به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

مبارزه با علف های هرز چمن

مراحل مبارزه و کنترل علف های هرز چمن

مراحل  مبارزه علف های هرز چمن شامل سه بخش می باشد:جلوگیری از رشد علف های هرزآموزش شناسایی علف های هرز در چمن آموزش حذف علف های هرز از چمن

حذف علف های هرز از بین چمن ها کار بسیار دشواری  می باشد. علف های هرز از نظر بافت و شکل ظاهری به سایر چمن ها شباهت دارند، و این موضوع باعث ایجاد چالشی برای کنترل علف های هرز چمن خواهد شد، زیرا علف های هرز و چمن ها  هر دو ضخیم هستند. فرآیند کنترل علف های هرز  به سه دسته جداگانه تقسیم می شود: پیشگیری، شناسایی و در نهایت حذف علف های هرز علفی . در این مقاله، شما روند کنترل علف های هرز در بین چمن ها را دنبال خواهید کرد، و یاد خواهید گرفت که چگونه از شر علف های هرز خلاص شوید و  رشد آنها را متوقف کنید. 

بخش 1

جلوگیری از رشد علف های هرز

  1. مبارزه با علف های هرز چمن مرحله 1
    1
    یک روش پیشگیرانه برای کنترل علف های هرز علفی پیدا کنید. معمولاً بهترین  روش پیشگیری بمنظور کنترل علف های هرز این است که قبل از اینکه علف های هرز کل سطح چمن را در بر گیرند، مطمئن شوید که چمن هایتان سالم و قوی هستند، که این امر ناشی از استفاده درست از انواع  بذر در هنگام کاشت چمن می باشد.
     
  2. مبارزه با علف های هرز چمن مرحله 2
    2
    محوطه مورد نظر را بعد از اعمال تمام مراحل کنترل های ضروری صورت گرفته در چمن، بررسی کنید . بعنوان مثال، محوطه موردنظر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بطور مرتب و صحیح آبیاری و کوددهی انجام شده است. دستورالعمل های کوددهی انواع چمن را خوانده  و  تاریخی  را که به چمن کود اضافه کرده اید نیز در تقویم یادداشت کنید.
     
  3. مبارزه با علف های هرز چمن مرحله 3
    3
    پس از انجام مراقبت های لازم ، و قبل از رویش علف های هرز، عملیات درمان و کنترل علف های هرز چمن را انجام دهید. این  کار به جلوگیری از جوانه زنی هر گونه از علف های هرز قبل از رسیدن به سطح زمین کمک می کند.
     
 

 

بخش 2

شناسایی علف های هرز علفی

  1. مبارزه با علف های هرز چمن مرحله 4
    1
      علف های هرز علفی که در محیط موردنظر مشکل ساز شده اند را شناسایی کنید. توانایی شناسایی منبع مشکل، به تعیین مؤثرترین روش درمان و کنترل علف های هرز کمک خواهد کرد. قبل از اینکه روش های کنترل را به کار ببرید اطمینان حاصل کنید که چه نوعی از علف های هرز مسأله ساز است، بنابراین شما می توانید روش کنترل علف های هرز علفی را بسته به نوع علف هرز انتخاب کنید. علف های هرز علفی  که معمولاً ممکن است در یک چمن وجود داشته باشند عبارتند از:
    • علف های هرز چمن یکساله زمستانه: مانند کلزا (Bluegrass (Poa annua
    • علف های هرز چمن یکساله تابستانه: 

      مبارزه با علف های هرز چمن مرحله 4Bullet2
      • علف هرز انگشتي: (Crabgrass (Digitaria
      • علف هرز شیر: Goosegrass
      • علف چوپ پا ژاپنی: (Japanese stilt grass (Microstegium vimineum
    • علف های هرز علفی / جگن های چند ساله  (جگن ها (sedges) علف های هرز علفی نیستند، اما ممکن است در انتهای چمن ها نیز دیده شوند): 
      • علف هرز مرغ/ بندواش : ( Bermuda grass or wiregrass (Cynodon dactylon 
      • علف هرز دالیس: (Dallisgrass (Papsalum
      • چمن آمریکای شمالی: (Nimblewill (Muhlenbergia schreberi
      • علف هرز جالیز: (Orchardgrass (Dactylis
      • علف لرزان: (Quackgrass (Elymus repens
      • اوریاسلام زرد: (Yellow nutsedge (Cyperus esculentus
     
 

بخش 3

حذف علف های هرز علفی از چمن 

  1. مبارزه با علف های هرز چمن مرحله 5
    1
     اگر تمام مراحل قبل برای کنترل علف های هرز موفقیت آمیز نبودند و علف های هرز  به محیط مورد نظر حمله کردند، از روش کنترل علف های هرز علفی استفاده کنید. دو نوع کنترل شیمیایی علف های هرز وجود دارد: یکی برای علف های هرز قبل از رویش (pre-emergent) و یکی برای علف های هرز بعد از رویش (post-emergent). لذا علف های هرز محوطه خود را شناسایی کنید.
  2. مبارزه با علف های هرز چمن مرحله 6
    2
    اگر نمی خواهید از روش های کنترل شیمیایی برای مبارزه با علفهای هرز استفاده کنید، می توانید علف های هرز  را با بیرون کشیدن از خاک، حذف کنید. دقت کنید که کل علف هرز را از بین برده اید، اگر می خواهید علف های هرز را از زمین بیرون بکشید، سعی کنید که  آنها را از ریشه هایشان بیرون بیاورید.
    • اگر روش دستی برای بیرون کشیدن علف های هرز  را به کار برده اید، این کار را قبل از اینکه علف هرز به مرحله تولید بذر برود انجام دهید، تا اطمینان حاصل کنید که بذر گیاه هنوز بطور گسترده ای در زمین پخش نشده باشد.
     
  3. مبارزه با علف های هرز چمن مرحله 7
    3
    برای جلوگیری از بازگشت و رشد مجدد علف های هرز علفی و کنترل آنها در محیط مورد نظر، مراقبت های اضافه (و بطور منظم) را به کار ببرید. تنها با مراقبت مداوم و ثابت است که شما می توانید علف های هرز را در محوطتان کنترل کنید. البته این کار تنها یک مرحله برای مراقبت از محوطه نمی باشد  زیرا علف های هرز  ممکن است مجدداً به منطقه حمله  کنند، بنابراین اگر شما در صورت نیاز قادر به مراقبت های لازم و همیشگی برای محوطتان نباشید،این کار را به فرد دیگری محول کنید.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان