به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش استفاده از کود جلبک دریایی

 آموزش استفاده از کود جلبک دریایی

جلبک دریایی یک کود طبیعی بسیار عالی است که همه گیاهان آن را دوست دارند. جلبک دریایی می تواند به عنوان مالچ و یا به عنوان کود در کشاورزی استفاده شود. نکته ی جالب درباره ی ;کاربرد جلبک دریایی در باغ این است که حاوی عناصر کمیاب است که غالباً در سایر کودهای معمولی گیاهی و دامی  پیدا نمی شود. جلبک دریایی  باعث افزایش مقدار آب درون خاک های شنی در باغ می شود و همچنین جلبک دریایی باعث مقاومت گیاه در برابر بیماریهای موجود در خاک باغ، می شود. در مقاله ی زیر نحوه ی استفاده از جلبک دریایی به عنوان کود در باغ، آموزش داده شده است. 

مراحل آموزش استفاده از کود جلبک دریایی در باغ

  1. آموزش استفاده از کود جلبک دريايي در باغ مرحله 1
    1
    جلبک دریایی را از کنار ساحل و دریا یا رودخانه ها و جوی های آب اطراف خود برای استفاده در باغ جمع آوری کنید. در ابتدا مطمئن شوید که جمع آوری جلبک دریایی از مکان های ذکر شده غیرقانونی نباشد.
    • جلبک دریایی کلپ یا Kelp بطور کلی بهترین گزینه است، اما انواع دیگر جلبک های دریایی نیز برای استفاده در باغ نتیجه ی قابل قبولی ارائه می دهند. جلبک دریایی را در یک کیسه پلاستیکی جمع آوری کنید و اگر جلبک دریایی جمع آوری شده مرطوب نبود،  آن را با آب دریا، مرطوب نگه دارید تا مانع از خشک شدن جلبک های دریایی برای استفاده در باغ شوید.
      توجه: جلبک دریایی کلپ (اشنه دریایی) یک نوع جلبک قهوه ای است که نسبت به سایر جلبک ها فراوان تر می باشد که به لحاظ دارا بودن ریز مغذی ها بسیار پر کاربرد می باشد. بمنظور افزایش رشد گیاه، جلبک دریایی کلپ  با فرآورده های حاصل از بقایای ماهی ترکیب می شود.
     
  2. آموزش استفاده از کود جلبک دريايي در باغ مرحله 2
    2
    پس از جمع آوری جلبک های دریایی، حتما آنها را آب شسته تا شن و ماسه و گل و لای باقی مانده از اطراف ساحل از روی جلبک دریایی پاک شود زیرا این مواد بسیار قلیایی  می باشند.  البته اگر خاک باغ بسیار اسیدی داشته باشید، می توانید از این مواد بسیار قلیایی استفاده ی مفید کرده و  شن و ماسه ی روی جلبک دریایی را پاک نکرده تا باعث کاهش میزان اسیدیته خاک در باغ شوند.
     
  3. آموزش استفاده از کود جلبک دريايي در باغ مرحله 3
    3
    آنچه  که می خواهید به همراه جلبک دریایی  استفاده کنید را انتخاب نمایید. شما می توانید جلبک دریایی را به یک کود مایع ، یا کمپوست اضافه کنید و یا آن را بصورت کاملاً خام  و خالص در باغ خود استفاده کنید.
     
  4. آموزش استفاده از کود جلبک دريايي در باغ مرحله 4
    4
    اگر جلبک دریایی را بهمراه کمپوست استفاده کردید مطمئن شوید که همه ی مواد بخوبی باهم ترکیب شده باشند. اگر شما این کار را نکنید، جلبک دریایی لیزو لزج شده و کمپوست نیز از بین خواهد رفت.
     
  5. آموزش استفاده از کود جلبک دريايي در باغ مرحله 5
    5
    برای تبدیل جلبک دریایی به یک کود مایع، براحتی تمام کمپوست را در یک بشکه یا هر نوع ظرف دیگر قرار دهید. کاری که باید انجام دهید این است که کمی آب به جلبک دریایی اضافه کنید و منتظر بمانید تا جلبک دریایی تجزیه شود (معمولاً چندین ماه طول می کشد). محلول مایع جلبک دریایی را می توان در تمام قسمت های باغ استفاده کرد. استفاده از این نوع کود برای کمک به گیاهانی که میوه  یا گل می دهند، بسیار تأثیرگذار می باشد زیرا جلبک دریایی باعث ایجاد مقاومت در گیاهان در برابر بیماری ها می شود.
     
  6. آموزش استفاده از کود جلبک دريايي در باغ مرحله 6
    6
    اگر  تصمیم به استفاده از جلبک دریایی به طور مستقیم در باغ داشتید، ضروری است که  این کار به دقت و  بطور صحیح انجام شود. اشتباه رایجی که بسیاری از مردم آن را انجام می دهند این است که جلبک دریایی را با خاک باغ مخلوط می کنند. هرگز نباید این کار را انجام دهید، زیرا جلبک دریایی تجزیه می شود و نیتروژن خاک را از بین می برد. روش صحیح استفاده از جلبک دریایی این است که آن را روی سطح خاک قرار دهید. با گذشت زمان کرم ها و سایر موجودات موجود در خاک باغ، جلبک دریایی را به داخل خاک می برند. این روش نتایج بسیار شگفت انگیزی دارد زیرا باعث گسترش آهسته ی عناصر کمیاب در خاک باغ می شود.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

دیدگاه‌ها  

# شاهدی
فروش جلبک دریایی پادینا، اسپرولینا، سارگاسوم بصورت خشک شده بدون آسیاب قیمت واتساپ 09397345272
+1 # سپیده۱
بسیار جالب بود
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان