به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش برداشت نخود فرنگی

 آموزش برداشت نخود فرنگی از مزرعه

نخود فرنگی، سبزی مناسبی برای میز غذا می باشد که می توانید آن را خودتان کاشته و از خوردنش لذت ببرید. نام دیگر نخود فرنگی، عبارتند از لوبیا چشم بلبلی ( cowpeas) یا (black-eyed peas). در این مقاله نحوه ی برداشت نخود فرنگی تازه از مزارع آموزش داده شده است. 

مراحل آموزش برداشت نخود فرنگی از مزرعه

  1. آموزش برداشت نخود فرنگی مرحله 1
    1
    ویژگی های انواع مختلف نخود فرنگی:
    • لوبیا چشم بلبلی Black-eyed- این رقم معمولاً بصورت خشک مصرف می شود، اما نخود فرنگی باغچه ای که بصورت تازه و آبدار استفاده می شود.
    • نخود فرنگی Crowder - این رقم معمولاً یک نخودفرنگی  سبز است که در پوست یا غلاف  محکمی، فشرده و بسته  شده است.
    • نخود فرنگی Cream - این رقم یک نخودفرنگی، کمرنگ تر و دارای عطر و طعم ضعیفتر از انواع ذکر شده در بالا می باشد.
    • نخود فرنگی Zipper- این رقم یک نخ فیبری در طول پوست و غلاف خود دارد، که هنگامی که کشیده می شود، باعث می شود پوسته یا غلاف نخود فرنگی بسیار راحتر شکافته شود.
     
  2. 2
    برای برداشت نخود فرنگی ها از مزرعه آماده شوید. ممکن است برای برداشت نخود فرنگی ها با آب و هوای گرم مواجه شوید، بنابراین لباس های رنگی و نازک و یک کلاه لبه دار بزرگ استفاده کنید. سایر چیزهایی که می توانید برای برداشت نخود فرنگی با خود به مزرعه ببرید یا بپوشید عبارتند از:
    • چکمه های محکم
    • شلوارهای بلند
    • کرم ضد آفتاب
    • عینک آفتابی
    • کیسه، سبد، سطل ها یا ظروف دیگر برای گذاشتن نخود فرنگی ها در آن.
     
  3. 3
    وارد مزرعه شوید و یک ردیف کاشت نخود فرنگی رابرای چیدن و برداشت انتخاب کنید. نخود فرنگی ها معمولاً در ردیف هایی با فاصله ی حدود 3 پا (91 سانتیمتر) از هم کاشته شده اند. به دنبال ردیف هایی با تعداد بسیار زیادی از نخود فرنگی های رسیده باشید و به یاد داشته باشید که برداشت نخود فرنگی ها بصورت ردیفی بسیار بهتر  از آن است که بطور تصادفی در اطراف حرکت کنید و آنها را بچینید، بطوری که شما می توانید در بین ردیف ها حرکت کنید. در واقع حرکت در میان ردیف ها نیز آسیب به گیاهان نخود فرنگی را کاهش می دهد.
     
  4. آموزش برداشت نخود فرنگی مرحله 4
    4
    در مرحله برداشت دقت کافی داشته باشید تا از آسیب زدن به گیاهان نخود فرنگی، که اغلب روی ردیف ها افتاده اند و در هم رفته اند، و حرکت در مسیر ردیف ها را نیز دشوار کرده اند، جلوگیری کنید. ظرف را نزدیک تان نگه دارید. از ظروفی استفاده کنید که بتوانید آن را بر روی زمین بگذارید بطوری که ظرف تکان نخورد.
  5. 5
    نخود فرنگی هایی را برای چیدن انتخاب کنید که به طور کامل رسیده شده باشند و سپس آنها را از قسمت ساقه بکشید. بیشتر نخود فرنگی ها، مجموعه ای از برآمدگی هایی در پوسته یا غلاف خود دارند (دانه) که قابل مشاهده می باشند که نشان می دهند که دانه های داخلی هر نخود فرنگی بطور کامل تشکیل شده است. 
  6. آموزش برداشت نخود فرنگی مرحله 6
    6
    ساقه گیاه نخود فرنگی را نگه دارید و نخود فرنگی ها را به سمت خود بکشید تا از ساقه ی اصلی جدا شوند. شما می توانید چندین نخود فرنگی را در دستنتان جمع کرده و همه را با هم به سمت خود بکشید، سپس آنها را به داخل سبد یا سطل مورد نظرتان بیندازید.
     
  7. آموزش برداشت نخود فرنگی مرحله 7
    7
     نخود فرنگی های که آثار واضحی از خسارت ناشی از آلودگی را نشان می دهند، جدا کنید. اگر مزرعه ای که برای کاشت نخودفرنگی ها انتخاب کرده اید از نظر خاک و شرایط آب و هوایی مناسب باشد، محصول بهتری برداشت خواهید کرد و عملیات برداشت سریع تر انجام خواهد شد.
     
  8. آموزش برداشت نخود فرنگی مرحله 8
    8
    به اندازه ی مورد نیاز نخود فرنگی چیده و آنها را به خانه ببرید. آنها را در جای خنک و سایه دار نگه دارید تا زمانی که دانه های نخود فرنگی آماده ی بیرون آمدن از پوست یا غلاف شوند.
     
  9. 9
    نخود فرنگی ها را با آب فراوان بشویید و سپس آنها را به یک ظرف تمیز برای از پوست درآوردنشان، انتقال دهید. یک کاسه بزرگ و کم عمق برای این مرحله از کار مناسب می باشد. در یک مکان راحت نشسته و نخود فرنگی ها را از پوسته شان جدا کنید.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان