به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش کاشت سیب زمینی در سطل زباله

مراحل آموزش کاشت سیب زمینی در سطل زباله

سیب زمینی یک محصول ضروری، در بسیاری از جوامع غربی است و در طول تاریخ،از انسان در برابر گرسنگی محافظت کرده است. آنها بسیار مقاوم اند و می توان آن ها را  برای ماه ها ذخیره کرد. با این حال، سیب زمینی  مقدار زیادی فضا را در باغ می گیرد که می تواند  برداشت محصول را دشوار کند و  هر ساله باید در منطقه ای دیگر کاشته شود. به همین دلیل، پرورش سیب زمینی در ظرف آسان تر است و به راحتی برداشت می شود و فضای کمتری را اشغال می کند. ظرف ایده آل یک سطل زباله معمولی است. مراحل زیر را دنبال کنید تا نحوه کاشت سیب زمینی را در یک سطل زباله ببینید.

مراحل کاشت سیب زمینی در سطل  زباله 

  1. Image titled Grow Potatoes in a Trash Can Step 1
    1
    در  ته سطل زباله سوراخ هایی به منظور زهکشی حفر کنید. اگر اجازه ی تخلیه آب  را ندهید، سیب زمینی ها می پوسند. سوراخ ها می توانند با یک اره کوچک حفر شوند یا برش داده شوند. تا جایی که ممکن است سوراخ ایجاد کنید به صورتی که کفه سطل زباله تحمل نگه داری خاک موجود در خود را داشته باشد.
     
  2. Image titled Grow Potatoes in a Trash Can Step 2
    2
    یک لایه بسته غذایی گیاه(potting mix ) را به سطل زباله اضافه کنید. می توانید هنگامی که سوراخ های زهکشی را حفر می شوند، خاک را بیافزایید.بهتر است از بسته غذایی گیاه به جای خاک استفاده کنید، زیرا بسته غذایی گیاه بهترین نتیجه را در هنگام باغبانی می دهد.با افزودن یک لایه 10 اینچی (25سانتی متر) شروع کنید.
    • می توانید آن را با کود مورد نظر خود مخلوط کنید.از کود نیتروژن دار به مقدار کم باید استفاده شود، زیرا سطح بالای نیتروژن باعث افزایش رشد برگ نسبت به سیب زمینی می شود . ترکیب "5-10-10" خوب کار می کند؛ بدین معنی  که کود شامل 5 قسمت نیتروژن و 10 قسمت فسفر و پتاسیم است.
  3. Image titled Grow Potatoes in a Trash Can Step 3
    3
     سیب زمینی ها را برای کاشت آماده کنید. سیب زمینی های کوچک می تواند به عنوان یک بذر استفاده شود ولی سیب زمینی های بزرگ تر  را به قطعات کوچک تری برش بزنید. هر قطعه باید حداقل 3 جوانه داشته باشد. پس از برش سیب زمینی، لبه های برش را قبل از کاشت خشک کنید.
     
  4. Image titled Grow Potatoes in a Trash Can Step 4
    4
    سیب زمینی ها را بکارید. بذر سیب زمینی را در حدود 4 اینچ (10 سانتیمتر) زیربسته غذایی گیاه بگذارید. در یک گالن 120 لیتری شما میتوانید چهار سیب زمینی بکارید.سطل زباله را در جایی قرار دهید که 6 تا 8 ساعت در روز نور خورشید دریافت کند.
    •  برای رشد سیب زمینی ها خاک را مرطوب نگه دارید. در اواسط تابستان، ممکن است مجبور شوید سیب زمینی ها را یک بار در روز آبیاری کنید تا خاک خشک نشود.

  5. Image titled Grow Potatoes in a Trash Can Step 5
    5
    برای رشد گیاه مقداری بسته غذایی بیافزایید. هنگامی که گیاهان سیب زمینی شروع به رشد می کنند،  باید به طور مداوم بسته غذایی گیاه را به سطل زباله اضافه کنید تا ساقه گیاهان را بپوشاند و اطمینان حاصل کنید که برگ ها در معرض نور خورشید قرار گیرند. این مورد باعث میشود فضا بیشتری زیر خاک برای رشد سیب زمینی های جدید به وجود آید.
    •  باید به طور مداوم این تپه خاک را در طول فصل رشد، بسازید. زباله دان به این دلیل وسیله ای مفید است که فضای عمودی زیادی برای پوشاندن ساقه گیاه دارد.
     
  6. Image titled Grow Potatoes in a Trash Can Step 6
    6
    وقتی سیب زمینی ها آماده شدند، برداشت کنید. در پایان فصل رشد، به سادگی می توانید یک پارچه یا نایلون پهن کنید و سطل زباله را روی آن برگردانید. از خاک سطل زباله برای رشد سیب زمینی دوباره استفاده نکنید، زیرا این کار ،گیاهان را نسبت به بیماری ضعیف می کند.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان