به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

نکات کلیدی نوار تیپ و راهنمایی خرید

نکات کلیدی نوار تیپ و راهنمایی خرید !

نوار تیپ آبیاری یا (Drip tape) از محصولات کاربردی در صنعت کشاورزی است. کاربرد های وسیع از این نوع نوار در سال‌های اخیر به‌ویژه با موضوع پیشگیری از هدر رفت آب و بهینه‌سازی مصرف آن در بخش کشاورزی گره خورده است. کاربرد نوار تیپ در نمونه‌های پلی اتیلنی سابقه طولانی در امریکا و اروپا دارد که به گسترش این محصول در سراسر دنیا منجر شده است. این لوله پلیمری در 2 نوع تولید شده و کارکردی بسیار ساده اما دقیق دارد.

 نکات کلیدی نوار تیپ

آشنایی با تنوع نوار تیپ و شیوه استفاده!

نوار تیپ کشاورزی در 2 نوع اصلی دارای قطره‌ چکان یا پلاکدار و فاقد قطره چکان یا درزدار تولید می‌شود که هر دو برای بهبود آبیاری و استفاده حداکثری از آب در محیط ‌های کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. نمونه ‌های درزدار نیز در انواع درز بغل و درز وسط تولید و هر یک در شرایط خاصی به کار گرفته می‌شوند.

در هر دو این مدل‌ها، علاوه بر طول و قطر نوار، فواصل سوراخ‌های تعبیه شده بر روی تیپ و نیز ضخامت آن متفاوت بوده و شیوه عملکرد این ملزومات کشاورزی را تعیین می‌کند. به‌علاوه این تفاوت‌ها بر قیمت نوار تیپ نیز تاثیر داشته و آن را دچار نوسان می‌کند. خرید نوار تیپ در هر یک از این مدل‌ها بنابر اقتضا و الزامات مصرف تعیین می‌شود.

وجود یک لایه زیگزاگی در بخش داخلی این نوار، سرعت خروج آب را کنترل نموده و آن را کاهش می‌دهد. در نمونه‌های قطره‌چکانی نیز سرعت و تمرکز ریزش آب بر محل رویش گیاه توسط سوراخ قطره چکان کنترل و در حد لازم تنظیم می‌شود.

آشنایی با تنوع نوار تیپ

آموزش نصب نوار تیپ

برای اینکه بتوانیم یک سیستم آبیاری قطره ای با نوار آبیاری داشته باشیم کافیست تا ویدیو که در راهنمایی خرید نوار تیپ گذاشته شده است کلیک کنید تا آموزش نصب را به صورت کامل مشاهده بفرمایید.

نوار تیپ: بهبود آبیاری، مبارزه با آسیب‌های خشکسالی!

بحران آب و مشکلات ناشی از آن در بسیاری موارد با استفاده از تکنیک‌های هوشمندانه و تجهیزات ابداعی تا حد زیادی قابل کنترل است.

استفاده از نوار تیپ یکی از این روش‌هاست که در آن نسبت به سایر شیوه‌ها از قبیل غرقابی با صرفه‌جویی بالایی بین 30 تا 60 درصد میزان مصرف آب روبرو هستیم. به‌علاوه خرید نوار تیپ این روزها از عمومیت بالایی برخوردار بوده و در مزارعی با محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله این نوار در مزارع صیفی‌جاتی مانند انواع هندوانه و خربزه، کلم و کاهو، انواع حبوبات مانند نخود و لوبیا و نیز باغ کشاورزی مانند کیوی و مرکبات کاربرد دارد.

با توجه به قیمت نوار تیپ و تاثیر بالایی که این محصول کشاورزی در کاهش آسیب‌های خشکسالی به گیاهان دارد، می‌توان از صرفه اقتصادی بالای خرید نوار تیپ و کاربرد بهینه‌آن در مزارع و باغات کشاورزی سخن گفت.

نوار تیپ

سخن آخر درباره نوار تیب

استفاده از ملزومات کشاورزی مفید از جمله خرید نوار تیپ روش مفیدی برای افزایش محصول و کنترل میزان آب مصرفی در بخش کشاورزی است. این روش به شرط انتخاب نمونه مناسب و کاربرد صحیح آن می‌تواند به طرز چشمگیری در کاهش مصرف آب و صرفه‌جویی تا 60 درصدی در این بخش همراه باشد.

برای خرید نوار تیپ مناسب و مشاوره رایگان در مورد این محصول می‌توانید با برند رودینه در تماس باشید. هم‌چنین استعلام قیمت نوار تیپ از طریق این مجموعه به شما در یک خرید موفق کمک می‌کند.

با نوار تیپ همگام با صرفه‌جویی در مصرف آب و مبارزه با شرایط خشکسالی، شادابی و طراوت را به مزارع و باغات خود هدیه دهید!  

منبع : رودینه

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان