به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کاشت قارچ های ارگانیک

مراحل آموزش کاشت قارچ های ارگانیک

دو مرحله:آموزش کاشت قارچ ارگانیک روی کنده درختآموزش کاشت قارچ ارگانیک در قهوه

طعم قارچ در آشپزی،  بسیار لذت بخش است. قارچ حاوی میزان زیادی ویتامین ها و مواد مغذی مفید مانند ویتامین D، ویتامین B، سلنیوم، آنتی اکسیدان ها و آهن می باشد.  اغلب ثابت شده که برداشت قارچ های وحشی، خطرناک و سمی است. لذا برای صرفه جویی در هزینه ها و آرامش خاطر، می توانید قارچ های ارگانیک را تهیه کنید که به شما تمام مزایای قارچ، را با کمترین خطر می رساند.

 

1

آموزش کاشت قارچ ارگانیک روی کنده درخت

  1. Image titled Grow Organic Mushrooms Step 1
    1

    خرید اسپان  (بذر) قارچ ارگانیک. با استفاده از اسپان قارچ می توانید سریع تر به هدف تان یعنی کاشت قارچ ارگانیک برسید.  در روش کاشت قارچ ارگانیک در کُنده ی درخت، باید اسپان هایی که بشکل  رول های کوچک هستند را خریداری نمایید.
    •  می توانید اسپان قارچ را در بسیاری از فروشگاه های کشاورزی و یا به صورت آنلاین خریداری کنید. برای کشت قارچ های ارگانیک، از فروشگاه های آنلاین با تخصص در زمینه ی اسپان قارچ های ارگانیک، خرید نمایید.
     
  2. Image titled Grow Organic Mushrooms Step 2
    2

    انتخاب یک کنُده ی خوب. کُنده باید از درخت چوبی سخت  مانند بلوط یا افرا گرفته شود.  یک کُنده از درخت ببرید، در  اواخر پاییز تا اواسط بهار در شرایط رطوبتی مطلوب، زمان مناسبی برای انجام این کار است و  قسمتی از درخت که عرض 3 تا 8 اینچ (7 تا 20 سانتی متر) دارد، انتخاب کنید. هر کُنده باید 3 تا 5 فوت (1 تا 1.5 متر) نیز ارتفاع داشته باشد.
    • اگر درختی ندارید که بتوانید کُنده را از آن بیرون بیاورید، باید کُنده ها را از کارخانه های چوب و یا فروشگاه های ساختمانی خریداری کنید.
     
  3. Image titled Grow Organic Mushrooms Step 3
    3

    کُنده ها را در عرض دو هفته تلقیح کنید. هر چه برای استفاده از کُنده، بیشتر صبر کنید، خطر پوسیدگی چوب نیز زیاد می شود. در واقع، کُنده هایی که برای مدت طولانی استراحت کرده اند، گاهی اوقات نسبت به تلقیح واکنش کمی نشان می دهند و به جای قارچ های خوراکی ممکن است قارچ غیر خوراکی ، تولید کنند.
     
  4. Image titled Grow Organic Mushrooms Step 4
    4

    حفر سوراخ در کُنده ها. شاخه های حاوی اسپان باید طبق دستورالعمل، سوراخ شوند، اما برای بسیاری از شاخه ها، شما باید از یک مته 5/16 اینچ (7.9 میلی متر) استفاده کنید.
     
  5. Image titled Grow Organic Mushrooms Step 5
    5

    حفر سوراخ ها طبق الگوی لوزی شکل.   از قسمت حاشیه 2 اینچ (5 سانتیمتر)  در بالا و  پایین در نظر بگیرید. بالا و  پایین هر لوزی باید بین 6 تا 8 اینچ (15 تا 20 سانتیمتر) و اطراف  لوزی نیز باید حدود 1 اینچ (2.5 سانتیمتر)، فاصله داشته باشند . تمام لوزی ها را در سر تا سر کُنده ایجاد کنید.
     
  6. Image titled Grow Organic Mushrooms Step 6
    6

    بسته های رول مانند حاوی اسپان  را داخل سوراخ ها قرار دهید. طبق دستورالعمل روی بسته ها این کار را انجام دهید، اما معمولاً  فقط نیاز به قرار دادن صحیح هر بسته در داخل سوراخ می باشد.
     
  7. Image titled Grow Organic Mushrooms Step 7
    7

    مهر و موم کردن (پر کردن) سوراخ ها. موم  ارگانیک را روی حرارت جوشانده تا موقعی  که نرم شود. سپس موم را از روی حرارت برداشته و  مقدار کمی از آن  را در بالای هر شاخه، پخش کنید.
     
  8. Image titled Grow Organic Mushrooms Step 8
    8

    نگهداری از کُنده ها. کُنده ها را خارج از محوطه نگهداری کنید، جایی که نور خورشید و سایه ی جزئی را دریافت  کنند. کُنده ها باید به صورت عمودی نگهداری شوند، و به یکدیگر یا به شی ء دیگری، تکیه داده شوند.
     
  9. Image titled Grow Organic Mushrooms Step 9
    9

    مرتباً بررسی کنید. قارچ ها  8 تا 16 ماه طول می کشد تا ظاهر شوند.
     
  10. Image titled Grow Organic Mushrooms Step 10
    10

    برداشت سریع. بعد از ظهور قارچ ها، باید در مدت یک هفته تمام قارچ ها برداشت شوند تا  قبل از اینکه خراب شوند. شما می توانید  از طریق دو راه این کار را انجام دهید یا  قارچ را  بپیچانید و بیرون بکشید، یا می توانید قارچ را در نقطه ای  که به ساقه ی کُنده وصل شده،  بچینید.
     
  11. Image titled Grow Organic Mushrooms Step 11
    11

    پس از برداشت اول، عمل تکاندن را انجام دهید. اجازه دهید کُنده از حالت عمودی بر روی زمین به صورت افقی، بیفتد. گفته می شود که تکان دادن و تغییر حالت، موجب افزایش رشد قارچ در کُنده هایی  می شود که در گذشته قارچ  تولید کرده اند.
     
 

2

آموزش کاشت قارچ ارگانیک در قهوه

  1. Image titled Grow Organic Mushrooms Step 12
    1

    جمع آوری تفاله ی قهوه. برای کاشت قارچ های ارگانیک، باید از تفاله ی دانه های قهوه ی ارگانیک استفاده کنید. تفاله ی قهوه را تازه و عاری از هر نوع کپکی نگه دارید، در واقع آنها را در یک ظرف پلاستیکی بسته بندی شده در فریزر نگهداری  کنید. آنها را  24 ساعت قبل از استفاده، در دمای اتاق بگذارید، تا یخ شان آب شود.
    • اگر زیاد قهوه نمی نوشید، از کافی شاپ محله که قهوه های ارگانیک دارد،  آنها را تهیه کنید.
     
  2. Image titled Grow Organic Mushrooms Step 13
    2

    تفاله ها را در یک سطل پلاستیکی 5 گالن (20 لیتری) بریزید. سطل باید تا نصف پر شود.
     
  3. Image titled Grow Organic Mushrooms Step 14
    3

    تفاله های قهوه را مرطوب کنید. تفاله های خشک ، نتیجه ی خوبی نمی دهند. کمی آب  اضافه کنید، فقط به اندازه ی  که مرطوب شوند، و  هر گونه آب اضافی را تخلیه کنید.
     
  4. Image titled Grow Organic Mushrooms Step 15
    4

    آماده کردن اسپان  قارچ ارگانیک . در این روش، اسپانی که با ترکیب خاک اره (پوشال) به دست می آید،  بهتر از  استفاده از اسپان رولی است.  معمولاً می توانید آن ها را در فروشگاه های عرضه ی محصولات کشاورزی و یا در  فروشگاه های تخصصی آنلاین پیدا کنید.
     
  5. Image titled Grow Organic Mushrooms Step 16
    5

    اسپان  را به تفاله ی قهوه اضافه کنید. اسپان ها را با دستان خود خُرد کنید  و آن ها را بر روی سطح تفاله قهوه  پخش کنید.
     
  6. Image titled Grow Organic Mushrooms Step 17
    6

    اسپان ها را با تفاله ها مخلوط کنید. با دست  به آرامی اسپان / خاک اره را در سراسر تفاله ی قهوه مرطوب شده ، ترکیب کنید.  دست ها را به آرامی روی سطح فشار داده تا اسپان  درون تفاله برود.
     
  7. Image titled Grow Organic Mushrooms Step 18
    7

    همچنان به پر کردن سطل با اسپان و تفاله ادامه دهید. فقط باید حدود 1 اینچ (2.5 سانتی متر) فضای خالی بین سطح مخلوط و لبه سطل وجود داشته باشد.
    • اگر برای پر کردن سطل، تفاله و اسپان کافی ندارید، در اطراف سطل، حدود 1 اینچ (2.5 سانتی متر) بالای سطح تفاله و اسپان، چند سوراخ حفر کنید.
     
  8. Image titled Grow Organic Mushrooms Step 19
    8

    سطل را با  پلاستیک پوشانید. بسته بندی پلاستیکی  باعث حفظ رطوبت ترکیب موردنظر می شود. برای جلوگیری از تولید دی اکسید کربن، چند سوراخ روی پوشش پلاستیکی ایجاد کنید.
     
  9. Image titled Grow Organic Mushrooms Step 20
    9

    سطح تفاله ها را با آب اسپری کنید. تفاله ها باید دو بار در روز مرطوب شوند. شما می توانید قارچ ها را از طریق سوراخ های روی پوشش پلاستیکی ، آبیاری کنید، یا می توانید پوشش پلاستیکی را برداشته و آب را اسپری کرده و مجدداً پوشش را در جایش قرار دهید.
     
  10. Image titled Grow Organic Mushrooms Step 21
    10

    تفاله ی قهوه را نظارت کنید. قارچ ها باید در عرض یک یا دو هفته رشد کنند.
     
  11. Image titled Grow Organic Mushrooms Step 22
    11

    قارچ را سریع برداشت کنید. شما فقط حدود یک هفته برای برداشت قارچ های کاملاً سالم، تا قبل از خراب شدنشان، وقت دارید. آنها را از نقطه ای که از سطح بیرون آمدند، بیرون بکشید، یا با دست بچرخانید و بیرون آورید.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان