به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کاشت گیاهان در خاک های فقیر

مراحل آموزش کاشت گیاهان در خاک های فقیر


زمانی که خاک  فقیر (خاک رسی سنگین، کثیف و پر از گرد و غبار و فاقد مواد مغذی) است، برای اصلاح خاک و موفقیت در رشد گیاهان، حفر گودال کمی بزرگتر از ریشه ی توپی گیاه  بهترین روش است. اگر حیاط یا باغتان،  گیاهان سمی و ناخواسته ی زیادی دارد، یک راه سازگار با محیط زیست برای تبدیل زمین به یک مکان مناسب و شاداب، حفر گودال، اصلاح خاک و اصلاح گیاه است. در این راستا استفاده از رتو تیلینگ (تراکتور دو چرخ یا تیلر) ساختار خاك را تخریب می كند، و كار بسیار زمان بری است، همچنین ممکن است بذرهای مضر و سالم را با هم مخلوط  كند، این روتو تیلرها از انرژی برقی یا دیزلی با هزینه ی بالا استفاده می كنند [rototiller]. همچنین استفاده از گیاهان کشنده نیز کاری است که از نظر محیط زیست غیر معقول است، زیرا گیاهان خوبی را که ممکن است در باغتان داشته باشید را نیز از بین می برد.
توجه: خاک فقیر بیشتر به خاک های شنی و سبک گفته می شود که از نظر مواد غذایی فقیر می باشند . جهت اصلاح این نوع خاکها از کودهای آلی و معدنی استفاده می شود.

 

مراحل

  1. آموزش کاشت کاشت گیاهان در خاک های فقیر 1
    1
    گیاه را با دقت انتخاب کنید. گیاه را از لحاظ محیط زیستی و مراقبت آسان انتخاب کنید. از یک گیاه چند ساله برای  اصلاح اکولوژی خاک، استفاده کنید. نشان داده شده است که چمن های بومی برای اصلاح خاک های خالی و فقیر نسبت به سایر روشها سریع تر عمل می کنند. گیاهان بومی (گیاهان محلی یک ناحیه در مقیاس زمانی زمین‌شناسی هستند که شامل گیاهانی مانند درختان، گل‌ها و علف‌ها که در یک محل رشد کرده‌اند یا سال هایی زیادی وجود داشته‌اند، می‌باشند.) معمولاً نسبت به حداکثر شرایط آب و هوایی، قابلیت سازگاری بیشتری دارند، و ساختارهای ریشه ای مناسبی را برای خاک فراهم کرده و خودشان از بین می روند.
     
  2. آموزش کاشت کاشت گیاهان در خاک های فقیر 2
    2
    گودال های کمی بزرگتر از گلدانی که گیاه در آن کاشته شده و یا کمی بزرگتر از ریشه ی توپی گیاه، حفر کنید. اگر گیاه در یک گلدان کوچک 4 اینچی (10.2 سانتیمتر) کاشته شده باشد، یک گودال به اندازه ی یک بیل ایجاد کنید. نگران نباشید و از لحظه ها لذت ببرید. (کرم ها به افکار منفی حساس هستند و دور می شوند.)
     
  3. آموزش کاشت کاشت گیاهان در خاک های فقیر 3
    3
    خاک را با کیفیت بالا اصلاح کنید و از اصلاح کننده های مطابق با محیط زیست مانند Big Frog استفاده کنید. گودال را با یک بیل [یا 1/3 سوراخ] خاک اصلاحی پر کنید. و  خاک ها را مخلوط کنید. سنگهای سفت و سنگین را خرد کنید. محتوای درون سوراخ باید به خوبی با هم مخلوط شود، اما نگران نباشید (نگران رشد آهسته ریشه ها).
     
  4. آموزش کاشت کاشت گیاهان در خاک های فقیر 4
    4
    مقداری از خاک مخلوط شده را جمع کنید - و به اندازه کافی روی ریشه گیاه در گودال بریزید.  گیاه را با خاک اطراف صاف نگه دارید و با خاک مخلوط شده پر کنید. مطمئن شوید که تمام ساختار ریشه را با خاک پوشانده اید. اگر ریشه خشک شود گیاه می میرد. زیرا ریشه ها قلب گیاه هستند و خاک پوست روی آن است. شما جراح هستید ..... نزدیک ترین فرد به بیمار! (نگران نباشید. این انرژی شما با نگرانی درباره ی جذب حشرات مخرب رابطه دارد.)
     
  5. آموزش کاشت کاشت گیاهان در خاک های فقیر 5
    5
    اطراف  ریشه های گیاه را آبیاری کنید. یک یا دو گالن (3-6 لیتر) آب کافی است. معمولا بهتر است از یک قوطی یا سطل استفاده کنید نه یک شلنگ، زیرا شیلنگ مکانیسم اندازه گیری ندارد و ممکن است گیاهان را بیش از حد آبیاری کند و لذا ریشه ها غرق می شوند. ( ریشه ها مانند انسان ها می توانند غرق شوند. و آنها باید تنفس کنند.)
     
  6. آموزش کاشت کاشت گیاهان در خاک های فقیر 6
    6
    کمپوست را در اطراف بالای گیاه جدید ریخته و مطمئن شوید خاک درست گودال را پوشانده است. کمپوست رایگان و در دسترس است. این نیز چیزی است که برای محیط زیست قابل قبول و معتبر است.
     
  7. آموزش کاشت کاشت گیاهان در خاک های فقیر 7
    7
    در اطراف گودال قدم بزنید تا مطمئن شوید خاک اطراف ریشه سفت شده است. تعدادی سوراخ در اطراف گیاه ممکن است وجود داشته که هوا می تواند از آن قسمت ها وارد شده و ریشه ها را خشک  و می میمیراند. یک گیاه زیبا و سالم را تجسم کنید. گیاه پیام ها را دریافت خواهد کرد و برای این هدف شروع به سبز شدن می کند.
     
  8. آموزش کاشت کاشت گیاهان در خاک های فقیر 8
    8
    هر دو روز یکبار پیشرفت گیاه را بررسی کنید. هر زمان خاک خشک بود، گیاه را آبیاری کنید. برای تشخیص خشکی خاک، با انگشت تان خاک را لمس کنید. این کار ممکن است کمی نیاز به تمرین داشته باشد! هر وقت بر اثر تماس دست با خاک، دستتان تمیز بود یعنی خاک خشک است . البته این دستورالعمل هنگامی  که نیازهای آبی خاک در حال آزمایش باشد، کمک کننده نیست. آب را با استفاده از سطل و نه شیلنگ به خاک اضافه کنید، نباید ریشه ها را غرق کنید.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان