به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش تغذیه ی گیاهان گوشتخوار

مراحل آموزش تغذیه ی گیاهان گوشتخوار

آموزش تغذیه ی گیاهان گوشتخوار شامل دو مرحله می باشد:آموزش تغذیه گیاهان گوشتخوارآموزش مراقبت از گیاهان گوشتخوار

در بیشتر موارد، گیاهان گوشتخوار می توانند به راحتی شکار و طعمه خود را بگیرند. زیرا آنها برای این کار تکامل یافته اند. گونه هایی از گیاهان گوشتخوار که در شرایط ایده آل رشد نمی کنند، ممکن است درباره ی تغذیه، بیشتر رنج ببرند. باغبانانی که احساس می کنند که  گیاهان نیاز به غذا دارند، باید این فرایند را با احتیاط ادامه دهند، به خصوص اگر گیاه مورد نظر، ونوس حشره خوار  (Dionaea muscipula) باشد. 

بخش 1

آموزش تغذیه گیاهان گوشتخوار

  1. تغذیه گیاهان گوشتخوار مرحله 1
    1
    گیاهان گوشتخوار را فقط با حشرات  تغذیه کنید. هر گوشتی که برای مصرف انسان یا هر چیز دیگری جز حشرات را برای تغذیه گیاهان گوشتخوار استفاده نکنید. بسیار تعجبآور است که بسیاری از کتاب ها و وب سایت های معتبر، به مردم می گویند که قطعات کوچک گوشت، معمولا همبرگر، را به گیاه ونوس حشره خوار بدهید. اما باید دانست، تله های روی گیاهان گوشتخوار فقط برای گرفتن حشرات طراحی شده اند.
    • غذاهای نامناسب ممکن است گیاهان گوشتخوار را کاملا از بین نبرند، اما این غذاها هر تله ای را که آنها را در بر می گیرند، از بین خواهند برد.
    • حشرات را با دقت انتخاب کنید. بهترین انتخاب، حشرات کوچکی هستند که سایزشان حدود 1/3 اندازه تله (دهانه، دام) گیاه هستند، در غیر این صورت گیاه گوشتخوار در هم شکسته خواهد شد.
    • شما می توانید حشرات زنده یا مرده را برای تغذیه ی گیاهان گوشتخوار استفاده کنید. با این حال، بعضی از گیاهان گوشتخوار مانند ونوس حشره خوار تنها حشرات زنده را می خورند مگر اینکه انگیزه دیگری مطرح باشد.
     
  2. تغذیه گیاهان گوشتخوار مرحله 2
    2
    تله ی گیاهان گوشتخوار را غرق در غذا نکنید. هر تله چسبنده در  ونوس حشره خوار فقط می تواند تعدادی از حشرات  را قبل از اینکه سیاه شوند و از بین بروند،  به دام بیندازند.
    نکته: گیاهان گوشت‌خوار با ۵ روش، طعمه خود را به دام می‌اندازند: ۱- از طریق چسبندگی ۲- از طریق مکندگی ۳- از طریق بسته شدن برگ‌‌ها ۴- از طریق افتادن طعمه در گودال گیاه ۵- از طریق ایجاد تله.
     
  3. تغذیه گیاهان گوشتخوار مرحله 3
    3
    گیاه گوشتخوار خود را در نزدیکی سایر گیاهان درگیر با آفت قرار دهید. یک روش طبیعی و مفید برای تغذیه گیاهان گوشتخوار،  قرار دادن آنها در اطراف سایر گونه های در گیر با حشرات است.
    • باغبان باید در نظر داشته باشد که با این روش از شر همه ی حشرات و آفات موجود در سایر گیاهان  خلاص نمی شود ، اما ممکن است به عنوان یک روش کنترل کننده مفید باشد.
     
  4. تغذیه گیاهان گوشتخوار مرحله 4
    4
    باید بدانید که بیشتر گیاهان گوشتخوار نیازی به تغذیه دستی ندارند. حتی گیاهان خانگی نیز  عموماً نیازی به تغذیه ندارند. هر چند که صاحبخانه ها از وجود حشرات متنفرند اما بازهم حشرات به داخل خانه وارد می شوند، که در مورد همه گیاهان گوشتخوار این موضوع خوشحال کننده می باشد.
     
 

بخش 2

آموزش مراقبت از گیاهان گوشتخوار

  1. تغذیه گیاهان گوشتخوار مرحله 5
    1
    از به دام انداختن حشرات غیرضروری به داخل تله خودداری کنید. به باغبانان پیشنهاد می شود که همه تله ها را در گیاه ونوس حشره خوار وارد نکنید، زیرا این تله ها فقط در بعضی از زمان ها باز و بسته می شوند و این کار می تواند انرژی با ارزش گیاه را هدر دهد.
     
  2. تغذیه گیاهان گوشتخوار مرحله 6
    2
    گیاهان گوشتخوار را کوددهی نکنید. گیاهان گوشتخوار مانند بیشه قرمز یا شبنم آفتابی یا خورشید (گونه های دروزا Drosera) ، گیاه کره ای یا باترورت (گونه های Pinguicula) ، گیاهان ونوس حشره خوار ، گیاهان کوزه ای (گونه ساراسینا Sarracenia) و گیاهان کوزه ای گرمسیری (گونه های  نپنتس Nepenthes) و همچنین انواع گران تر آنها به طور معمول در خاک های مرطوبی که عاری از مواد مغذی مشخصی هستند رشد می کنند.  به نوبه خود این موضوع منجر به سازگاری آنها برای گرفتن طعمه و تکمیل نیازهایشان خواهد شد.
    • بنابراین ، باغبانان باید از تغذیه کودی گیاهان گوشتخوار خودداری کنند ، مگر اینکه کاملاً مطمئن باشند که این کار فایده دارد.
     
  3. تغذیه گیاهان گوشتخوار مرحله 7
    3
    کود موردنظرتان  را با آب مقطر بشویید. اگر باغبانان بطور تصادفی از کودهای معمولی برای گیاهان گوشتخوار خود استفاده کنند ، باید یک مقدار نمونه از کود را با آب مقطر مناسب یا آب بارانی که در قسمت زیرین گلدان  ریخته شده، بشویند.
    • چندین بار این روند را تکرار کنید. هیچ تضمینی برای نجات گیاهان گوشتخوار وجود ندارد ، اما اگر گیاه در معرض مقدار کمی کود باشد ، احتمال موفقیت وجود دارد.
     
  4. تغذیه گیاهان گوشتخوار مرحله 8
    4
    در مورد انواع خاصی از گیاهان گوشتخوار مطالعه کنید. بسیاری از انواع گیاهان گوشتخوار علاوه بر مواردی که در اینجا ذکر شده وجود دارند که هرکدام نیازها و مقرارت خاص خود را دارند. بنابراین ، باغبانان باید تحقیقات مناسبی را در مورد گونه ی خاص مورد نظر خود انجام دهند تا نحوه ی مراقبت دقیق از آنها را بدانند.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان