به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

تفاوت انواع کودهای کشاورزی

آموزش تشخیص تفاوت انواع کودهای کشاورزی

کارشناسان کشاورزی معمولاً درباره ی انواع مختلف کودهای موجود و قابل دسترس برای گیاهان داخل خانه یا باغ اطلاع دارند. در این مقاله خلاصه ای از انواع تفاوتهای کودهای مختلف ارائه شده است.

 

آموزش تشخیص تفاوتهای انواع کودهای کشاورزی

  1. Image titled Tell the Difference Between Different Types of Plant Fertilizers Step 1
    1
    اگر می خواهید عملیات کوددهی را هنگام آبیاری به گیاه انجام دهید، باید از کودهای قابل حل در آب استفاده کنید. کود مایع معمولاً موقع آبیاری اضافه می شود.
    • کود مایع برای کمک به افزایش رشد گیاهان در فصل رشد و افزایش تغذیه ی گیاهان، در کشاورزی بهترین گزینه می باشد.
     
  2. Image titled Tell the Difference Between Different Types of Plant Fertilizers Step 2
    2
    وقتی که نیاز به تهیه ی یک مقدار غلیظ و فراوانی از مواد مغذی دارید، از کود گرانوله (دانه دانه) استفاده کنید. گیاه از نظر برخی مواد مغذی خاص، ممکن است دچار کمبود باشد (کمبود عناصر غذایی در گیاه از طریق زردی برگ ها، پژمردگی گیاه و غیره، قابل مشاهده است). کود گرانوله می تواند باعث افزایش سریع مواد مغذی مورد نیاز گیاهان شود.
    توجه: کود گرانوله یا کود آلی كودي است كه از كمپوست زباله یا کود مرغی و ... و نیزديگر افزودني هایی مانند گوگرد،چغندرقند و بنتونيت (ماده ی معدنی از خانواده ی رسها) توليد و با افزايش جذب عناصر غذايي پر مصرف و كم مصرف در خاك توسط گیاه، به رشد بستر گياه كمك  و باعث افزايش عملكرد مي شود. این نوع کود باعث کاهش مصرف کودهای شیمیایی و کاهش PH خاک نیز می شود.
    • استفاده ی بیش از حد از میزان توصیه شده از کود گرانول نیز می تواند باعث سوختن و از بین رفتن گیاه شود.
    • معمولاً استفاده از کود گرانوله فقط برای تقویت گیاه و خاک در یک زمان کوتاه، در نظر گرفته می شود.
     
  3. Image titled Tell the Difference Between Different Types of Plant Fertilizers Step 3
    3
    هنگامی که می خواهید کود به آرامی به بوته های گیاهانتان برسد، از کودهای رهش کنترل استفاده کنید.  کود رهش کنترل برای باغبانانی که اندازه صحیح میزان کود را برای گیاهان فراموش می کنند، بسیار مناسب است، زیرا نباید بیش از دوز مشخص شده، از کود استفاده کرد. جزئیات روی بسته بندی کودها را با دقت بخوانید، اما بطور معمول کوددهی  را برای مدت 4 تا 9 ماه ادامه می دهند.
    توجه: کودهای کنترل رهش یا CRF ها کودهایی هستند که عناصر موجود در آنها، به آرامی و بتدریج و کنترل شده در خاک آزاد و رها می شود.
    • کود کنترل رهش را می توان برای طیف وسیعی از گیاهان استفاده کرد.
     
  4. Image titled Tell the Difference Between Different Types of Plant Fertilizers Step 4
    4
    هنگامی که شما یک نوع کود ارگانیک آهسته رهش (کودی است که باعث انتشار مواد مغذی درخاک و گیاه درمدت طولانی تر می شود) می خواهید باید از کود پلت یا قرص مانند (گلوله) استفاده کنید. این نوع کودهای آهسته رهش در کشاورزی، گیاه را تغذیه می کند و خاک اطراف آن را نیز غنی سازی می کند. دستورالعمل های نوشته شده بر روی بسته های کود را بخوانید.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان