به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش جوانه زنی بذور روی حوله کاغذی

مراحل آموزش جوانه زنی بذور روی حوله کاغذی

اگر در حال پرورش سبزیجات، گیاهان و یا گل ها هستید، نحوه ی شروع اولیه ی کار در موفقیت رشد گیاهانتان بسیار مهم است. لذا جوانه زدن بذرها قبل از کاشت می تواند کمک کند تا بذرهای زنده را از بذور غیر زنده (غیرقابل رشد) جدا کنید. بنابراین یک راه برای اطمینان از شروع صحیح کشت و کار، جوانه زدن بذرها روی یک حوله کاغذی در داخل خانه قبل از کاشت مستقیم  آنها در باغچه یا گلدان است. 

مراحل

  1. جوانه زنی بذر روی حوله کاغذی 5
    1
    حوله کاغذی 8 در 11 اینچ (20 در 30 سانتی متر) را برداشته و آن را نصف کنید. اگر حوله های کاغذی کوچک تری دارید ، این مرحله حذف می شود.
     
  2. جوانه زنی بذر روی حوله کاغذی 12
    2
    حوله کاغذی را بمنظور جوانه زنی بذور مرطوب کنید. می توانید با فرو بردن کامل حوله در آب ، بهترین رطوبت را بدست آورید، سپس آن را بطور کامل جمع کنید، البته مراقب باشید که حوله ی نازک و شکننده را پاره نکنید. پس از خارج شدن بیشتر آب، حوله را با دقت باز کنید، تا از پارگی آن جلوگیری شود. حوله را روی یک سطح صاف قرار دهید.
     
  3. جوانه زنی بذر روی حوله کاغذی 18
    3
    بذرها را روی حوله کاغذی مرطوب اضافه کنید. بذرها را در مرکز حوله کاغذی قرار دهید. بسته به اندازه منطقه کاشت، می توانید بذرهای کم و زیادی را به حوله اضافه کنید. فقط بذرها را در سمت وسط حوله نگه دارید.
     
  4. جوانه زنی بذر روی حوله کاغذی 4
    4
    حوله کاغذی را روی بذرها تا کنید. برای اطمینان از اینکه بذرها در جای خود باقی بمانند و از حوله کاغذی خارج نشوند، حوله را یک مرتبه دیگر تا کنید و سپس برای سومین بار نیز تا کرده ، تا بذور در نقطه ی مرکزی یک سه ضلعی ثابت نگه داشته شوند.
     
  5. جوانه زنی بذر روی حوله کاغذی 20
    5
    حوله کاغذی را بهمراه بذرها داخل یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. شما می توانید کیسه های پلاستیکی را با نام بذر ، تاریخ و مدت زمان تخمینی جوانه زنی بذرها (DTG) علامت گذاری کنید. سپس حوله کاغذی مرطوب را به همراه بذرها درون کیسه های پلاستیکی قرار دهید.
     
  6. جوانه زنی بذر روی حوله کاغذی 11
    6
    کیسه ی بذر را دور از نور مستقیم خورشید و در جای گرم و تاریک قرار دهید. این کار در هر خانه معمولی با گرمای عادی بسیار راحت است. اما اگر شرایط شما متفاوت است، می توانید کِیسه را در بالای چیزی قرار دهید که در دمای معمولی و با درجه حرارت پایین، گرم بماند. البته داغ نباشد! بعضی از افراد بالای یخچال یا حتی بالای یک پد گرمایشی را در پایینترین درجه، برای نگهداری بذرها انتخاب می کنند.
     
  7. جوانه زنی بذر روی حوله کاغذی 14
    7
     کیسه های حاوی بذر را از نظر خشکی بررسی کنید. بذرها را روزانه بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها مرطوب هستند. اگر آنها خشک بودند ، کافی است مقدار کمی آب بیشتر به کیسه اضافه کنید.
  8. 8
    بذرها را از لحاظ جوانه زنی بررسی کنید. اگر در برنامه ریزی وقتتان، دقیق هستید و می توانید بذرها را در تاریخ تقریبی جوانه زنی بررسی کنید، و گرنه ممکن است بررسی روزانه بذور مورد نیاز باشد.
     
  9. جوانه زنی بذر روی حوله کاغذی 7
    9
    زمان انتقال بذرهای جوانه زده به زمین اصلی را بدانید. بذرهای شما جوانه زده است! اکنون می توانید در گلدان یا در طرح مورد نظر در باغتان آنها را کاشت کنید.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان