به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

دوره آموزش کشت هیدروپونیک در گلخانه خانگی

دوره آموزش کشت هیدروپونیک در گلخانه خانگی

هیدروپونیک خانگی و کشت در محیط گلخانه به خصوص گلخانه خانگی رو به روز در حال گسترش است و آموزش اصولی کشت در محیط گلخانه یکی از نیاز های اساسی به حساب می آید.

در این مقاله به گلخانه های خانگی، آموزش کشت هیدروپونیک و در نهایت علوفه هیدروپونیک به عنوان یکی از محصولاتی که در محیط گلخانه هیدروپونیک کشت می شود می پردازیم.

مقاله ای که در اینجا مطالعه میکنید صرفا یک توضیح کوتاه است و جهت دریافت آموزش های کامل تر به وب سایت گروه کشت و صنعت نوین جوانه مراجعه کنید.

کشت هیدروپونیک در گلخانه خانگی

سیستم های هیدروپونیک خانگی انواع مختلفی دارند شامل: کشت عمودی، کشت افقی، کشت nft، کشت طبقاتی و ... که در اینجا به طور مختصر چند نمونه از دستگاه های تولید توسط گروه نوین جوانه را بررسی می کنیم.

کشت عمودی هیدروپنیک در گلخانه خانگی

برای کشت گلخانه ای و هیدروپونیک خانگی دستگاه های بسیار متفاوتی تولید شده که هر کدام کاربرد و قابلیت های متفاوتی را در اختیار اپراتور یا خریدار می دهد. در اینجا به معرفی برخی از نمونه گلخانه خانگی و هیدروپونیک خانگی تولید توسط گروه نوین جوانه می پردازیم و در پایان در مورد آموزش کشت هیدروپونیک مطالبی را به شما ارائه می دهیم.

اولین نمونه سیستم کشت هیدروپونیک تولید شده توسط گروه نوین جوانه سیستم کشت عمودی با نام تجاری آپونیکس است. این دستگاه امکان کشت در فضای کم و با تراکم کشت بالا را در اختیار شما قرار می دهد به طوری که در حداقل فضای ممکن مثلا در یک متر مربع می توانید تا 80 بوته کشت داشته باشید.

محصولاتی را که در این مدل از سیستم های کشت هیدروپونیک خانگی می توان کشت کرد شامل کاهو، سبزیجات، توت فرنگی و... است. چنانچه تصمیم دارید که در گوشه ای از منزل یا محیط کار خود تجربه کشت هیدروپونیک و ایروپونیک را داشته باشید به شما این مدل از سیستم های کشت تولید شده توسط  واحد صنعتی نوین جوانه را پیشنهاد می دهیم.

کشت طبقاتی در گلخانه خانگی

این مدل از سیستم های طبقاتی تولید شده توسط مجموعه نوین جوانه به دو صورت است یا به صورت بستر دار با سینی های کشت است و یا با استفاده از کانال های nft است. در سیستم های کشت طبقاتی با سینی های کشت پیشنهاد ما کشت سبزیجات میکروگرین است. می توانید در این سینی های کشت خاک غنی شده بریزید و سپس بذرها را در سینی ها کشت کنید، این کشت برای گلخانه خانگی عالی است البته در صورتی که تصمیم به کشت هیدروپونیک دارید لازم است دوره های آموزش کشت هیدروپونیک را طی کرده باشید.

در حالت صنعتی نیاز به یک سالن بزرگ در ابعاد بالای 100 مترمربع است، در این سالن تمام قفسه ها، سینی های کشت، سیستم نور مصنوعی، کنترلر، فن های سیرکوله و سایر تجهیزات مورد نیاز برای کشت قرار میگیرد. شما می توانید در این سالن اقدام به تولید سبزی میکروگرین و بسته بندی و توزیع در بازار کنید.

کشت nft به صورت هیدروپونیک

در این نوع از سیستم کشت از کانال های مخصوص استفاده می شود، کانال یا به صورت بیضی شکل هستند و یا به صورت مکعبی شکل. در این مدل از سیستم های کشت ریشه ی گیاه به صورت معلق در کانال آّب قرار میگیرد و محلول غذایی در یک سیستم بسته حرکت کرده و از طریق کانال ذکر شده به ریشه گیاه می رسد. این مدل از سیستم های کشت هیدروپونیک آموزش کشت هیدروپونیک مربوط به آن را گروه کشت و صنعت نوین جوانه در سطح بالایی عرضه می کند.

آموزش کشت هیدروپونیک

پس از معرفی انواع سیستم های کشت هیدروپونیک که قابل کشت در محیط گلخانه خانگی و یا گلخانه صنعتی است اکنون مبحث آموزش کشت هیدروپونیک را کمی باز می کنیم. یکی از شاخه های کاری کشاورزی که صرفه اقتصادی بسیار زیادی را برای انسان دارد یادگیری کشت هیدروپونیک است چرا که با استفاده از این روش با حداقل مصرف آب می توان بهترین نتیجه و ثمره را دید.

روش کشت هیدروپونیک به عنوان یکی از رایج ترین روش های کسب و کار در حوزه کشاورزی محسوب می شود و امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این روش در انواع گلخانه خانگی و گلخانه صنعتی قابل اجرا است. یکی از بهترین روش ها برای یادگیری مبحث هیدروپونیک دوره های آموزشی برگذار شده توسط مجموعه نوین جوانه است که در این دوره ها تمام مباحث مربوط به هیدروپونیک به طور کامل از پایه اموزش داده می شود که پیشنهاد میکنیم با مراجعه به وب سایت این مجموعه به آدرس:  www.novinjavane.ir  اطلاعات کامل تری در این زمینه بدست آورید.

آموزش کاشت به روش هیدروپونیک به شما کمک می‌کند تا این روش کشت را در کمتر از یک ماه به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید. اما داشتن علاقه و پشتکار و تکرار و تمرین و همچنین دقیق بودن در کار نیز بسیار مهم است و در روند یادگیری و به حداقل رساندن زمان یادگیری نقش به‌سزایی دارد.

طراحی و ساخت گلخانه خانگی و صنعتی

در ساخت هر گلخانه قطعات بسیار متعددی استفاده می شود که بسته به نوع گلخانه و ابعاد آن، تجهیزات به کار رفته در ساخت گلخانه بسیار متفاوت است. برای ساخت گلخانه های صنعتی بزرگ هزینه نسبتا زیادی لازم است اما برای ساخت گلخانه های کوچک و گلخانه خانگی این هزینه معمولا بسیار ناچیز و کم است.

طراحی و ساخت گلخانه به عملیاتی گفته می شود که در طی آن تمام لوازم و قطعات گلخانه با توجه به نوع سازه تهیه می شود و سپس با توجه به طرح دو بعدی کار به یکدیگر متصل می شوند. ساخت گلخانه بسته به نوع آن هزینه های متفاوتی دارد گلخانه های کوچک خانگی مثلا ابعاد 2*3 از قیمت های 14 میلیون تومان شروع می شود و قیمت گلخانه های صنعتی بزرگ از مترمربعی 500 هزار تومان شروع می شود.

برنامه ریزی مناسب و دقیق، مشخص کردن مکان مناسب برای ساخت و ساز گلخانه صنعتی و گلخانه خانگی، طراحی نقشه سازه، انتخاب نوع گلخانه و... جزو مهم ترین مراحلی هستند که در راستای اجرای پروژه ساخت گلخانه باید طی شوند.

این مراحل بخشی از روند انجام ساخت گلخانه است و تمام شرکت های گلخانه سازی از این روند آگاهی کامل را دارند. در صورتی که در زمینه ساخت و احداث گلخانه نیاز به مشاوره و اطلاعات دقیق تری دارید می توانید با کارشناسان مجموعه نوین جوانه مکاتبه کنید و از خدمات مشاوره ای ما بهره مند شوید.

یکی از نکات مهم در زمان راه اندازی گلخانه این است که ابتدا هدف خود را مشخص کنید که این گلخانه را برای چه کاری می خواهید، ایا گلخانه خانگی نیاز دارید یا گلخانه صنعتی، ایا کشت شما به صورت هیدروپونیک است یا خاکی و همچنین آیا به آموزش کشت هیدروپونیک نیاز دارید یا خیر.

سرمایه لازم برای احداث گلخانه

پارامترهای بسیار مختلفی در تعیین میزان سرمایه مورد نیاز برای ساخت گلخانه صنعتی و گلخانه خانگی موثر هستند. برخی از این عوامل شامل چون ابعاد، اندازه و موقعیت مکانی گلخانه و شرایط آب و هوایی منطقه است و مهمترین عامل موثر نوع محصولی است که شما قصد تولید و پرورش آن را دارید.

در برخی از محصولات نوع گیاهی که قصد کشت آن را دارید بر روی نوع سازه تاثیر گذار است. مثلا این که شما کاهو کشت کنید یا خیار و یا علوفه هیدروپونیک در نوع سازه گلخانه موثر است به همین دلیل برخی هزینه ها در ساخت گلخانه متغییر است.

کشت بدون اب به روش های متعددی اجرا می شود مثلا کشت هیدروپونیک، آیروپونیک یا هواکشت و کشت آکواپونیک. در این روش به جای استفاده از خاک، ریشه ی گیاهان در آب قرار میگیرد و از طریق آب مواد مغذی به ریشه ی گیاه داده می شود.

در فضای گلخانه خانگی یا گلخانه صنعتی شما بدون توجه به دمای هوای فضای بیرون می توانید به راحتی کشت را انجام دهید و هر مدل گل و گیاهی که در نظر دارید را کشت کنید. در انتخاب شیوه ی کشت در صورتی که کشت هیدروپونیک را انتخاب کنید می توانید در مدت زمان کمتر کشت ای با کیفیت بسیار بالایی را داشته باشید.

آموزش کشت هیدروپونیک که توسط مجموعه نوین جوانه ارائه می شود شما با مقدمات این نوع از کشت اشنا می شوید.  به طوری که روند کار را از صفر تا صد فراخواهید گرفت و امادگی لازم جهت اجرای این مدل از کشت را فرا می گیرید.

 مزایای یادگیری و آموزش کشت هیدروپونیک

مصرف آب در کشت هیدروپونیک بسیار کم است، اب در این سیستم در یک مسیر بسته گردش میکند و هدر رفت آب نخواهیم داشت. این مدل از کشت را شما می توانید بدون محدودیت در هر محیط و هر فضایی اجرا کنید.

رشد گیاه در کشت هیدروپونیک بسیار سریع تر است و میزان بازدهی نیز بیشتر است.

این روش مناسب ترین شیوه ی کشت برای محیط هایی است که خاک مناسب ندارند.

نیاز به شخم زدن و استفاده از تجهیزات ضد آفات به حداقل ممکن می رسد.

با توجه به این که در روش هیدروپونیک مواد مغذی مستقیم به ریشه می رسند در نتیجه سرعت رشد بسیار بیشتر است.

نیاز به تجهیزات کشاورزی و نیروی کار در این روش کمتر است.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، با گروه تخصصی ما با شماره تلفن ۰۹۲۱۵۰۱۷۵۰۵ تماس بگیرید و یا به وب سایت www.novinjavane.ir  مراجعه کنید.

 

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان