به آموزشگاه زراعت یار خوش آمدید.

سبد (0)

روش های مبارزه با ملخ

آموزش روش های مبارزه با ملخ

مبارزه با ملخ ها شامل دو روش می باشد:روش مبارزه ی طبیعی با ملخ هاروش استفاده از آفت کش ها برای مبارزه با ملخ ها

 آیا تعداد ملخ ها در مزارع شما خیلی زیاد هستند بطوری که در تابستان، شما را با مشکل مواجه خواهند کرد؟ ملخ ها گیاهان را از بین می برند و  آزار دهنده اند. در این مقاله چندین روش مبارزه با ملخ ها، آموزش داده شده است.

1

روش مبارزه ی  طبیعی با ملخ ها

  1. Image titled Get Rid of Grasshoppers Step 1
    1
    چندین مرغ برای خوردن ملخ ها آماده کنید. مرغ ها علاقه ی زیادی به خوردن حشرات جهنده و کوچک دارند و اشتهای زیادی نیز دارند. آنها ملخ هارا می خورند و باغ و گیاهان شما را از نابودی نجات می دهند. بسیاری از شهرها و روستاها در مزارع خود از این پرندگان نگهداری می کنند.
    • با این روش، نه تنها از شر ملخ ها راحت می شوید، بلکه می توانید از تخم مرغ های تازه نیز استفاده نمایید.
     
  2. Image titled Get Rid of Grasshoppers Step 2
    2
    برای مبارزه با ملخ ها، به گیاهانتان یک طعم دهنده مثل ادویه جات بزنید. موم فلفل تند به عنوان یک کلید اساسی برای دفع حشرات  و ملخ است. این روش در تمام کاتالوگ های کشاورزی ارائه شده است و به زودی می تواند در تمام گیاهان قابل اجرا باشد. در واقع حشرات و ملخ ها نمی توانند طعم برگ را تحمل کنند، و بنابراین برگهای گیاهان را نمی خورند!
     
  3. Image titled Get Rid of Grasshoppers Step 3
    3
    ملخ ها  را له کنید. در حین غروب و یا سپیده دم، به مکانی که ملخ ها تجمع پیدا می کنند سر بزنید و به آرامی آنها را به مکانی با هوای خنک منتقل کنید. برگ ها را تکان دهید تا ملخ ها در یک سطل حاوی آب و صابون افتاده و غرق شوند، یا فقط آنها را روی زمین انداخته و روی آنها ضربه بزنید.
     
 

2

استفاده از آفت کش ها برای مبارزه با ملخ ها

  1. Image titled Get Rid of Grasshoppers Step 4
    1
     در صورت لزوم برای مبارزه با ملخ ها، آفت کش بکارببرید. آفت کش ها بر روی ملخ های مسن تر کمتر مؤثرند، و به احتمال زیاد ملخ های مسن که بر روی گیاهان باقی می مانند، مجدداً تکثیر انجام می دهند.
  2. Image titled Get Rid of Grasshoppers Step 5
    2
    به دنبال روغن چریش یا Neem باشید. حشره کش های طبیعی با روغن Neem به عنوان ماده فعال، ملخ ها را ازبین می برد. درختان  حاوی روغن Neem در شبه قاره هند فراوان هستند. در واقع برگ های این درختان، یک ضد عفونی کننده طبیعی و حشره کش هستند. خمیر دندان ساخته شده با عصاره Neem در اروپا بیشتر در دسترس است و برای زخم های دهان مؤثر است، و همچنین ملخ ها را از شما دور نگه می دارد.
     
  3. Image titled Get Rid of Grasshoppers Step 6
    3
    برای مبارزه با ملخ ها Ecobran را امتحان کنید. یک محصول به نام "Ecobran" وجود دارد که فقط روی ملخ ها و حشرات مشابه با ملخ، تأثیر می گذارد. Ecobran"روی دیگر حشرات یا پرندگان تأثیر نمی گذارد.
    • در ترکیبات Ecobran، از  carbaryl, و ارگانوفسفر استفاده شده است. این یک محصول خوب برای مزرعه دار برای مبارزه ی آسان با ملخ ها است، و تأثیر کمتری بر حشرات سودمند نسبت به فرمول های دیگر دارد.

لطفا برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد سایت شوید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت پرداخت آنلاین - بانک پارسیان پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان