به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

رطوبت مناسب گلخانه

تا اینجای آموزش متوجه شدید که عوامل محیطی گلخانه شامل موارد زیر است:

  1. بافت خاک مناسب گلخانه
  2. PH مناسب گلخانه
  3. EC مناسب گلخانه
  4. نور مناسب گلخانه
  5. آب مناسب گلخانه
  6. دمای مناسب گلخانه
  7. رطوبت مناسب گلخانه

با موارد 1 تا 6 در آموزش های قبلی آشنا شدید اما در این قسمت از آموزش گلخانه داری به مورد هفتم یعنی رطوبت مناسب گلخانه می پردازیم.


7- رطوبت گلخانه

مدیریت رطوبت در گلخانه، در کنترل نابسامانی های فیولوژیک، بیماری های قارچی و آفات موثر است. بعنوان مثال وجود رطوبت زیاد در فضای گلخانه باعث ایجاد و شیوع بیماری قارچی است.

در شب های سرد، رطوبت زیاد هوا در مجاورت پوشش سرد گلخانهه تبدیل به قطرات آب شده و باعث ریزش قطرات آب بر شاخ و برگ بوته ها خواهد هشد و به این طریق احتمال گسترش امراض قارچی افزایش می یابد.

بنابراین برای جلوگیری از کندانسه شدن، گلخانه ها را مرتب گرم کرده و روزها با تهویه مکرر از جمع شدن رطوبت در فضای گلخانه جلوگیری می نماییم. برای کنترل بیولوژیک بیماری ها، دمای بالا و رطوبت کم مناسب تر است.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

دیدگاه‌ها  

# محمد علی مخدومی میبد
با سلام مطالب خوب بود ولی اگه امکان داره درمورد گلخانه ویدویی هم در کنار مطالب گنجانده شود که آموزش همراه با دیدن یا همان ویدویی مربوطه بهتر در ذهن باقی می ماند.باتشکر.
# امیر پهلوان صادق
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان