استفاده از یک مته یا چکش در اطراف درب سوراخهایی ایجاد کنید. چند تا سوراخ، شاید پنج یا شش.
    • مطمئن شوید که حفره های هوا در بالای ظرف وجود داشته باشد. حشرات باید نفس بکشند!
  2. 2
    اطمینان حاصل کنید که خاک تراریوم خیس است. شما لازم نیست یک کاسه آب در تراریوم بگذارید، اما حشرات یک محیط مرطوب را می خواهند. هر روز، تراریوم را از نظر رطوبت بررسی کنید. از یک آبپاش استفاده کنید تا داخل تراریوم مرطوب شود. نباید خاک خیس شود، اما باید آن را به اندازه کافی مرطوب نگه داشت تا حشرات بتوانند در خاک حفره ایجاد کنند.
    • شما همچنین می توانید یک کاغذ رطوبت گیر یا توپ پنبه ای در بالای خاک تراریوم برای گرفتن رطوبت اضافی قرار دهید.
    •  یک رطوبت سنج بخرید. که رطوبت را در تراریوم نشان دهد. سعی کنید رطوبت را بالاتر از 75٪  نگه دارید.
  3. آموزش ساخت تراریوم حشرات مرحله 10
    3
    تراریوم را در یک مکان امن بگذارید. حشرات نیازی به گرما و نور خورشید زیاد نخواهند داشت. تراریوم را در بالای یک سطح صاف دور از نور مستقیم خورشید بگذارید.
  4. 4
    غذاهای نخورده  را از داخل تراریوم جمع کنید. میوه ها و سبزیجات فاسد شده را از کف تراریوم بردارید. هنگامی که متوجه شدید که غذاها خراب هستند، آنها را از بین ببرید زیرا در نهایت آنها بد بو شده و کپک خواهند زد. آنها را با قطعات کوچک غذای تازه جایگزین کنید.
  5. 5
    خاک تراریوم را هر هفته جابجا کنید. در حالت ایده آل، بهتر است که حشرات خود را با جایگزین کردن یکبار در هفته ی خاک تراریوم، حفظ و نگهداری کنید. نگاهی به نقاط و لکه ها و کپک ها داشته باشید. اینها شاخص هایی هستند که نشان می دهد وقت آن رسیده تا تراریوم را تمیز کنید. هر گیاه زردشده و یا نقاط مخفی کپکی دیدید باید خاک تراریوم را تعویض کنید.
    • قبل از تمیز کردن تراریوم، حشرات را جمع آوری کنید. آنها را با  یک وسیله ای مانند انبر جمع کنید و به یک تراریوم دوم یا ظرف دربسته با سوراخ های هوا انتقال دهید.
    • تراریوم ها با حشرات بزرگ و جیرجیرک ها باید هر هفته تمیز شود. اگر فقط چند حشره کوچک داشته باشید، می توانید به مدت طولانی تراریوم را رها کنید بدون آنکه متوجه بوی بد یا کپک شود.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان