به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کاشت سوییچ گرس

مراحل کاشت سوییچ گرس

سه مرحله:انتخاب نوع و مکان گیاهکاشت و مراقب ازسوییچ گرسزمین کاشت سوییچ گرس

 به طور طبیعی، سوییچ گرس دامنه های غربی و ساوانا های شرقی را زینت می بخشد. از سوییچ گرس می توان به عنوان علوفه دام یا سوخت طبیعی استفاده کرد، اما بلندی و زیبایی این گیاه آن را به انتخاب مناسبی برای محوطه سازی تبدیل کرده است. مهر ریشه سوییچ گرس به خوبی می تواند سیل را تحمل کند، بنابراین این گیاه همچنین می تواند برای محافظت از خاک در برابر فرسایش باشد. کارتان را با انتخاب نوع سوییچ گرسی که نیاز دارید شروع کنید و پس از کاشت، شما برای چندین سال نیازی به کاشت مجدد ندارید.

 

1

انتخاب نوع و مکان گیاه

  1. Image titled Plant Switchgrass Step 1
    1
     نوع سوییچ گرس را انتخاب کنید. اگر شما در گلخانه محلی تان به دنبال سوییچ گرس می گردید، ممکن است گیاهی با این اسم بیابید اما، ولی این گیاه دارای انواع مختلف در انواع رنگ ها و اندازه هاست. سوییچ گرس در اواسط سال شکوفه می زند و معمولا' در بهار و زمستان قهوه ایست. این نکات را زمانی که می خواهید سوییچ گرس بخرید در ذهن داشته باشید. در زیر انواع سوییچ گرس که می توانه در خانه رشد داد، آمده است:
    • نورث وود(Northwind): شکوفه های زرد می دهد و بین ۴ تا ۶ فوت رشد می کند.
    • کلود ناین(Cloud Nine): شکوفه های زرد کم رنگ می دهد و بین ۵تا ۹ فوت رشد می کند.
    • هوی متال(Heavy Metal): شکوفه های صورتی کم رنگ می دهد و بین ۴ تا ۵ فوت رشد می کند.
    • شناندوآ(Shenandoah): شکوفههای صورتی زنگاری می دهد و بین ۴ تا ۵ فوت رشد می کند.
    • روسترابیش(Rotstrahlbusch): شکوفههای گلبهی می دهد و بین ۴ تا ۵ فوت رشد می کند.
    • وریور(Warrior): شکوفههای سبز می دهد و بین ۴ تا ۶  فوت رشد می کند.
     
  2. Image titled Plant Switchgrass Step 2
    2
    نقطه مناسبی برای کاشت بیابید. این گیاه بسته به نوع بین ۳ تا ۹ فوت رشد می کند. این نکته را برای انتخاب محل کاشت باید در نظر بگیرید. گیاه را در ته باغتان بکارید تا گیاهان کوچک تر در پشت این گیاه از دید پنهان قرار نگیرد.
    • گیاه را در جایی بکارید که جلوی پنجره را نگیرد. گیاه را در جایی بکارید که نمی خواهید منظره پشت آن را از دست بدهید.
    •  وقتی سوییچ گرس بلند می شود، زیاد عریض نمی شود. نگران نباشید که گیاه خود را گسترش دهد، گیاه بیش از نصف قدش خود را گسترش دهد.
     
  3. Image titled Plant Switchgrass Step 3
    3
    محل کاشت باید آفتاب گیر باشد.  سوییچ گرس بومی دشت ها و ساوانا ها، با فضای باز و آزار و آفتابگیر است. مکانی در حیاطتان بیابید که مانند زیستگاه گیاه، آفتابگیر و بدون سایه (یا کم سایه) باشد.
    • sسایه زیاد باعث خزیدن ریشه به اطراف می شود و که باعث ضعیف شدن گیاه می شود. در موقعیت مناسب ریشه مستقیم و عمیق رشد می کند.
    • اگر جایی کاملا آفتابی برای کاشت ندارید می توانید در نقطه ای با سایه  جزئی هم خوب است ولی بهتر که گیاه نور کامل خورشید را دریافت کند.
     
  4. Image titled Plant Switchgrass Step 4
    4
    نگران کیفیت خاک نباشید.  سوییچ گرس گیاهی مقاوم است که می تواند در خاکی که خیلی غنی نیست، زندگی کند. از آنجایی که این یک گونه بومی است، نیاز به نگه داری زیادی ندارد و نیازی نیست پیش از کاشت خاک را اصلاح کنید. اگر شما در مورد کیفیت خاک خود نگران هستید،گیاه خود را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که زمینی که در آن زندگی می کند را دوست دارد.
    • خاک های شنی و رسی تقریباً برای بیشتر انواع سوییچ گرس مناسب است و نیازی به تغییر یا اصلاح خاک نیست.
    • مهم نیست خاک خشک یا مرطوب باشد چون در هر حال برای گیاه خوب است ولی گیاه نباید زیاد به گیاه آب دادو خاک گیاه گلی شود.
     
  5. 5
    برای گیاه گلدان تهیه کنید.  اگر شما در جایی زندگی می کنید که سوییچ گرس به صورت طبیعی رشد نمی کند، می توانید آن را در گلدان بکارید. گونه ای از سوییچ گرس انتخاب کنید و آن را در گلدانی استاندارد و خاک گلدانی غنی نشده بکارید. اطمینان حاصل کنید که گلدان به اندازه کافی محکم و عمیق است تا گیاه به راحتی در گلدان ریشه کند. مهرریشه گیاه  این گیاه می تواند تا سه متر رشد کند، پس گیاهان پیر تر باید در گلدان های مناسب قرار داد تا سالم بماند.
    Image titled Plant Switchgrass Step 5
     
 

2

آموزش کاشت و مراقبت از  سوییچ گرس

  1. Image titled Plant Switchgrass Step 6
    1
    گیاه را در اوایل بهار بکارید. بهترین زمان برای کاشت گیاه اوایل بهار است زیرا این کار به گیاه زمان کافی می دهد تا ریشه اش را قبل از اینکه که هوا خیلی گرم شود، مستقر کند.گیاه همین که در خاک مناسب کاشته شود، رشد می کند اما، باید قبل از فصل سرد سال کاشته شود. دمای خاک باید بیش از شصت درجه باشد تا گیاه در آن کاشته شود.
    • شما باید گیاه را با توجه به دمای منطقه زندگی تان بکارید. اگر در جایی زندگی می کنید که دما کمتر از شصت درجه نمی شود، باید گیاه را در پاییز یا زمستان بکارید.
    • اگر شما در منطقه سردی زندگی می کنید بهتر است تا پایان بهار برای کاشت سوییچ گرس صبر کنید.
    •  دمای خاک باید بیش از شصت درجه باشد تا گیاه در آن کاشته شود. دما باید بیش از شصت درجه باشد تا گیاه در آن کاشته شود. 
     
  2. Image titled Plant Switchgrass Step 7
    2
    بذر بخرید. برای اهداف تزئینی بهتر است به جای بذر، جوانه بخرید چون بذر آهسته جوانه می زنند.
    • خاک را به عمق چند فوت نرم کنید تا بتوانید عمق مهر ریشه را به راحتی تنظیم کنید. سنگ و ریشه را حذف کنید.
    • هر دانه را به فاصله 12 اینچ از هم بکارید. با آب کم فشار آبیاری کنید تا به قرار گرفتن دانه در خاک کمک کند.
     
  3. Image titled Plant Switchgrass Step 8
    3
     بذر سوییچ گرس را در سرتاسر زمین بپراکنید. این روش، بهترین روش برای کاشت سوییچ گرس است اگر شما به جای چند دسته سوییچ گرس، زمین چمن بخواهید. زمین را با شن کش یا خیش به عمق نیم اینچ نرم کنید، سپس بذر را پخش کنید. جوانه زنی گیاه، زمان می برد.
    • اگر دوست ندارید می توانید زمین را خیش نکشید، گیاه می تواند در این شرایط هم به خوبی رشد کند.
    • فوراًً پس از کاشت گیاه، سطح کشت را آبیاری کنید تا به گیاه کمک کنید در جایش مستقر شود.
    • در زمین کشت، ردیف هایی به فاصله دو اینچ از یکدیگر بسازید و بین هر بذر  دوازده اینچ فاصله بگذارید.
     
  4. Image titled Plant Switchgrass Step 9
    4
    اجازه دهید خورشید و باران از گیاهتان نگه داری کنند. پس اینکه بذر هایتان مستقر شدند، دیگر نیازی به آبیاری نیست. باران بهاره و تابستان برای گیاه کافی است. وقتی ریشه مستقر شود، گیاه شروع به بلند شدن می کند.
    • به گیاه کود ندهید. به عنوان گونه ای وحشی نیازی به کود ندارد. کود می تواند به رشد سالم گیاه آسیب برساند.
    • شما در مورد خاک های خیلی ضعیف می توانید خاک را کوددهی کرده یا خاک های خیلی خشک را آبیاری کنید.
    •   از درمان گیاه با علف کش یا دیگر سموم اجتناب کنید. اگر با اهداف زینتی این گیاه را پرورش می دهید، علف هرز یا آفت برای گیاه مشکل زا نیست.
     
  5. Image titled Plant Switchgrass Step 10
    5
    اواخر زمستان، گیاه را هرس کنید. پس از تابستان گیاه رشد زیادی می کند و در زمستان به خواب می رود. در اواخر زمستان گیاه را چند اینچ هرس کنید. گیاه در هوای گرم دوباره جوانه زده و به اندازه قبلی خود می رسد.
     
 

3

زمین کاشت سوییچ گرس

  1. Image titled Plant Switchgrass Step 11
    1
    حواستان به ملخ ها باشد.  اگر شما تمام زمینتان سوییچ گرس کاشته اید،باید نگران حمله ملخ ها باشید. آن ها برای زمینتان تهدید به حساب می آیند. برای مقابله با این مشکل شما دو راه دارید:
    • روی گیاه آرد بپاشید. با هدف جلوگیری از تهدید حشرات یا علف هرز، روی گیاه آرد را به صورت غبار بپاشید و پس از دو روز آن را بشویید.
    • از مواد شیمیایی استفاده کنید. آفت کش شیمیایی های شیمیایی بهترین گزینه هستند اما اگر سوییچ گرس به عنوان غذای دام یا گونه های اصلی استفاده کنید، آفت کش به آخرین گزینه تبدیل می شود.
     
  2. Image titled Plant Switchgrass Step 12
    2
    بعد از گلدهی گیاه را برداشت کنید. اگر شما این چمن را به برای غذای دام یا سوخت زیستی رشد می دهید، بهترین زمان برای برداشت، دقیقا بعد از گلدهی گیاه است. البته شما می توانید بعد گذراندن اولین فصل سرد هم آن را برداشت کنید. اگر شما اوایل سال برداشت کردید، ممکن است بتوانید سری بعد را قبل از زمستان بکارید. 
     
  3. Image titled Plant Switchgrass Step 13
    3
    وقتی قد گیاه به ۱۲ تا ۱۶ اینچ(۳۰.۵ تا ۴۰.۵ سانتی متر) رسید، برای چرا آماده است. گاو ها عاشق سوییچ هستند و این گیاه منبع خوبی برای تغذیه آن هاست. اطمینان حاصل کنید که قد گیاه بیش از سی سانت است تا در هنگام چرا آسیب نبیند.
    • چرا را زمانی که قد گیاه به شش اینچ رسید متوقف کنید.
    •  بعد از چرا به گیاه ۳۰ تا ۶۰ روز فرصت استراحت دهید.
     
  4. Image titled Plant Switchgrass Step 14
    4
    زمین تحت کشت این گیاه را هر سه تا پنج سال بسوزانید. سوزاندن روش معمولی برای انواع مختلف چمن های بومی است، زیرابه رشد گیاه جدید کمک می کند. این کار همچنین از بین رفتن بخشی از مالچ می شود که برای  پناه دادن به ها و حیواناتی که نیاز به فضای میان ساقه های علف دارند، ضروری است. ممکن است در محل زندگی شما در مورد زمان یا چگونگی سوزاندن گیاه قوانین یا محدودیت هایی وجود داشته باشد باشد بنابراین در این باره مطلع شوید .

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان