به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش هرس گل ادریسی

مراحل آموزش هرس گل ادریسی

آموزش هرس گل ادریسی شامل دو مرحله می باشد:آموزش هرس گل های ادریسی که روی شاخه های قدیمی شکوفه دادندآموزش هرس گل های ادریسی که روی شاخه های جدید شکوفه دادند

هرس گل های ادریسی موجب حفظ شکل زیبای گل ها می شود و همچنین باعث می شود درختچه گل ادریسی هر ساله شکوفه های زیبا تولید کنند. توجه داشته باشید سایر گل های ادریسی به طور همزمان هرس نمی شوند ، لذا قبل از هرس درختچه ها، اطلاع از نوع رقم گل ادریسی ضروری است. اگر در زمان نادرست طی سال گل ادریسی را هرس کنید، شکوفه های کمتری در فصل بعد خواهید داشت. برای یادگیری زمان و چگونگی هرس گل ادریسی به مرحله 1 مراجعه کنید.

 

1

آموزش هرس گل های ادریسی که روی شاخه های قدیمی شکوفه دادند

  1. Image titled Prune Hydrangeas Step 1
    1
    تعیین کنید که آیا گل ادریسی شما روی چوب و شاخه های قدیمی شکوفه داده است. با توجه به این موضوع می توان گفت که آیا گل های ادریسی روی جوانه های سال گذشته شکوفه های جدید بهاری تولید می کند. گل های ادریسی با این ویژگی (که بر روی شاخه های قدیمی شکوفه داده است) در اوایل تابستان شکوفه می دهند، و گلها تا اواسط تابستان از بین می روند. در این مرحله، درختچه یا بوته ی گل ادریسی شروع به تولید جوانه هایی می کند که در سال بعد شکوفه می دهند. گل های ادریسی که بر روی چوب قدیمی شکوفه می دهند شامل موارد زیر است:
    • (Bigleaf, Mopleaf or Lacecap hydrangeas (Hydrangea macrophylla and H. serrata
    • (Oakleaf hydrangeas (H. quercifolia
    • قبل از شروع هرس کردن گیاه، رقم گل ادریسی  را شناسایی کنید.
     
  2. Image titled Prune Hydrangeas Step 2
    2
     دقیقاً بعد از زمان اوج شکوفه دهی هرس بوته های گل ادریسی را شروع کنید. از آنجا که این رقم از گل های ادریسی تولید جوانه ها را بلافاصله پس از شکوفه دهی، در اواخر تابستان و اوایل پاییز آغاز می کنند ، لازم است هرس آنها را دقیقاً وقتی شکوفه ها در اواسط تابستان شروع به خشک شدن و پژمردن می کنند ، انجام داد. به این ترتیب می توانید درختچه های گل ادریسی را قبل از شروع تولید جوانه هایی که به گلهای سال آینده تبدیل می شوند ، اصلاح و تربیت کنید. هر چه بیشتر منتظر بمانید ، احتمال آن وجود دارد که از رشد درختچه در سال آینده کم شود.
    • اگر این فرصت را از دست دادید ، فقط تا سال آینده برای هرس گل ادریسی صبر کنید. لازم نیست هر ساله گل های ادریسی هرس شوند ، بنابراین صبر کردن مشکلی نیز نخواهد داشت.
    • اگر از شکل و ظاهر گل ادریسی خود ناراضی هستید ، می توانید زودتر هرس کنید - فقط بدانید که با انجام چنین کاری خارج از تایم کوتاه اواسط تابستان، خطر آسیب به ظاهر گل را در بهار آینده خواهید داشت.
     
  3. Image titled Prune Hydrangeas Step 3
    3
    شکوفه های قدیمی تر را از بوته ی گل های ادریسی جدا کنید. درست بعد از گذراندن این مرحله ، از یک قیچی  برای حذف شکوفه های خشک شده ی گل ادریسی استفاده کنید. این کار را با ایجاد برش دقیقاً زیر سر شکوفه ها در نوک ساقه ها انجام دهید. این کار باعث می شود تا ظاهر گل ادریسی در فصل شکوفه دهی مرتب و منظم شود.
    • در این زمان می توانید چوب های مرده یا خشک شده را نیز حذف کنید. و آنها را از قسمت پایه گیاه اصلاح و تربیت کنید.
     
  4. Image titled Prune Hydrangeas Step 4
    4
    قدیمی ترین چوب های درختچه های گل ادریسی را حذف کنید. هنگامی که گل ادریسی چندین ساله است ، تولید شکوفه های کم شروع می شود. شما می توانید با چیدن تعدادی از شاخه های مسن - بیش از 1/3 - رشد شاخه های جدید را افزایش دهید. برای برش چوب های ضخیم تر ممکن است  نیاز به هرس کننده ها داشته باشید. این شاخه های قدیمی را از زمین برش دهید.
     
  5. Image titled Prune Hydrangeas Step 5
    5
    برای کاهش اندازه ی بوته ی گل ادریسی، هرس را انجام دهید. اگر بوته ی گل ادریسی تان کاملاً بزرگ شده است ، می توانید در خرداد یا تیر(درست بعد از فصل شکوفه دهی) آن را هرس کنید تا کوچکتر شود. 1/3 از شاخه ها را از  نزدیکترین نقطه اتصال شان به درختچه، تربیت کنید. در بیشتر موارد ، گل ادریسی به سرعت رشد می کند ، بنابراین ممکن است نتوانید بوته ی گل ادریسی را در اندازه کوچک، برای مدت طولانی نگهداری کنید.
    • این نوع هرس برای سلامتی گیاه ضروری نیست. این کار را فقط در صورتی انجام دهید که گل ادریسی فضای بیش از حدی را گرفته باشد. هنگام کاشت گل ادریسی جدید، بهتر است محلی را انتخاب کنید که در آن جا بتوانند آزادانه رشد کنند.
    •  گل ادریسی از رقم  Summer Endless از این قاعده استثناء است. این رقم نسبت به سایر ارقام از نگهداری کمتری برخوردار است و در هر فصلی می توان آن را هرس کرد - "زمان بد" برای هرس آن وجود ندارد.
    • گل ادریسی  Summer Endless عمدتاً تا زمان بلوغ می تواند تنها بمانند. سپس می توانید در بهار یا پاییز گل های خشک را حذف کرده "deadhead" تا گلهای جدید رشد کنند.
     
 

2

آموزش هرس گل های ادریسی که روی شاخه های جدید شکوفه دادند

  1. Image titled Prune Hydrangeas Step 6
    1
    تعیین کنید که آیا گل ادریسی روی شاخه جدید شکوفه داده است. این رقم از گل های ادریسی در هر بهار شاخه ی جدیدی تولید می کنند، سپس در اواخر تابستان این شاخه شکوفه می دهد. این شاخه ها تمایل به شکوفه دهی دیرتر از گل های ادریسی دارند که روی چوب و شاخه های قدیمی شکوفه می دهند، زیرا ارقامی که چوب جدید تولید می کنند ، به زمان بیشتری برای ایجاد جوانه نیاز دارند. ارقام زیر بر روی چوب جدید شکوفه می دهند:
    • Panicle hydrangeas (H. paniculata), such as PeeGee or Limelight. این ارقام را می توان به شکل درختی هرس کرد.
    • Smooth hydrangeas (H. arborescens), such as Annabelle
    • قبل از شروع هرس کردن گیاه، رقم گل ادریسی  را شناسایی کنید.
     
  2. Image titled Prune Hydrangeas Step 7
    2
    هرس گل ادریسی باید در اواخر زمستان قبل از شروع تولید جوانه ها انجام شود. از آنجا که این ارقام شکوفه های خود را بر روی ساقه های جدید تولید می کنند ،  قبل از شروع رشد ، آنها را در زمستان هرس کنید. این بهترین زمان سال برای هرس ارقام شاخه جدید است ، اما می توانید در سایر اوقات سال نیز آنها را هرس کنید - فقط قبل از شکوفه دهی در بهار و اوایل تابستان ، از هرس آنها خودداری کنید.
    • در زمستان می توانید تمام ساقه های این نوع گل ادریسی را تا 1/3 برش دهید. هرس در این زمان به درختچه کمک می کند تا گلهای بزرگتر و زیباتری تولید کند.
    • با این حال ، بسیاری از باغبان ها دوست دارند که گل های ادریسی شان، گل های کوچک تری با ساقه های محکم داشته باشند. اگر شما نیز این موضوع را ترجیح می دهید، باید هرس را در پاییز انجام دهید تا گیاهان قبل از شکوفه دهی شاخه های قوی رشد دهند.
     
  3. Image titled Prune Hydrangeas Step 8
    3
    چوب های مرده و شاخه های قطع شده را از گل ادریسی هرس کنید. برای بریدن چوب ها و شاخه های مرده که قطع شده یا در هم پیچیده اند از قیچی یا هرس دستی استفاده کنید. این کار باعث آزاد شدن گیاه می شود و جریان هوا را بهتر می کند و باعث تقویت شاخه های قوی تر نیز می شود.
     
  4. Image titled Prune Hydrangeas Step 9
    4
    تعدادی از شاخه های قدیمی را برای حمایت از گیاه دست نزنید تا به رشد خوب گیاه کمک کنید. گل های ادریسی تمایل دارند به سمت سنگین قرار گیرند، بنابراین در هرس شاخه های قدیمی زیاده روی نکنید. شبکه خوبی از شاخه های سالم را دست نخورده بگذارید تا شاخه ها زیر وزن گل ها نشکنند.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان