به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش نحوه کاشت چمن با بذر

مراحل چگونگی رشد چمن از بذر

آموزش رشد چمن در چهار مرحله:آموزش انتخاب نوع چمنآموزش آماده سازی خاک برای کاشتآموزش کاشت بذرآموزش مراقبت از چمن

آیا جا هایی از زمین چمن شما خالی شده است؟ پروش چمن سطحی را فراهم می کند که از فرسایش خاک جلوگیری می کند. چمن  زیبایی طبیعت را خانه شما اضافه می کند. بهترین نوع چمن را با توجه به منطقه زندگی تان انتخاب کنید، به درستی بکارید و از آن مراقبت کنید تا چمن های با طراوتتان رشد کند.

 

1

آموزش انتخاب نوع چمن

  1. Image titled Grow Grass from Seeds Step 1
    1
    در مورد نوع چمنی که در بهترین رشد را در منطقه شما رشد می کند تحقیق کنید . اکثر انواع چمن  یا سردسیر و یا گرمسیرهستند.برای داشتن چمن سالم بسیار مهم است که بدانید چه نوع چمنی بهترین رشد را در منطقه شما دارد.
    • چمن سردسیری برای جاهایی با تابستان خنک، عالی است و در بهار و پاییز، دمای هوا بین 60 تا 75 درجه فرانهایت (16 تا 24 درجه سانتی گراد) بهترین رشد را دارد. این نوع چمن اغلب در تابستان به رنگ قهوه ای در آمده و به خواب فرومی رود؛ اما با آبیاری مناسب رنگ آن ممکن است حتی در زمستان برگردد. چمن های سردسیری شامل موارد زیر است :
      • "چمن کنتاکی بلو"، نوعی چمن سبز تیره ظریف است که به خوبی در سایه رشد می کند.
      • "فسکایو بلند" نوعی چمن درشت است که نیاز به مراقبت کمی دارد.
      • "چمن پرنیال رای" که بافت متوسطی دارد، در نور خورشید به خوبی رشد می کند.
    • چمن های گرمسیری در هوای گرم، از جنوب آمریکا  تا مدار راَس السرطان به خوبی رشد می کنند. آنها که در بهار  کاشته می شوند،در تابستان تا دمای  80 تا 90 درجه فارنهایت (27 تا 32 درجه سانتیگراد) تحمل می کنند تا هوا  خنک تر شود و سپس در هوا خنک تر به خواب می روند. چمن های گرم فصل عبارتند از:
      • "چمن برمودا"کاملا مناسب جایی کاملا آفتابگیر و بدون سایه است.
      • "چمن زویشا"که بافت متوسطی دارد، در زمستان مقاوم تر از انواع دیگر چمن های گرمسیری ست.
      • "چمن سنت آگوستین" چمنی با بافت درشت است که نمی تواند در برابر زمستان های سرد مقاومت کند.
     
  2. Image titled Grow Grass from Seeds Step 2
    2
    تصمیم بگیرید که چه نوع چمنی در شرایط حیاط بهتر شما رشد کند. همان طور که آب و هوا در منطقه شما  روی سلامت چمن تاثیر می گذارد، شرایط  حیاط شما هم  اثر گذار است. صدها نوع بذر برای رشد در محیط های خاص اصلاح شده اند. هنگام انتخاب یک نوع چمن متغیرهای زیر را در نظر بگیرید:
    • آیا حیاط شما دارای زهکشی خوب است یا  خیلی سریع خشک می شود؟ بعضی از دانه ها برای زنده ماندن در خاک خیلی مرطوب اصلاح شده اند. برخی دیگر مقاوم در برابر خشکسالی هستند.
    • آیا حیاط شما دارای سایه فراوان یا خورشید کامل است؟
    • روی چمن چقدر رفت و آمد می شود؟بعضی از انواع چمن می توانند رفت و آمد زیاد را تحمل کنند اما برخی دیگر نه.
    • آیا چمن شما برای مقاصد تزئینی است یا میخواهید با پاهای برهنه روی آن راه بروید؟ بعضی از گیاهان علفی زیبا، اما درشت هستند. برخی دیگر نرم هستند، مناسب برای دراز کشیدن است.
    • هر چند وقت یکبار میخواهید چمنتان را بزنید؟ بعضی از گیاهان به سرعت رشد می کنند و هر هفته باید آنها را کوتاه کرد و برخی دیگر آرام تر رشد می کنند.
     
  3. Image titled Grow Grass from Seeds Step 3
    3
    شما می توانید بذر چمن  را در فروشگاه های کشاورزی و یا به صورت آنلاین خریداری کنید. از یک منبع معتبر بخرید.
    •  مقدار بذر چمنی که نیاز دارید را محاسبه کنید. هر نوع بذر مقدار خاصی را پوشش میدهد. پس از محاسبه اندازه منطقه ای که در آن چمن کاشته اید، از فروشنده در فروشگاه یا فروشگاه کشاورزی پرسید که چقدر دانه نیاز به خرید است.

    • بعضی از فروشندگان بذر "محاسبه آنلاین بذر  مورد نیاز"را ارائه می دهند.
     
 

2

آموزش آماده سازی خاک برای کاشت

  1. Image titled Grow Grass from Seeds Step 4
    1
    لایه بالایی خاک را خیش بکشید. برای گرفتن بهترین نتایج، توده های خاک را خرد کنید تا نرم شود تا به خوبی مرطوب شود و زهکشی آن به آسانی انجام شود. اگر محدوده بزرگی برای کاشت دارید، برای نرم کردن خاک از یک ماشین شخم زن استفاده کنید و اگر محدوده کاشت کوچکی دارید، از شن کش استفاده کنید.
    • همان طور که شن کش می کشید، توده های خاک را خرد کنید تا خاک مناسب و هموار شود.
    • سنگ، چوب، و سایر چیز ها را از چمن را حذف کنید.
    • اگر می خواهید در قسمت های خالی شده چمن بذر بکارید، از یک شن کش یا چنگک باغبانی استفاده کنید و چمن اطراف آن را تا جایی که ممکن است کوتاه کنید.
    • فاصله زیادی بین چنگک کشیدن و کاشت بذر نیندازید. اگر خاک سفت یا ناصاف شد  آن را دوباره چنگک بکشید.
     
  2. Image titled Grow Grass from Seeds Step 5
    2
    زمین را صاف کنید. اگر در حیاطتان جایی وجود داشته باشد که درزمان بارش باران آب جمع می شود،آنها را باید از بین ببرید. دانه کاشته شده در آنجا زنده نخواهد ماند. سطح زمین را با اضافه کردن خاک به مناطق پایین تر، صاف کنید. این مناطق را چنگک بکشید و آن را با خاک اطراف آن ترکیب کنید.

     
  3. Image titled Grow Grass from Seeds Step 6
    3
    به خاک کود دهید. رشد چمن در خاک حاصلخیز  به طور قابل توجهی بهتر می شود. کود مخصوص چمن تازه کاشته شده خریداری کنید.
     
 

3

آموزش کاشت بذر

  1. Image titled Grow Grass from Seeds Step 7
    1
    دانه ها را پخش کنید. برای مناطق بزرگ، دستگاه بذر پاش یا ماشین بذر پاش اجاره کنید یا بخرید،تا بذر چمن را  به آرامی در سراسر چمن پخش کند. برای مناطق کوچک، بذر چمن را با دست پخش کنید.
    •   مقدار بذری استفاده کنید که کارشناس فروشگاه کشاورزی توصیه کرده است. بسیار مهم است که به مقدار درستی بذر استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که چمن شما به خوبی رشد می کند .
    • بیش از حد بذر پاشی نکنید. بذر اضافی پخش نکنید. بذر چون بیش از حد محدوده باعث می شود که چمن نازک و ناسالم رشد کند چون برای بذر ها رقابتی برای دستیابی به منابع محدود پیش می آید.
     
  2. Image titled Grow Grass from Seeds Step 8
    2
    از بذر با استفاده از خاکپوش یا مالچ محافظت کنید. دانه های تازه کاشت تا زمانی که ریشه می گیرند باید از محیط طبیعی محافظت شوند. لایه نازک خاکپوش کمک خواهد کرد، اما بهتر است از یک لایه نرم مالچ برای کمک به حفظ رطوبت استفاده کنید. شما می توانیدآن  را با دست یا با یک غلتک محفظه دار توزیع کنید.
    • نی چغندر قهوه ای یک انتخاب متداول است، چون ارزان است و وقتی که چمن شما رشد می کند، به راحتی توسط ماشین چمن زن  از بین می رود.  از استفاده از یونجه، که دارای بذر زیادی است، و  نی های کاج، که باعث کاهش رشد چمن می شود، اجتناب کنید. (کاه کاج پیر خوب است.)
    • اشکال دیگری از مالچ نیز مناسب است، اما مواد چسبنده مانند کمپوست یا خاک اره را در لایه هایی که ضخامت بیش از ¼ اینچ (6 میلیمتر) ندارند هم گزینه های خوبی هستند.
     
  3. Image titled Grow Grass from Seeds Step 9
    3
    بذر ها را آبیای کنید. سر شلنگ باغبانی خود را تنظیم کنید و تا به آرامی بذرها آبیاری کنید تا کاملا مرطوب شود. برای یک محدوده  بزرگتر، برای چندین دقیقه وسط منطقه کاشت را با جریان ملایم آب، آبیاری کنید.
    • از جریان قوی آب برای آبیاری استفاده نکنید تا بذر ها شسته نشود.
    • بایدتا وقتی  بذر های تازه کاشته شده را هر روز با قطرات مه مانند کنید تا جوانه بزند.
     
  4. Image titled Grow Grass from Seeds Step 10
    4
    مردم و حیوانات خانگی را از چمن تازه کاشته شده دور نگه دارید.  برای چند هفته اول از بذر تازه کاشته شده  در برابر زیر پا لگد شدن محافظت کنید. با قرار دادن یک علامت یا یک رشته طناب یا پرچم محدوده کاشت را قرنطینه کنید. اگر حیوانات خانگی و حیوانات دیگروارد محدوده شدند، یک حصار موقت برای محافظت از چمن در برابر آسیب در نظر بگیرید.

     
 

4

آموزش مراقبت از چمن

  1. Image titled Grow Grass from Seeds Step 11
    1
    به تدریج آبیاری را کاهش دهید. همانطور که چمن شما رشد می کند، به آب کمتر و کمتری نیاز دارد (با توجه به آب و هوا). معمولا یک هفته یا دو روز بعد از ظاهر شدن چمن، بهتر است که به طور روزانه با فشار کم  آبیاری کنید. سپس شما می توانید برنامه آبیاری را به تدریج کاهش دهید تا زمانی که فقط یک بار در هفته آبیاری کنید. شما همچنین می توانید مقدار آب را هر بار افزایش دهید، تا خاک خیس شود، نه گل آلود.
    • اگر چمن شروع به خشک شدن یا قهوه ای شدن کرد، فوراَ آن را آبیاری کنید.
    • پس اینکه باران زمین را گل آلود کرد آبیاری نکنید.
     
  2. Image titled Grow Grass from Seeds Step 12
    2
    چمن را بزنید.چمن زدن باعث رشد چمن سالم و ضخیم می شود. اگر چمن بیش از حد بلند شود، نی مانند و سفت می شود. وقتی چمن 4 اینچ (10.2 سانتی متر) بلند شد آن را کوتاه کنید. [10]
    • تکه های چمن بریده شده در حیاطتان به عنوان مالچ به قوی شدن گیاه کمک می کند.
    • به جای  ماشین چمن زن از چمن زن دستی استفاده کنید.چمن زن دستی برای سلامت گیاه بهتر است چون که چمن زن دستی چمن را قیچی می کند در حالی که ماشین چمن زن نه تنها آن را تکه و پاره می کند بلکه باعث مستعد شدن گیاه به ابتلا به انواع بیماری می کند. علاوه بر این چمن زن دستی آشغال ها را بیرون نمی ریزد. 
     
  3. Image titled Grow Grass from Seeds Step 13
    3
    به چمن کود دهید.  پس شش هفته، وقتی که چمن سالم و بلند شد, آن را با کود مخصوص چمن کود دهی کنید. با این کار رشد سالم چمن خود را تا پایان فصل تضمین کنید. در ابتدای هر فصل چمنتان را کود دهی کنید.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان