به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

آموزش ساخت گلخانه پلاستیکی

مراحل آموزش ساخت گلخانه پلاستیکی

اگر قصد دارید سریعا یک گلخانه ی ارزان قیمت ایجاد کنید تا در تمامی فصول، گیاهان مورد نظرتان را بکارید، این آموزش را مطالعه نمایید.

مراحل

  1. Image titled Make a Hillbilly Greenhouse Step 1
    1
    طنابی را محکم به تنه ی دو درخت ببندید، به طوری که تا بالای سرتان ارتفاع داشته باشد.
     
  2. Image titled Make a Hillbilly Greenhouse Step 2
    2
    پلاستیکی را بر روی طناب بیاندازید. بهتر است ابعاد پلاستیک 12×9 باشد. اما اگر اگر به فضای بیشتری احتیاج دارید، می توانید از ابعاد بزرگتری استفاده کنید. اکنون با استفاده از گیره های لباس، پلاستیک را به طناب متصل کنید تا سر جای خود ثابت بماند.  
  3. Image titled Make a Hillbilly Greenhouse Step 3
    3
    لبه های کناری پلاستیک را تا جای امکان بکشید و با استفاده از سنگ و آجر، کناره های آن را بر روی زمین محکم کنید. می توانید بر روی شکاف ها، خاک بریزید تا هوا از بین آنها عبور نکند. 
     
  4. Image titled Make a Hillbilly Greenhouse Step 4
    4
    با استفاده از چسب نواری، ورودی شمالی گلخانه را مسدود کنید. ورودی جنوبی را بعدا با استفاده از لوازم جانبی خواهیم بست. 
     
  5. Image titled Make a Hillbilly Greenhouse Step 5
    5
    در داخل گلخانه، تعدادی جعبه ی چوبی کهنه قرار دهید زیرا با استفاده از آنها می توانیم گیاهان را از سردی زمین دور نگه داریم. 
     
  6. Image titled Make a Hillbilly Greenhouse Step 6
    6
    به منظور تشکیل یک گلخانه ی عایق بندی شده ی تمام عیار، یک طناب دیگر را به فاصله ی 15.2 تا 30.5 سانتی متر بالاتر از طناب اول، به درخت ها ببندید. 
    دو عدد پلاستیک بزرگ تر را بر روی طناب دوم بیاندازید و مانند لایه ی اول، آنها را به زمین بچسبانید. با انجام این کار، یک گلخانه ی دوجداره ایجاد کرده ایم که بین آنها عایقی از هوا وجود دارد. این کار به طور مضاعف از گیاهان محافظت می کند. 

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

دیدگاه‌ها  

+1 # هاشمي
سلام گلخانه ارزان و خوبي پيشنهاد داديد. ممنون
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان