به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

نقش آهن در گیاه

نقش آهن (Fn) در گیاه

آهن به صورت کاتیون، جذب گیاه می گردد. ++Fe


نقش آهن در گیاه

مهمترین نقش آهن، ساخت کلروفیل می باشد.


علائم کمبود آهن

از آنجایی که آهن، عنصری غیرمتحرک در گیاه می باشد، علائم کمبود را ابتدا برگ های بالایی نشان می دهد. کمبود آهن در گیاه بصورت کلروز، خود را نشان می دهد.

همان طور که قبلاً اشاره شد، نشانه ی کلروز به این صورت است که برگ های بالایی گیاه، دارای رگه های سبز و مابین رگه ها، رنگ روشن پیدا می کند. در واقع در برگ های بالایی یا جوان، پهنک برگ زرد شده ولی رگ برگ ها، سبز باقی می مانند.

علائم کمبود عناصر در گیاه

علائم کمبود آهن

علائم کمبود آهن

نکته: آهن در خاک های قلیایی، جذب گیاه نمی شود. و دلیل این امر این است که آهن در خاک های قلیایی تثبیت یا ته نشین می شود و از دسترس گیاه خارج می گردد.


کلات آهن

برای حل مشکل تثبیت آهن در خاک، از کلات آهن استفاده می کنیم. در واقع کلات باعث جذب آهن می شود. بنابراین برای شرایط قلیایی، بایستی از کلات آهن استفاده نماییم که به جذب عنصر آهن کمک خواهد کرد.

یکی از معروف ترین کلات های آهن، سکسترون 138 است. در شرایط معمولی، از سولفات آهن نیز می توان استفاده کرد.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان