به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش حل مشکلات سیب زمینی

مراحل آموزش حل مشکلات سیب زمینی

سیب زمینی ها همیشه به سادگی رشدنمی کنند و می توانند مشکلاتی داشته باشند.در این مجموعه قصدداریم پیشنهاد هایی برای حل مشکلات سیب زمینی در حال رشد باغچه شما، ارائه دهیم.

 

مراحل حل مشکلات سیب زمینی ها

  1. Image titled Troubleshoot Potato Problems Step 1
    1
    برگ هارا چک کنید. اگر روی برگ ها لکه های سیاهی پیدا کردید، به آن مشکوک شوید. اولین نشانه ها را با محلول  مس ، اسپری  کنید.
     
  2. Image titled Troubleshoot Potato Problems Step 2
    2
    سیب زمینی ها  را چک کنید. اگرسیب زمینی ها سبز شدند آنها را در مقابل نور خورشید قرار دهید.اگرآنها سبز شوند سمی می شوند و دیگر خوراکی نیستند. برای جلوگیری از این اتفاق سیب زمینی باقی مانده را با خاک بیشتری  پوشش دهید. حتی حیوانات را از این سیب زمینی ها دور نگه دارید.
  3. Image titled Troubleshoot Potato Problems Step 3
    3
     از ورود آفات به محصول سیب زمینی جلو گیری کنید. کرم ها ی نماتد(نوعی کرم انگلی)  موجود در خاک می توانند یک مشکل برای سیب زمینی ها باشند. اگر در محصولات سیب زمینی خود این نوع کرم ها را پیدا کردید، محصول خود را در قسمت دیگری از باغچه بکارید. راه دیگر این است که سیب زمینی را در کیسه ای حاوی خاک تازه  قرار دهید و کل محتویات کیسه را در زمین بکارید.
     
     
     
  4. Image titled Troubleshoot Potato Problems Step 4
    4
    اگرسیب زمینی ها درمعرض خطر بودند آن ها را بپوشانید.آنها نه تنها به شکلی که در مرحله قبل ذکر شد، سبز می شوند، بلکه خطر ابتلا به بید سیب زمینی نیز در آن ها افزایش می یابد. 
     
  5. Image titled Troubleshoot Potato Problems Step 5
    5
    شته ها را با له کردن آنها یا اسپری آب و صابون از بین ببرید.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان