به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش نحوه ی خرید خاک های ارگانیک

مراحل آموزش نحوه ی خرید خاک های ارگانیک


دسترسی و خرید خاک ارگانیک واقعی می تواند مشکل باشد، اما برای کشاورز یا باغبان، تشخیص دقیق محصولات ارگانیک ضروری است. هنگام خرید خاک ارگانیک، از یک  منبع قابل اعتماد، خاک با کیفیت بالا پیدا کنید که با نیازهای شما منطبق باشد.

 

مراحل

  1. آموزش خرید خاک های ارگانیک 1
    1
    تحقیقات خود را در ارتباط با خاک ارگانیک انجام دهید. در حقیقت پیدا کردن خاک ارگانیک ممکن است دشوار باشد، زیرا تبلیغات رسانه ای خاک ارگانیک در چند سال گذشته افزایش یافته است. علاوه بر این، استانداردهای ارگانیک نیز سخت تر شده است، زیرا تقاضا برای کالاهای ارگانیک در حال پیشرفت است،  قبل از خرید خاک ارگانیک، از انتظارات خودتان آگاه باشید. اثرات  مواد شیمیایی می تواند در خاک ها متداول باشند، به خصوص در خاک هایی که حاوی انواع خاصی از کودها هستند، اما اگر مقدار مواد شیمیای به اندازه کافی کم باشد، این خاک هنوز هم می تواند به عنوان خاک ارگانیک در نظر گرفته شود.
     
  2. آموزش خرید خاک های ارگانیک 2
    2
    منابع خاک ارگانیک را بررسی کنید. یک روش خوب برای یافتن یک خاک ارگانیک این است که بررسی ها و توصیه های سایر تولیدکنندگان متعهد به فعالیت های ارگانیک را در نظر بگیرید. اگر شما تمام افراد کشاورز یا باغبان ارگانیک را می شناسید، این مخاطبین بهترین مکان برای شروع بررسی هایتان هستند و اگر نه، به یک انجمن آنلاین از تولید کنندگان ارگانیک بپیوندید. با این حال، برای رفتن به یک وب سایت اختصاصی خاک ارگانیک، بهتر است که یک وبسایت پیدا کنید که وابسته به هیچ یک از نام های تجاری یا شرکت های خاص نباشد، زیرا این وب سایت ها احتمالا در بررسی هایشان شما را دچار انحراف خواهند کرد.
     
  3. آموزش خرید خاک های ارگانیک 3
    3
    نگاهی به برندها و ترکیبات معتبر ارگانیک بیندازید. تحقیق درباره ی خاک ارگانیک، به خرید از منابع معتبر کمک می کند. صدور گواهی نامه باید از منابعی، از جمله سازمان های USDA و سازمان های شخص ثالث باشد. این برگه مانند سابقه کار می باشد، البته تا زمانی که  دارای گواهینامه از یک سازمان معتبر باشد.
    • یکی از بهترین گواهینامه های خاک ارگانیک، از موسسه بررسی مواد ارگانیک صادر می شوند. این سازمان غیر انتفاعی محصولات را بر اساس الزامات استاندارد ارگانیک ملی (National Organic Standard) قضاوت می کند. خاکهایی که توسط این گروه تأیید می شوند، برچسب "OMRI Listed" خواهند داشت.
     
  4. آموزش خرید خاک های ارگانیک 4
    4
    در صورت امکان از تولید کنندگان محلی، خاک ارگانیک خرید کنید. کشاورزان محلی و شهرداری ها اغلب ترکیبات خاک ارگانیک را بفروش می رسانند، به ویژه ترکیباتی که با کمپوست افزایش می یابند. در صورت خرید از یک تولید کننده محلی، به یکی از مزرعه های ارگانیک بروید یا  از تولیدات ارگانیک معتبر خاک بخرید. به منظور تولید محصول ارگانیک، باید از روش ها و محصولات، از جمله خاک ارگانیک، برای رشد گیاهان استفاده کنید. به همین ترتیب می توانید مطمئن باشید که خاک استفاده شده و خریداری شده واقعا ارگانیک است.
     
  5. آموزش خرید خاک های ارگانیک 5
    5
    به یک مرکز باغبانی با تولیدات خوب و سالم سر بزنید. مراکز باغبانی کوچکتر و فروشگاه های خانگی بزرگ ممکن است قادر به جمع آوری خاک های ارگانیک پیشرفته نباشند، بنابراین انتخاب این مراکز ممکن است مثمر ثمر نباشد. با این حال، یک مرکز باغبانی و یا فروشگاه پیشرفته ی خانگی که به اندازه ی کافی خاک های ارگانیک را ذخیره و انبار کرده تقریباً همیشه تعدادی انتخاب  از خاک ارگانیک را برای مشتریان خود دارد، حتی اگر انتخاب خیلی بزرگی در میان  نباشد. از آنجایی که این فروشگاه ها دارای استانداردهای لازم هستند تلاش می کنند تا از جریمه شدن جلوگیری کنند، لذا خاک های ارگانیکی که به فروش می رسانند احتمالا قانونی هستند.
     
  6. آموزش خرید خاک های ارگانیک 6
    6
    از فروشگاه آنلاین خاک ارگانیک خریداری کنید. اینترنت بیشترین انتخاب ها و متنوع ترین ترکیبات خاک ارگانیک را در اختیار شما می گذارد. مشکلی که خرید اینترنتی دارد اینست که مشتری قبل از خرید نمی تواند خاک را بررسی کند،  اما زمانی که شما از منابع قابل اعتماد خرید کنید و نگاهی دقیق به مواد تشکیل دهنده بیندازید، احتمالا می توانید یک خاک ارگانیک واقعی سفارش دهید. حداقل مزیت خرید اینترنتی، راحتی و انتخاب از بین گزینه ها، این روش را با ارزش می سازد.
     
  7. آموزش خرید خاک های ارگانیک 7
    7
    نگاهی دقیق به لیست اجزا تشکیل دهنده ی خاک ارگانیک بیندازید. در صورت شک و تردید، برچسب روی یک بسته خاک ارگانیک ، می تواند تمام اطلاعات لازم را به شما نشان می دهد. لیست مواد تشکیل دهنده ی خاک ارگانیک را بررسی کنید. اگر نکته ای برایتان مبهم است، قبل از خرید، این قسمت را بررسی کنید.
    • برخی از ترکیبات سنتی خاک ارگانیک  بحث برانگیزتر از بقیه می باشند. ورمیکولیت می تواند حاوی رگه های آزبست باشد، پیت ماس نیز گاهی اوقات با عوامل مرطوب شیمیایی درمان می شود و کنجاله پنبه دانه اغلب با آفت کش های شیمیایی آلوده می شوند.
    • علاوه بر بررسی لیست برای اطلاع از مواد تشکیل دهنده خاک ارگانیک، لیست را  بررسی کنید تا خاک های پیشنهادی برای باغ و یا مزرعه را بر اساس مواد مغذی و غلظت مورد نیاز، مشخص شوند.
     
  8. آموزش خرید خاک های ارگانیک 8
    8
    خاک ارگانیک را بو کنید. در صورت خرید خاک به صورت شخصی، قبل از خرید، خاک را به خوبی بو کنید. خاک باید بوی خوب و خاکی داشته باشد، حتی اگر حاوی کود یا کمپوست باشد. اگر خاک بوی پوسیدگی و  فاسدی یا بوی سولفوریک داشته باشد، احتمالاً یکسری ترکیبات هنوز در خاک وجود داشته که به درستی خرد نشده اند. به همین ترتیب، خاک احتمالاً قادر به ارائه تمام نیازهای گیاهان  نیست.
     
  9. آموزش خرید خاک های ارگانیک 9
    9
    نگاه دقیقتری به خاک ارگانیک بیندازید. نظرات نسبت به خاک ارگانیک ممکن است متفاوت باشد، اما باید از برخی  اصول اولیه  آگاه باشید. اکثر خاک های ارگانیک، به ویژه آنهایی که حاوی کمپوست هستند، باید تیره و نرم باشند. اگر، خاک حاوی یک جزء سنگین تر مانند رس باشد، خاک به طور قابل توجهی سنگین تر می شود و نرم نیست. خاکهایی که حاوی خزه یا شن و ماسه هستند ممکن است حتی سبکتر و کمرنگ تر بنظر برسند.
    • خاک ارگانیک را باید لمس کنید. در صورت امکان، با دستتان وزن و بافت خاک را ارزیابی کنید. هر چند با نگاه کردن به خاک کمی می توان اطلاعات خوبی از خاک بدست بیاورید، اما لمس آن بین دستان  کیفیت را بیشتر نشان می دهد. خاک ارگانیک با کیفیت خوب باید بافت یکنواخت و یکدست داشته باشد.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان